Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m40 nykii kylmällä säällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 88_jope
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 74
    • Kempele

    e30 m40 nykii kylmällä säällä

    Nyt olis hyvät neuvot teiltä arvoisan bemari tietäjät tarpeen!
    minun -88 bemari 316i nykii kylmällä ilmalla. kun pakkanen menee alle -15 niin johan alkaa. vähän aikaa toimii ajossa ja sitten alkaa nykiminen. kun tien varteen ajaa ja paikallaan on vähän aikaa niin taas pääsee eteenpäin pikkusen matkaa.
    muuten toimii kuin unelma!!! jos pakkasta vähän tai ei ollenkaan niin ne vähäiset tehot mitä tuosta autosta löytyy niin kyllä ilman ongelmia löytyvät.
    ilmamäärämittarinkin vaihdoin "ehjään" kolariautosta. mutta ei auta.
    en ole löytänyt mitään vuotokohtiakaan siitä haitariletkusta. käytin Oulussa Nikusella töpselissä ja eivät löytäneet mitään vikaa. sanoivat sielläkin että mitä ilmeisimmiten tuo ilmamäärämittari juonittelee. mitä pitäisi vielä tutkia? olen täältä foorumilta yrittänyt etsiä tästä aiheesta mutta en ole löytänyt vielä vastaavan laista vikaa.
    pitäisi huomenna lähteä vähän pitemmälle reissulle ja auto vieläkin tallissa!!!
    jos joku osaa neuvoa niin kiitoksia jo etukäteen!
    ilman autoa väliaikaisesti.....
  • jappi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 206

    #2
    Katopas ne huohotin ym. imupuolen letkut tarkkaan. Ei tarvi isoa halkeamaa olla niin nyppii.

    Comment

    • 88_jope
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 74
      • Kempele

      #3
      Ei löytynyt vuoto kohtia. mikähän tuossa on. voiko sitä ilmamäärämittari säätää niin että se ottaa enemmän/vähemmän ilmaa? siinä on se ympyrä säätönupikka. kumpaan suuntaan sitä voisi liikuttaa niin että se ottaisi vähemmän ilmaa?
      ilman autoa väliaikaisesti.....

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5517
        • Vaasa

        #4
        oli kuule omassa sama ongelma kun pakkasta oli 20 astetta. mutta nyt kun putosi alle 15 niin toimii oikein hyvin "vikaa" en löytänyt vaikka tilasin mä uuden haitari kuminki, tulee maanantaina ja tänään toimi oikein hyvin taas. Löytyy foorumilta ongelmat->m40b16 nykii mystisesti kohdasta tuo mun sairauden kuvaus. Itelle tuli mieleen että jäätääkö se vähän, mutta en osaa sanoa varmasti. Ai niin ostin mä uuden polttoainesuodattimenki mutta sitäkään en oo viel ehtiny vaihtamaan.
        sigpic

        Comment

        • 88_jope
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 74
          • Kempele

          #5
          its esen haitari kumin teipannu jesarilla vaikka siitä en vuotoja löytänyt. samoin polttoainesuodattimen olen vaihtanut.
          ruiskukoneissahan ei periaatteessa pitäisi olla jäätämis ongelmia mutta ole kokeilut jäänestoa eikä sekään auttanut.
          ihan ymmällään kyllä olen. kai se tuo ilmamäärämittari vittuilee.
          ilman autoa väliaikaisesti.....

          Comment

          • Jorkkeli12
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 264
            • Seinäjoki

            #6
            e30 318i M40 nykii kylmällä säällä?

            En löytänyt searchilla vastaavaa vikaa niin aattelin kysäistä. kyseessä siis e30 318i M40 koneella vm-92 auto siis saattaa nykäistä ihan satunnaisesti tasakaasulla ajettaessa. jos kiihyttää tai hiljentää vauthia niin ei nyi ja tätä ei tapahdu kuin kovemmilla pakkasilla. ja silloinkin saattaa olla nykimättä. huomasin vian/ominaisuuden viikositten kun oli ensimmäiset "kovat" pakkaset ja silloinkin samana päivänä auto jatkoi toimintaa ihan normaalisti eli ei nykinyt ja oli koko viikon nykimättä.. sitten taas kun lähdin nyt sunnuntaina ajamaan niin alku matka meni hyvin mutta noin 50km jälkeen auto nykäisi ensimmäisen kerran ja sitten saatto sillontällön nykäistä. mitään toimenpiteitä en ole tehnyt ja tämä alkoi kun vaihdoin moottoriöljyt ja auto oli lämpöisessä tallissa yön ja siitä -18 pakkaseen. eli voisiko olla vaikka kondensio vettä mikä tuon tekee? tai pa-suodatin tukossa? vai onko se se ilmamäärä/massamittari mikä siellä nyt vittuilee?:think
            Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
            M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by Jorkkeli12 View Post
              En löytänyt searchilla vastaavaa vikaa niin aattelin kysäistä. kyseessä siis e30 318i M40 koneella vm-92 auto siis saattaa nykäistä ihan satunnaisesti tasakaasulla ajettaessa. jos kiihyttää tai hiljentää vauthia niin ei nyi ja tätä ei tapahdu kuin kovemmilla pakkasilla. ja silloinkin saattaa olla nykimättä. huomasin vian/ominaisuuden viikositten kun oli ensimmäiset "kovat" pakkaset ja silloinkin samana päivänä auto jatkoi toimintaa ihan normaalisti eli ei nykinyt ja oli koko viikon nykimättä.. sitten taas kun lähdin nyt sunnuntaina ajamaan niin alku matka meni hyvin mutta noin 50km jälkeen auto nykäisi ensimmäisen kerran ja sitten saatto sillontällön nykäistä. mitään toimenpiteitä en ole tehnyt ja tämä alkoi kun vaihdoin moottoriöljyt ja auto oli lämpöisessä tallissa yön ja siitä -18 pakkaseen. eli voisiko olla vaikka kondensio vettä mikä tuon tekee? tai pa-suodatin tukossa? vai onko se se ilmamäärä/massamittari mikä siellä nyt vittuilee?:think
              Minä löysin . Ei oikein sellasta M40 vaivaa olekkaan mitä ei täällä olisi jo vatvottu. Yhdistin topikit.

              En osaa heittää ihan spesifistä neuvoa mutta jos et ole yhtään kurkkinut sinne niin nuo perus imupuolen vuodot , läpilyövät tulpanjohdot jne jne kannattaa kurkkia läpi. Searchilla löytyy paljon M40-perusvikoja jotka on "helppo " kattella läpi. Joku M40-tietäjä jatkaa tarkemmin tästä.

              Jarno
              Last edited by petrolhead; 16-01-2012, 17:16.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Jorkkeli12
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 264
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Minä löysin . Ei oikein sellasta M40 vaivaa olekkaan mitä ei täällä olisi jo vatvottu. Yhdistin topikit.

                En osaa heittää ihan spesifistä neuvoa mutta jos et ole yhtään kurkkinut sinne niin nuo perus imupuolen vuodot , läpilyövät tulpanjohdot jne jne kannattaa kurkkia läpi. Searchilla löytyy paljon M40-perusvikoja jotka on "helppo " kattella läpi. Joku M40-tietäjä jatkaa tarkemmin tästä.

                Jarno
                siltähän tuo näytti! ja unohdin tosiaan mainita että tulpat ja johdot ainaki on ihan uudet ettei niissä ole mitään vikaa.. voiko se oikeasti olla että jos on letkuja halki niin vain kylmällä säällä nykisi? oman järjen mukaan sen pitäisi nykiä ihan sama millä säällä jos niitä on halki, mutta täytyy ne kurkkia läpi..

                E: kävin kurkkimassa kaikki letkut äkkiseltään läpi ja vaikuttivat aikas tuoreilta ja klemmaritkin oli uuden näköisiä.. tosiaan tuohon on tehty kansi remppa hiljattain että varmaan uusittu letkut samalla.. mutta se vähän ihmetytti että osassa alipaine letkuista ei ollut minkään moista kiristystä letkut päässä (esim. nippusidettä tms.) että kuuluuko niissä olla jotain vai? koska osa osa oli siellä imusarjan alla ja sinne on mahdoton päästä mitään purkamatta.. ja joka tapauksessa täytyy viikonloppuna laittaa ne jollain kiinni ihan varmuuden vuoksi..
                Last edited by Jorkkeli12; 16-01-2012, 18:48.
                Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎