Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 1.8 kaasari kone keitti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    e30 1.8 kaasari kone keitti

    elikkäs missä tuossa m10 koneessa on vesipumppu? ja meniköhän kansi kieroon kun äskön keitti kone oli noin 1min punasen ala rajalla ? mikähän siinä mahtaa olla vikana kun ollut jo 1kk semmosta vikaa että tyhjäkäynnillä rupee lämmöt nousee? ja nestettä syö jonkun verrran...onko vesipumppu vai mikä?
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    Originally posted by [biohazard] View Post
    elikkäs missä tuossa m10 koneessa on vesipumppu? ja meniköhän kansi kieroon kun äskön keitti kone oli noin 1min punasen ala rajalla ? mikähän siinä mahtaa olla vikana kun ollut jo 1kk semmosta vikaa että tyhjäkäynnillä rupee lämmöt nousee? ja nestettä syö jonkun verrran...onko vesipumppu vai mikä?

    Ootko kattonu ettei mikää letku vahingossa vuoda? Tai mistää pääse ilmaa jäähytysjärjestelmää ku jos siel o ilmaa nii se nostaa lämpöjä. Tiedän yhen samanlaisen tapauksen nii siel vuoti yx letku ja päästi ilmaa jäähytysjärjestelmään.:think
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • Vaiski_Dsm
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 133

      #3
      Tuskinpa kansi on sulanu mutkille, kansipahvi on voinu ottaa damagea. Eiköhän se vesipummpu ole tuossakin motissa koneen etupäässä, korjatkaa jos olen väärässä.. Oisko termostaatti paskana, nesteet vähinä tai lämpöanturi sökönä. Tai vaikka kaikki noista!:think Kannattaa vähän seurata konehuoneen puolelta jos jostain näkyy valuvan sitä nestettä, aika vaikee sanoo suoraan mikä paikka vuotaa..
      Last edited by Vaiski_Dsm; 01-02-2007, 19:19. Reason: kirjotin paskaa

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2014
        • Riihimäki

        #4
        Originally posted by [biohazard] View Post
        elikkäs missä tuossa m10 koneessa on vesipumppu? ja meniköhän kansi kieroon kun äskön keitti kone oli noin 1min punasen ala rajalla ? mikähän siinä mahtaa olla vikana kun ollut jo 1kk semmosta vikaa että tyhjäkäynnillä rupee lämmöt nousee? ja nestettä syö jonkun verrran...onko vesipumppu vai mikä?
        Olet jo varmaan tarkistanut että hihna ei ole poikki? Itseltä napsahti hihna ja kone keitti, mutta mitään vaurioita ei tapahtunut. Vesipumppu on moottorin etureunassa, hihna kiertää sen kautta. Tyhjäynnillä lämpöjen nousu sekä nesteen katoaminen voi myös kertoa kannentiivisteen viallisuudesta.


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • [biohazard]
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 255
          • kiuruvesi

          #5
          olen katsonut hihnan ehjä on... nestettä on aina mutta se vajuu kun sillä pari päivää ajelee että sinne saa taas sitten lisätä parilitraa nestettä. ajattelin myös että tekisi paisunta säiliön itse tuohon jostain limpparipullosta kun ei tuossa mallissa vakiona ole semmoista,että työntääkö se sitten sieltä pihalle niitä nesteitä?

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            Niinkuin tuossa edellä mainittiin niin kannentiivisteen vaihto tulee esiin jos kone ei vuoda jäähdytysnestettä mistään. Paisuntasäiliön rakentamisen näen itse ihan turhana. Mutta ensin itse tarkistaisin ainakin kahteen kertaan ettei kone vuoda ja sitten jos haluaa väsäisin sen paisuntasäiliön ja tämän jälkeen jos tämäkään ei auta niin kannentiiviste vaihtoon. Ootko aatellu ettei pumppu oo rikki?
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • Pode
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 437
              • Muurame

              #7
              Originally posted by Martti.Kaij View Post
              Niinkuin tuossa edellä mainittiin niin kannentiivisteen vaihto tulee esiin jos kone ei vuoda jäähdytysnestettä mistään. Paisuntasäiliön rakentamisen näen itse ihan turhana. Mutta ensin itse tarkistaisin ainakin kahteen kertaan ettei kone vuoda ja sitten jos haluaa väsäisin sen paisuntasäiliön ja tämän jälkeen jos tämäkään ei auta niin kannentiiviste vaihtoon. Ootko aatellu ettei pumppu oo rikki?
              Paisuntasäiliötä on ihan turha ruveta pakertelemaan! Koska jos auto on kunnossa niin se toimii ilman sitä! Elikkä ei muutakuin vikaa paikallistamaan. Veikkaisin viallista kansipahvia, käytä vaikka jossain korjaamolla ja pyydä niitä tekemään jäähdytysjärjestelmän koeponnistus! Sillä näkee viimeistään ulkoiset vuodot. Ja jos kansipahvin joudut vaihtamaan niin vaihda vaikka vesipumppukin samalla jos epäilet yhtään sen kuntoa! Ja vesipumppu löytyy viskon takaa!

              Lelu: "315" -83 "THE RACER"
              EX: Astra 2.0 sport -00
              EX: 320i Touring -89"Emma"
              EX: 528i -84 "IGOR"
              EX:Vectra -93 "IKE"
              EX: 518i -87 "WanhaHerra"
              EX:316 -88 "ruttureplica"
              EX:316 -86


              -MME connection-

              -BTCF absolutistit team-

              Comment

              • J.L
                Minimi-Jakke
                • Oct 2002
                • 846
                • .

                #8
                ......................
                Last edited by J.L; 22-08-2014, 20:10.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  voi se vuotaa lämppärin kennosta auton sisällekkin... kokeileppa ettei lattia matto ole kovin märkä... (sanoit kyllä että pitänyt lisätä pari litraa, ehkä sen olis jo sielä auton sisällä huomannu...) termostaattikin voisi olla juminut kiinni. se on siinä syylärin alavesi letkussa semmoinen t-mallinen putki...

                  tolta sivulta löydät räjäytys kuvat autoosi kun klikkailet tiedot eka kohilleen, niin saat vähän enemmän käsitystä koneesta...
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • [biohazard]
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 255
                    • kiuruvesi

                    #10
                    Originally posted by GOOFY View Post
                    voi se vuotaa lämppärin kennosta auton sisällekkin... kokeileppa ettei lattia matto ole kovin märkä... (sanoit kyllä että pitänyt lisätä pari litraa, ehkä sen olis jo sielä auton sisällä huomannu...) termostaattikin voisi olla juminut kiinni. se on siinä syylärin alavesi letkussa semmoinen t-mallinen putki...

                    tolta sivulta löydät räjäytys kuvat autoosi kun klikkailet tiedot eka kohilleen, niin saat vähän enemmän käsitystä koneesta...

                    kuskin puoleinen lattiamato on kyllä todella märkä. termostaatin ja syylärin vaihdoin uusiin kesällä.

                    Comment

                    • [biohazard]
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 255
                      • kiuruvesi

                      #11
                      onko muuuten toi lämppärinkenno kuin iso homma vaihtaa?

                      Comment

                      • Martti.Kaij
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 356
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by [biohazard] View Post
                        kuskin puoleinen lattiamato on kyllä todella märkä. termostaatin ja syylärin vaihdoin uusiin kesällä.
                        Nii no jos tuo lattiamatto on märkä nii se ei mielestäni välttämättä meinaa mitään koska kengistä tulee vettä jalkatiloihin ja se jää sinne maton sisään muhimaan. nimimerkillä kokemusta on Mutta tietenkin lähes kaikki on mahdollista.
                        E46 328i

                        REDLINE OILS
                        UUC Motorwerks

                        Comment

                        • jakke--8
                          Newbiemmer
                          • Feb 2007
                          • 2

                          #13
                          mulla katkes laturin remmi yks päivä. no sain päähäni kuningas idea "äkkiä tästä ajan kotio, vielä kun on virtaa akussa"..no tulin pihaan sammutin kuulu pamaus (ilmeisesti syyläristä halkes yläletkun liitin putki) ja vedet pihalle ylä letkusta. no uus remmi paikalle ja vedet sisää. Laitoin käymään syylärin korkki auki, hetken päästä nousi paljon höyryä ja venttiilikopassakin oli painetta(huohotti). koitin korkki kiinni ja kohta ylä letku paukahti irti (rikkimenneestä liitos putkesta). mitäs veikkaatte onko menny kansi kuinka pahasti??

                          Comment

                          • mortimer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1079
                            • Satulinna kaukomaan

                            #14
                            Originally posted by [biohazard] View Post
                            mikähän siinä mahtaa olla vikana kun ollut jo 1kk semmosta vikaa että tyhjäkäynnillä rupee lämmöt nousee? ja nestettä syö jonkun verrran...onko vesipumppu vai mikä?
                            Jäähdyttimen korkki viallinen ?
                            Kuinkahan monta kymmentä turhaa kansiremonttia on tehty E30 M10-koneisiin rikkinäisen jäähdytinkorkin takia ?
                            Last edited by mortimer; 07-02-2007, 21:47.

                            i3S -20
                            E30M3 slotcar 1:32
                            XKE FHC 1971
                            Mgb Gt -66
                            T6 -19
                            E91 -08

                            Comment

                            • V7lle
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1159
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by jakke--8 View Post
                              mulla katkes laturin remmi yks päivä. no sain päähäni kuningas idea "äkkiä tästä ajan kotio, vielä kun on virtaa akussa"..no tulin pihaan sammutin kuulu pamaus (ilmeisesti syyläristä halkes yläletkun liitin putki) ja vedet pihalle ylä letkusta. no uus remmi paikalle ja vedet sisää. Laitoin käymään syylärin korkki auki, hetken päästä nousi paljon höyryä ja venttiilikopassakin oli painetta(huohotti). koitin korkki kiinni ja kohta ylä letku paukahti irti (rikkimenneestä liitos putkesta). mitäs veikkaatte onko menny kansi kuinka pahasti??
                              Itellä kävi eilen samoin, patsi että laturi oli täysin ehjä. töihin mentäessä alkoi hieman höyryä konepellin alta työntämää, vaikka lämmöt eivät olleet lähelläkään punaista. No avasin pellin ja katoin kun yläletku on löysällä ja sieltä höyryä työntää.

                              otin letkun irti ja perkele sinne sisään oli semmoinen sentin paksunen pala siitä syylärin ylävesiputkesta katkennu :think vissii sit pakkanen aiheuttanu tämänkin. No palanen pois letkusta ja takas kiinni loppupätkään mitä putkesta oli jäljellä. Toimii taas
                              sigpic

                              http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎