memebuy23buy

Nopeusmittari ei toimi e30 320i-86 Ratkaisu löytyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5529
    • Vaasa

    Nopeusmittari ei toimi e30 320i-86 Ratkaisu löytyi

    Eli kyseinen vika ilmeni tuossa äsken? kaikki muut mittarit toimivat no tietysti kulutusmittari heittää mitä sattuu kun luulee nopeudeksi alle 20km/h. Mistä vikaa voi alkaa etsimään. näitä kokeiltu:
    Liittimet putsattu
    Mittaristo vaihdettu toiseen-> ei vaikutusta
    yritetty stekata piuhoja ei poikki tjsp.
    anturin liittimet puhdistettu.

    niin ja mittari on motometer. Mihin nuo kaksi piuhaa tulee tuolta anturilta voisiko ne olla poikki tai jotain... ärsytys toimi vielä toissapäivänä mutta ei enään mankan asennuksen jälkeen---> en tietääkseni repinyt mitään irti
    Last edited by MarQu; 12-02-2007, 21:21.
    sigpic
  • keksa23
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 100
    • Lapijoki central

    #2
    Mutua...

    :think Tsekkaas se anturi sieltä perästä (luukussa kiinni ja 2x piuhaa tulee siihen)

    voipi olla muuttunut liittimet vihreeks mössöks.

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5529
      • Vaasa

      #3
      ne oli kyllä ihan ok kun putsattiin ne. perhana ja huomenna pitäs mennä leimaan tuo... ei huvita liikaa cäbillä ajella talvella
      Ja nyt katseltuani e30 sähkökaaviota(kauheeta hiirenpaskaa) niin nopeusmittarin piuhat ovat ruskea/violetti ja punainen/ruskea. Kertokaa jos olen tulkinnut väärin. tuleeko ne suoraan sieltä anturilta vai tuleeko ne "boksin" tjsp kautta? ja nämä tulevet C2 liittimelle se valkoinen liitin.
      Last edited by MarQu; 11-02-2007, 20:43.
      sigpic

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5529
        • Vaasa

        #4
        Mikäs vittu toi o2 sensori juttu on joka kajahtaa aina 30.000 mailin välein???
        sigpic

        Comment

        • keksa23
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 100
          • Lapijoki central

          #5
          Caccaa anturissa

          Nasautas se anturi irti sieltä luukusta ja putsaa se.....

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5529
            • Vaasa

            #6
            Selevä pitääpi tehdä se seuraavaks... voiko nuo mennä helposti rikki? siis niinkuin käytössä?
            sigpic

            Comment

            • Melender
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 48
              • Espoo..

              #7
              Itsellänikin on omassa Bemarissa aivan samanlainen ongelma (325i 87`). Perän anturi vaihdettu uuteen ja mittarinvaihto-operaatioon en ole vaivautunut. Samoiten piuhat on katsottu silmämääräisesti ja tietenkin puhdistettu. Kuulin,että kuljettajanpenkin alla olisi jonkinlainen liitin,jossa olisi juuri mittariin liittyviä johtoja,eli seuraavaksi katson onko asia tosiaankin näin! Tietenkin voi myöskin olla,että johto/johdot ovat vaurioituneet jossakin välillä ja sehän selviäisi mittaamalla jännitteet läpi johdotuksen. Nopeusmittarin tutkiminen siis jatkukoon.. :think

              Ps. Nopeusmittari minulla hetkisen yleensä herää henkiin esimerkiksi jossakin isommassa kuopassa tai toinen vaihtoehto on suuremmilla nopeuksilla ja pidemmän maantienajon yhteydessä..
              Anton..

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2069
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Anturin piuhat tulevat suoraan mittarille (maa - signaali), mittarille tulee myös jatkuva +12v (ja maa, tietty). Toimiiko sisävalo, mittariston valot jne... Kaikki sulakkeet ehjiä ja kaikki maajohdot kiinni (jotka olivat kiinni korissa ennen mankan asennusta)?
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  Originally posted by Melender View Post
                  Itsellänikin on omassa Bemarissa aivan samanlainen ongelma (325i 87`). Perän anturi vaihdettu uuteen ja mittarinvaihto-operaatioon en ole vaivautunut. Samoiten piuhat on katsottu silmämääräisesti ja tietenkin puhdistettu. Kuulin,että kuljettajanpenkin alla olisi jonkinlainen liitin,jossa olisi juuri mittariin liittyviä johtoja,eli seuraavaksi katson onko asia tosiaankin näin! Tietenkin voi myöskin olla,että johto/johdot ovat vaurioituneet jossakin välillä ja sehän selviäisi mittaamalla jännitteet läpi johdotuksen. Nopeusmittarin tutkiminen siis jatkukoon.. :think

                  Ps. Nopeusmittari minulla hetkisen yleensä herää henkiin esimerkiksi jossakin isommassa kuopassa tai toinen vaihtoehto on suuremmilla nopeuksilla ja pidemmän maantienajon yhteydessä..
                  Anturin liitin kannattaa sitten tutkia vielä tarkkaan, vaikka anturi olisikin uusi.
                  Myöskin kannattaisi eliminoida yksi paikka pois, kokeilemalla toista mittaristoa.
                  Miksikään isoksi operaatioksi sitä ei voi sanoa:
                  -Muovikehykset pois
                  -Mittariston kiinnikeruuvit irti
                  -Käännä hieman mittaristoa ja irroita kaksi isoa johtopakka-liitintä
                  -Sujauta koko hela ratin välistä pois
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5529
                    • Vaasa

                    #10
                    Ei sieltä mitään kyllä lähtenyt irti siis piuhoja mutta pitää katsoa saadaanko tänään eloa mittariin kun ajetaan se taas talliin ja tutkitaan.
                    lista tälle päivälle:
                    Kuskin penkin alta liittimet
                    anturin putsaus
                    piuhojen toimivuuden varmistaminen

                    nämä nyt ainakin.
                    sigpic

                    Comment

                    • Herbert
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 75
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by e0300229 View Post
                      Ei sieltä mitään kyllä lähtenyt irti siis piuhoja mutta pitää katsoa saadaanko tänään eloa mittariin kun ajetaan se taas talliin ja tutkitaan.
                      lista tälle päivälle:
                      Kuskin penkin alta liittimet
                      anturin putsaus
                      piuhojen toimivuuden varmistaminen

                      nämä nyt ainakin.
                      Mulla oli 88 325:ssa joskus sama vika, selvis ihan tuurilla, oli vieressä uutta omistajaa odotteleva 316, mittailin mielenkiinnosta liikkuuko niissä piuhoissa virtaa, 325:ssa liikkui, 316:ssa ei liikkunut...

                      Eli nopea tilanteenarviointi ja 325:sta johdot poikki heti mittarin takaa ja anturin liittimistä, uusi piuha tilalle ja homma toimi... Lienee ollut jotain matoja matkan varrella, ei ottanut maata eikä muuta vastaavaa, ainoa ero oli, että siellä oli virtaa ja toisessa ei...

                      Mäkin ehdin vaihtaan anturin ja mittariston uuteen....

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5529
                        • Vaasa

                        #12
                        jees oliko ne piuhojen värit nuo mitä edellä sanoin? pitää tänään vaihtaa ne piuhat sit uusiin:think
                        sigpic

                        Comment

                        • Herbert
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 75
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by e0300229 View Post
                          jees oliko ne piuhojen värit nuo mitä edellä sanoin? pitää tänään vaihtaa ne piuhat sit uusiin:think
                          Ei mitään käryä minkä värisiä piuhoja, siitä on 6v aikaa... Mutta oli se niin ahdistava tilanne, että muistan kuin eilisen päivän... Sen mä muistan, että niitä oli paljon, ja ne oli ohuita... Mutta saat ne selville kun pistät vastusmittarin PIIP asetukselle ja antureihin nuppineulat, toinen perämurikkaan ja toisella etsit mittariston takaa oikean johdon....
                          Last edited by Herbert; 18-03-2020, 14:31.

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5529
                            • Vaasa

                            #14
                            mutta jos johdot poikki niin eipä löydykään... perkeles noh kai se tuo violett/ruskea ja pun/ruskea on.... kokeillaan sano uuno ja sukelsi
                            sigpic

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5529
                              • Vaasa

                              #15
                              Juu elikkä ne piuhat sinne valkoselle liittimelle oli pun/ruskea ja koko ruskea kuitenkaan niissä ei ollut vikaa vaan vika löytyi mittaristosta josta oli palanut nopeusmittari systeemi(haisi aivan sairaan pahalle) ja tämä oli polttanut sulakkeen nr 12 josta ei kuitenkaan ulospäin näkynyt että oli palanut noh nämä vaihdettiin ja taas tietää paljonko ajaa yli rajotusten
                              Kiitoksia kaikille!
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X