Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 vertailumallista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TONI_VAAN
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 210

    E21 vertailumallista

    niih mitä mallia käytetään vertailumallina jos aletaan laittaan esim E21 316-323i bemuja? mikäli oikein muistan niih 145hp on se tehokkain kone mitä tuohon korimalliin on saannut ja noilla tehoillahan ei paljo juhlita
    m20b25 pellin alle ja se on siinnä :|
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #2
    323i, 143hv

    Comment

    • Jubu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 937
      • Kuusankoski

      #3
      mikäs malli olisi tarkoitus olla lähtökohtana ?

      Comment

      • TONI_VAAN
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 210

        #4
        Originally posted by Jubu
        mikäs malli olisi tarkoitus olla lähtökohtana ?
        joko 316 tai 320i tai jopa 323i

        eli se voi sitte mennä näin

        316-->318is16v turbo ic 160-170hp
        320-323-->325i 170hp/222nm
        ja miel sportgetrag loovalla.

        Comment

        • muuris
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by TONI_VAAN
          Originally posted by Jubu
          mikäs malli olisi tarkoitus olla lähtökohtana ?
          joko 316 tai 320i tai jopa 323i

          eli se voi sitte mennä näin

          316-->318is16v turbo ic 160-170hp
          320-323-->325i 170hp/222nm
          ja miel sportgetrag loovalla.
          En jummarra mitä ideaa... jos lähtökohta on 316 ja siitä tehtäis 318iS tekniikalla turbotettu kiesi, nii kumminkin joudut ne 323i:n alustan osat laittamaan -- eli samalla vaivalla vaikka 2.5 kutonen pellin alle(mikä estää?) tai jos haluut välttämättä turbottaa nii mielummin vakioon M10:n lohkoon, kestää kumminki paremmi ku tuo iS tekniikka eikä mene koneesta prosentteja. Jos kerta turbottaa nii tekee yleisen käytännön mukaan eli penkitää siitä vaikka sen 150hp papruille ja todelliset tehot sitten erikseen (aika varmasti laitat ~140hp iS koneeseen turbon ja otat kiltisti vain 160-170hp ulos :lol: ).

          Jos taas sulla on alunperin 323i ja haluat TEHOJA nii mikä estää puhallinasennusta siihen tai kireämpää M20:stä tms... ei se katsastussetä niitä tehoja mittaa. Jos haluat päästä vähällä (laillisuudella ei väliä) nii 320:n lohkoon rakennat vaikka 2,7 koneen tms. Onhan näitä vaihtoehtoja...

          Btw 320 = 2,0 kutosella ja 320i = 2,0 neloskoneella (mikäli et olis vielä sattunu tietämään).

          Lyhyesti: ihan sama mikä malli lähtökohtana, jos tehoja otat nii joka tapaukses 323i jarrut, tolpat jne... :roll:
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            .....
            Last edited by T3; 09-01-2007, 15:14.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by T3
              Loistava vastaus, aivan loistava, mutta ihan pakko saada vähäsen nussia pilkkua.

              320-mallia on toki tehty kutosella joo, mutta myös kaasarinelosella!!!
              320i-mallia sitten vain 4-koneella, kuten sanoitkin.
              Näinpä sitä oppii aina uutta... 8)
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • TONI_VAAN
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 210

                #8
                mutta ne väännöt

                millä ihmeen konstilla 2.5l koneesta on saatu kutitettua 300nm väännöt
                itse oon laittanu tavoitteeks 310-320nm ja tehojen osalta ehkä noin 250-260hp

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #9
                  Re: mutta ne väännöt

                  Originally posted by TONI_VAAN
                  millä ihmeen konstilla 2.5l koneesta on saatu kutitettua 300nm väännöt
                  itse oon laittanu tavoitteeks 310-320nm ja tehojen osalta ehkä noin 250-260hp
                  Ahtimella.... Ja kyllä stroukkaamallakin voi aika lähelle päästä.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • TONI_VAAN
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 210

                    #10
                    Re: mutta ne väännöt

                    Originally posted by Masinol
                    Originally posted by TONI_VAAN
                    millä ihmeen konstilla 2.5l koneesta on saatu kutitettua 300nm väännöt
                    itse oon laittanu tavoitteeks 310-320nm ja tehojen osalta ehkä noin 250-260hp
                    Ahtimella.... Ja kyllä stroukkaamallakin voi aika lähelle päästä.
                    jos kolme litraseksi stroukkais ja tarpeeks jyrkän nokan laittas ja teettämällä täydellisen kansiremontin

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎