Eli, on näköjään pakko vaihtaa foorumin aihealuetta ongelmista tekniikkaan, ku sielä ei kukaa oikeen osannu auttaa..
Nii, auto on siis 316i 1.6 2d -89 (e30), ja pitäis saaha kytkettyä istuimenlämmittimet. Johdot penkeistä on joskus katkastu (kenties penkkien vaihdon yhteydessä??), ja nyt tilanne on se että kummastakin penkistä tulee sekä istuimesta että selkänojasta kaksi mustaa johdinta. Mitä nämä johtimet ovat?? Onko väliä kuin päin kytkee?? Eli onko toinen johtimesta aina maa ja toinen releeltä tuleva jännite?
Kytkentä on muuten toteutettu kuvan osoittamalla tavalla:
[/img]
Onko kytkentä oikeanlainen? En ole ikinä oikein osannut soveltaa releitä käytännössä.
Olen kytkenyt nyt niin, että 1:nen ja 4:nen on kytketty 5:seen ja 2:en ja 3:en maihin.
Käytännössä kummallekin penkille on omat releensä, mutta kummatkin releet ovat sen yhden kytkimen takana kojelaudassa.
Tilanne on se, että ainut osa mikä lämpiää on kuskin puoleinen selkänoja, joka lämpeää todella paljon. Johtuuko lämpö siitä että kytkentä on viturallaan ja se on jossain oikosulussa, vai ovatko lämmitysvastukset muissa osissa sitten vain rikki? Miten sen voi testata tai tarkistaa?
Releet kyllä toimivat ja vetävät ihan hyvin.
Nii, auto on siis 316i 1.6 2d -89 (e30), ja pitäis saaha kytkettyä istuimenlämmittimet. Johdot penkeistä on joskus katkastu (kenties penkkien vaihdon yhteydessä??), ja nyt tilanne on se että kummastakin penkistä tulee sekä istuimesta että selkänojasta kaksi mustaa johdinta. Mitä nämä johtimet ovat?? Onko väliä kuin päin kytkee?? Eli onko toinen johtimesta aina maa ja toinen releeltä tuleva jännite?
Kytkentä on muuten toteutettu kuvan osoittamalla tavalla:
[/img]
Onko kytkentä oikeanlainen? En ole ikinä oikein osannut soveltaa releitä käytännössä.
Olen kytkenyt nyt niin, että 1:nen ja 4:nen on kytketty 5:seen ja 2:en ja 3:en maihin.
Käytännössä kummallekin penkille on omat releensä, mutta kummatkin releet ovat sen yhden kytkimen takana kojelaudassa.
Tilanne on se, että ainut osa mikä lämpiää on kuskin puoleinen selkänoja, joka lämpeää todella paljon. Johtuuko lämpö siitä että kytkentä on viturallaan ja se on jossain oikosulussa, vai ovatko lämmitysvastukset muissa osissa sitten vain rikki? Miten sen voi testata tai tarkistaa?
Releet kyllä toimivat ja vetävät ihan hyvin.
Comment