Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteensiirto- ongelmia, E30 325iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oykka
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 8

    Vaihteensiirto- ongelmia, E30 325iX

    Mikähän mahtaa olla vialla, kun vaihteitten (erityisesti 1 ja 2) vaihtaminen tuntuu vaativan päivä päivältä enemmän voimaa? Kytkimessä ongelma tuskin on, koska luistavan kytkimen luulisin tunnistavani. Vaihteenvaihto ei aiheuta mitään kummallisia ääniä, keppi vain tuntuu "törmäävän" johonkin. Kovemmin työntämällä se sitten muljahtaa rakoonsa.
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    onko kepissä löysää
    tod näk nyloneissa väljää niin ei oikein vivusto toimi
    ensimmäiseksi voisi vaihtaa kepin päässä olevan helan ja vivustossa jossa keppi yhtyy vivustoon nylon rikat
    joku taidokkaampi voisi liittää kuvan
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • Oykka
      Newbiemmer
      • Dec 2006
      • 8

      #3
      Kyllähän se keppi väpäjää suht velttona puoleen jos toiseenkin, mutta ei se mitenkään poikkeuksellisen veltolta tunnu (siis verrattaessa vaihdekeppeihin noin yleensä). Varaosina nuo mainitsemasi eivät liene kalliita/ vaikeita vaihtaa?

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #4
        suosittelen että otat irti koko vivuston (muutama sokka ja yksi pultti)
        ja purkaat osiksi ja katsot mitä muuta tarvii
        jos kuulostaa työläältä niin nosta edes auto ylös ja katso onko takapää kunnolla kiinni siis vivusto
        ja siirtele siirtäjä tankoa pitkittäis suunnassa (eli käy vaihteet läpi) meneekö kaikki laatikon sisällä moitteetta!!
        ja osat ei ole kalliita
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎