Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30; Turboa 1.8kaasari koneeseen(m10)???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • danke
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 152
    • Jeppis

    E30; Turboa 1.8kaasari koneeseen(m10)???

    Onko kukaan täällä katsastanu E30 korista sanotaan ny vaikkapa 1,8 kaasari koneella olevaa turbolle?? Miten meni? Riittivätkö prosentit?
    Vaihdettavia osia ei nyt tarvi alkaa luettelemaan, mutta käytetäänkö 318i vai 325i vertailuautona??
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    #2
    vertailuauto riippuu niist tehoist mitä sielt meinas ottaa..itelläni on e28 1,8i ja meinasin penkittää sen katsastust varten 520 vertailuautoon käyttäen eli 120hp+20%..tos ei tarvi tehä muuta ku vaihtaa takajarrusylinterit 1mm halkasijaltaa isompii..tai mun tietääkseni niitten jarruis ei oo muuta eroo..

    Comment

    • 69ville
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 375
      • kiiminki-casa-neidari

      #3
      Originally posted by vpernu
      vertailuauto riippuu niist tehoist mitä sielt meinas ottaa..itelläni on e28 1,8i ja meinasin penkittää sen katsastust varten 520 vertailuautoon käyttäen eli 120hp+20%..tos ei tarvi tehä muuta ku vaihtaa takajarrusylinterit 1mm halkasijaltaa isompii..tai mun tietääkseni niitten jarruis ei oo muuta eroo..
      eikö tuo +20% koske vain mallisarjan tehokkainta...

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Kyllä eli teho ei saa ahtamisen jälkeen nousta lainkaan. Tai siis saa nousta siihen mitä jossain muussa mallissa samalla alustalla on eli jos 316 on sama alusta kuin 320i saa nousta 129:ään jne. prosentteja ite turbosta tai coolerista tule vaikka ne rinnastetaankin moottorin vaihtoon tämä tarkoittaa vain että täytyy muutoskatsastaa.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • zebaztian
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 2

          #5
          E30; Turboa 1.8kaasari koneeseen(m10)???

          eli aikomuksena olisi saada puhallin kiinni koneen kylkeen,:think ja kysyisin neuvoa kokeneilta ja enemmän asiasta tietäviltä että mitä kannattaisi alkaa ostelemaan..? ja että mikä olisi viisain tapa.. kone on -85, m10 kaasari. tuplien kanssa ajattelin turbon istuttaa, siitä lähinnä neuvoja? mutta kaikki neuvot ja ajatukset tervetulleita. kiitos jo näin valmiiksi

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            Originally posted by zebaztian View Post
            eli aikomuksena olisi saada puhallin kiinni koneen kylkeen,:think ja kysyisin neuvoa kokeneilta ja enemmän asiasta tietäviltä että mitä kannattaisi alkaa ostelemaan..? ja että mikä olisi viisain tapa.. kone on -85, m10 kaasari. tuplien kanssa ajattelin turbon istuttaa, siitä lähinnä neuvoja? mutta kaikki neuvot ja ajatukset tervetulleita. kiitos jo näin valmiiksi
            No ensinnäkin jos turbottaisin nii vaihtasin koneeseen ruiskun koska tupla kaasareden saaminen säätöihin on erittäin vaikeaa ja niiden saaminen pysymään säädöissä on kanssa vaikea. Itse laittaisin ruiskun mutta jos haluat välttämättä kaasari koneen pitää kaasarikoneena nii sit joku weberin turbokäyttöön soveltuva kaasutin. Ja tietenki kaasuttimet pitää paineistaa, tiiviste sarjalla tai mieluummin ammattilaisen tekemänä.
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #7
              Dellorto dhla 45 m on sitten se oikea kaasutin ahdettuun moottoriin.
              Tossa kun on se powerjetti, lisärikastus suutin.

              Mitenkä olet ajatellut sytytyksen hoitaa? Tönkkö-jakajalla?

              Kyllä se säädettävä ruisku olis parempi vaihto-ehto, mun mielestä.
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Martti.Kaij View Post
                Ja tietenki kaasuttimet pitää paineistaa, tiiviste sarjalla tai mieluummin ammattilaisen tekemänä.
                Miksi kaasuttimien tiivisteiden vaihto pitäisi teettää ammattilaisella??:think Vai mitä tarkoitat paineistuksen teettämisellä ammattilaisella?
                Weberin kaasuttimet käyvät sellaisenaan ahdin käyttöön.
                E24 635csi

                Comment

                • Martti.Kaij
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 356
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Muumi View Post
                  Miksi kaasuttimien tiivisteiden vaihto pitäisi teettää ammattilaisella??:think Vai mitä tarkoitat paineistuksen teettämisellä ammattilaisella?
                  Weberin kaasuttimet käyvät sellaisenaan ahdin käyttöön.
                  Nii no ei siihe tiivisteide vaihtoo tarvikkaa mut jos haluu oikee viimesen päälle kestävät nii on joitain firmoja jotka modaa kaasarit niin että ne kans kestää. Ei maksa paljoo mut jos haluu niin mikä ettei.
                  Ai käyvät vai, en tiennykkää. mut eikö niis pitäs olla vakiona jo sitte kumi tiivisteet? Ku itellä o 45 dcoe weberit ja ne o paperi tiivisteillä.:think
                  E46 328i

                  REDLINE OILS
                  UUC Motorwerks

                  Comment

                  • bmwm5e28
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 474
                    • suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Muumi View Post
                    Miksi kaasuttimien tiivisteiden vaihto pitäisi teettää ammattilaisella??:think Vai mitä tarkoitat paineistuksen teettämisellä ammattilaisella?
                    Weberin kaasuttimet käyvät sellaisenaan ahdin käyttöön.
                    Ja ainakin dellortoissa pitää myös se "suutin kansi" vaihtaa.

                    Mitenkäs webereissä?
                    Gentlemen prefer Blondes

                    Dodge Challenger R/T 1970


                    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #11
                      Originally posted by bmwm5e28 View Post
                      Ja ainakin dellortoissa pitää myös se "suutin kansi" vaihtaa.

                      Mitenkäs webereissä?
                      Webereissä on messinkinen suutinkansi, joten pelittää sellaisenaan. Kumitiivisteet kyllä silti Webereihinkin laittaisin, ellei kyse ole ~0.1bar tms.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • bmwm5e28
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 474
                        • suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by Rockford View Post
                        Webereissä on messinkinen suutinkansi, joten pelittää sellaisenaan. Kumitiivisteet kyllä silti Webereihinkin laittaisin, ellei kyse ole ~0.1bar tms.
                        Jaa, dellortoissa suutinkanteen vedetään vielä ahtopainekin.
                        Gentlemen prefer Blondes

                        Dodge Challenger R/T 1970


                        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                        Comment

                        • zebaztian
                          Newbiemmer
                          • Jan 2007
                          • 2

                          #13
                          re

                          Originally posted by bmwm5e28 View Post
                          Dellorto dhla 45 m on sitten se oikea kaasutin ahdettuun moottoriin.
                          Tossa kun on se powerjetti, lisärikastus suutin.

                          Mitenkä olet ajatellut sytytyksen hoitaa? Tönkkö-jakajalla?

                          Kyllä se säädettävä ruisku olis parempi vaihto-ehto, mun mielestä.


                          nii tota en oo sen kummemmin miettiny sytytystä enkä paljon muutakaa, ku ajattelin että jos joku viisas mulle kertoisi.. ootko ite pelaillu puhaltimien kans paljonki`?

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by Martti.Kaij View Post
                            Nii no ei siihe tiivisteide vaihtoo tarvikkaa mut jos haluu oikee viimesen päälle kestävät nii on joitain firmoja jotka modaa kaasarit niin että ne kans kestää. Ei maksa paljoo mut jos haluu niin mikä ettei.
                            Ai käyvät vai, en tiennykkää. mut eikö niis pitäs olla vakiona jo sitte kumi tiivisteet? Ku itellä o 45 dcoe weberit ja ne o paperi tiivisteillä.:think
                            Tuossa weeperi hommassa taidan kyllä olla väärässä. Muistelin vain että ne ois suoraan kelvannu ahdinpeliin.

                            Mutta, voisitko silti kertoa mitä nuo jotkut firmat tekevät noihin kaasareihin parantaakseen paineenkestoa?
                            E24 635csi

                            Comment

                            • bmwm5e28
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 474
                              • suomusjärvi

                              #15
                              Originally posted by zebaztian View Post
                              nii tota en oo sen kummemmin miettiny sytytystä enkä paljon muutakaa, ku ajattelin että jos joku viisas mulle kertoisi.. ootko ite pelaillu puhaltimien kans paljonki`?
                              No en nyt mitenkään erityisen paljoa, ahdettu kaasarimoottori on tuttu ja parhaillaan tuolta projekti-osiosta löytyvä e21:nen säädettävällä ruiskulla.

                              Oppia ikä kaikki.
                              Gentlemen prefer Blondes

                              Dodge Challenger R/T 1970


                              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎