Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m10 kytkin temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bone_
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 39

    E30 m10 kytkin temppuilee

    Eilen iltasella kävin tankkaamassa ja poljin tuntui olevan yläpäästään hieman löysä mutta kytkin kuitenkin toimi nätisti.

    Aamulla päräytin kinnerin käyntiin ja kun olin lähtöä tekemässä poljin humpsahti lattiaan kuin enomies veneestä ja vaihteet eivät menneet päälle kuin kauhean rutinan ja paukkeen säestämänä.

    Päätin sitten olla enempää survomatta ettei laatikkoakin tarvitse vaihtaa.

    Käytin autoa n. 45 min paikoillaan, jotta paikat hieman lämpenisivät ja pumppailin poljinta mutta ongelma ei muuttunut miksikään.

    Jarrunestesäiliössä näytti nestettä olevan normaalimäärä ja jarrut pelaa ok mutta kytkin päättää näemmä pysyä toimintakyvyttömänä.

    Arvauksia?

    Olisiko asetelma antautunut?
    BMW e28 518i + Spax Suspension
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Kytkimen pääsylinteri vuotaa. Nesteet ei häviä, mutta mäntä falskaa paineet läpi.

    Comment

    • Bone_
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 39

      #3
      Onko iso homma vaihtaa/korjata pääsylkkä?
      BMW e28 518i + Spax Suspension

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Bone_ View Post
        Onko iso homma vaihtaa/korjata pääsylkkä?
        Vaihto ei sinänsä ole iso homma. Vähän ahdasta ja vaatii pikkasen sormivoimia, että saa letkut painettua paikoilleen. Iso apu on jos saa auton ylös niin voi alakautta syöttää sylinteriä ja letkuja kajuutan puolelle.

        Noita on montaa eri merkkiä, ja korjaussarjat ei käy merkkien välillä. Uusi tarvikepääsylinteri maksoi jokunen vuosi sitten 30 euroa. Nyt näkyy hinnat nousseet, ainakin Motonet ja Merteil pyytävät jopa yli 50 euroa. Koivunen oli sen 30:n sylinterin maahantuonut, se tosin hajosi viikon päästä ja sylinterin joutui vaihtamaan uudelleen.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Mull ainakin paska jäätyy eli kondenssi vettä kertynyt... Sulatus ja ilmaus ja taas mennään....

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            #6
            Originally posted by Terno View Post
            Mull ainakin paska jäätyy eli kondenssi vettä kertynyt... Sulatus ja ilmaus ja taas mennään....
            Olisiko tossa vaiheessa mitään nesteiden vaihto? Ei nimittäin ole auton vika, jos jarrunesteet ovat vuodelta miekki ja kilpi, eivätkä ne kestä pakkasta..
            Last edited by SledgeHammer82; 23-01-2007, 20:27.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
              Olisiko tossa vaiheessa mitään nesteiden vaihto? Ei nimittäin ole auton vika, jos jarrunesteet ovat vuodelta miekki ja kilpi, eivätkä ne kestä pakkasta..

              Nono, eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin Eli tämä kiulun on ommeksi nyt projektina, eli ei sillalailla haitta, tup alkoi ilmetä juuri ennen kun napautin ton seisontaan, elieli.... Mutta onhan syytä aina völillä vaihtaa ne jarrunesteetkin, ollette oikeassa.

              Comment

              • Bone_
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 39

                #8
                Pajalle olin tänään tuota ajamassa ja kytkin alkoi toimimaan. Ilmeisesti nesteen sekaan on kondensoitunut vettä ja sitten jäätynyt. Nyt taas pelittää.

                Täytyy huomenissa vaihtaa nesteet uusiin.
                BMW e28 518i + Spax Suspension

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #9
                  Ajatelkaa mitä vesi tekee jarru putkissa.....
                  Mutsilla oli kerran pakkasaamuna hieman tilanne päällä.

                  Comment

                  • Bone_
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 39

                    #10
                    Viime viikkolla vaihdettiin uudet nesteet ja ilmattiin huolella ja taas vetää kytkin jäähän heti kun pikkasenkin kylmempää

                    Mitään ideaa miten tuo noin jäätyy? :think
                    BMW e28 518i + Spax Suspension

                    Comment

                    • Bone_
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2006
                      • 39

                      #11
                      Täytynee katsoa onko laatikon ja koneen välissä oleva suojapelti tallessa. Sehän ampuu muutoin kaikki lumet kytkinkoppaan...
                      BMW e28 518i + Spax Suspension

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎