Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nopeusmittari ongelma e21:sessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    Nopeusmittari ongelma e21:sessä

    Elikkä ehdotuksia kehiin, itelläkin muutama idea, mutta kuulisin mielelläni muiltakin ideoita.

    Eli koppa on e21 ja nopeusmittari on vaijerilla. Vaihdelaatikko on 265:nen getrag, jossa ei toimivaa vaijerin paikkaa ole.
    Perä tulee näillä näkymin olemaan e28:sta, joten se anturi löytyis.

    Tämmöseen konstruktioon pitäis sitten saada nopeusmittari toimimaan, alkuperäisestä mittarista joudun varmaan luopumaan, onko ideoita?
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    toine johtosarja jossa tuo mittarin anturin piuha tulee.. ja sähkönen mittari. onko muita vaihtoehtoja kovinkaa paljoa?
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • basso72
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      #3
      Jätä nopeusmittari kokonaan pois.
      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #4
        Originally posted by ongelmalapsi View Post
        toine johtosarja jossa tuo mittarin anturin piuha tulee.. ja sähkönen mittari. onko muita vaihtoehtoja kovinkaa paljoa?
        Eipä varmaankaan ole, joten e30:sen tai e28:sin mittari ja koettaa saada toimimaan.

        Tai sitten semmonen pikkunen näyttö jota bomberit käyttää mopedeissa.
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • bmwm5e28
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 474
          • suomusjärvi

          #5
          Originally posted by basso72 View Post
          Jätä nopeusmittari kokonaan pois.
          Mitäköhän katsastuksessa meinaavat?
          Gentlemen prefer Blondes

          Dodge Challenger R/T 1970


          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

          Comment

          • basso72
            BTCF Member
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            #6
            Pakollinen varuste 1.1.1984 alkaen (katsastajat.com mukaan)
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #7
              Originally posted by basso72 View Post
              Pakollinen varuste 1.1.1984 alkaen (katsastajat.com mukaan)
              tarkottaako tuo että ennen 1.1.1984 rekisteröidyssä ei tarvitse mittaria olla? Ei kai sentään?
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • Striezel
                Bimmer Rookie
                • Nov 2002
                • 192
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by bmwm5e28 View Post
                Elikkä ehdotuksia kehiin, itelläkin muutama idea, mutta kuulisin mielelläni muiltakin ideoita.

                Eli koppa on e21 ja nopeusmittari on vaijerilla. Vaihdelaatikko on 265:nen getrag, jossa ei toimivaa vaijerin paikkaa ole.
                Perä tulee näillä näkymin olemaan e28:sta, joten se anturi löytyis.

                Tämmöseen konstruktioon pitäis sitten saada nopeusmittari toimimaan, alkuperäisestä mittarista joudun varmaan luopumaan, onko ideoita?
                Oletko varma ettei laatikossa ole paikkaa vaijerille? Esim. M3 E30:n Getrag 265:ssa on paikka vaijerille joka on tulpattu, eikä laatikon sisällä ole myöskään vaijeria pyörittäviä osia, mutta ne voi asentaa sinne..

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by Striezel View Post
                  Oletko varma ettei laatikossa ole paikkaa vaijerille? Esim. M3 E30:n Getrag 265:ssa on paikka vaijerille joka on tulpattu, eikä laatikon sisällä ole myöskään vaijeria pyörittäviä osia, mutta ne voi asentaa sinne..
                  Juu on siellä tuo tulpattu reikä kyllä.
                  Tämäkin on yksi vaihto-ehto.
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • Striezel
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2002
                    • 192
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by bmwm5e28 View Post
                    Juu on siellä tuo tulpattu reikä kyllä.
                    Tämäkin on yksi vaihto-ehto.
                    ETK:sta löydät nuo tarvittavat osat, ei muistaakseni oo kovin kalliita vaikka ne muutamat pikkuosat ostaa uutena. Ite otin nuo tarvittavat osat vanhasta ja muuten viallisesta 4-vaihteisesta Getrag 262 laatikosta, siinäkin on samat osat!

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by bmwm5e28 View Post
                      Tai sitten semmonen pikkunen näyttö jota bomberit käyttää mopedeissa.
                      Itsellä kävi sama homma mielessä, se mittari+anturi ei olisi kuin jonkun 150e paukku ja säästyisi laatikon purkamiselta (ei kiinnosta)

                      kattelin tuos niin se johto ei ole kuin reilun metrin ja sitä tarviis melkein 2m olla, miten lie, tuleeko mittarivirhettä jos tota johtoa jatkaa??
                      ja miten se calibroidaan tietylle "kehäalueelle"?

                      Edit: vaikka nopeusmittari ei toimisikaan olipahan auto vaikka 88 niin ei siitä hylkyä tule, korjauskehoitus vaan. näin ainakin meillä
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by bmwm5e28 View Post
                        tarkottaako tuo että ennen 1.1.1984 rekisteröidyssä ei tarvitse mittaria olla? Ei kai sentään?
                        Tarkoittaa jurikin sitä.

                        Asiaan. Itsellä tuli autoon 285 aski, jossa ei ole edes tulpattua reikää vaijjerihommiin. Mittarin kuitenkin halusin, joten rakensin E30:n el.nop.mittarin kaymään nollakakkoseen.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • bmwm5e28
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 474
                          • suomusjärvi

                          #13
                          Minäkin taidan koittaa rakentaa bmw:n elektronisesta mittarista ja e28:n anturista toimivan yhdistelmän.
                          Gentlemen prefer Blondes

                          Dodge Challenger R/T 1970


                          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by Tzeimi View Post
                            Tarkoittaa jurikin sitä.

                            Asiaan. Itsellä tuli autoon 285 aski, jossa ei ole edes tulpattua reikää vaijjerihommiin. Mittarin kuitenkin halusin, joten rakensin E30:n el.nop.mittarin kaymään nollakakkoseen.
                            Kerrotko lyhyesti lisää?

                            Oliko mittari ainoa osa jonka otit mittaristosta vai pitikö ottaa piirilevyjäkin?

                            Laitoiko 02 omaan poteroon sen mittarin? teitkö taustan itse? oisko kuvaa valmiista tai tekovaiheesta?
                            Olli.

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Rocla View Post
                              Kerrotko lyhyesti lisää?

                              Oliko mittari ainoa osa jonka otit mittaristosta vai pitikö ottaa piirilevyjäkin?

                              Laitoiko 02 omaan poteroon sen mittarin? teitkö taustan itse? oisko kuvaa valmiista tai tekovaiheesta?

                              Lyhyesti - koitetaan...
                              Pelkkä mittari (VDO on parempi kuin Motometer - tripin nollauksen käätö käy pienemmällä tuskalla). Istutin käymään 02-mittaristoon. Taustan tein itse kun keneltäkään ei löytynyt (240 km/h), alkuperäisen näköinen. Tekovaiheesta ei ole kuvia, mutta valmiista, autossa kiinni olevasta vois löytyä?! Koitan kaivaa (saahan sen kyllä otettua uudenkin).
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎