e30 lämmityslaitepropleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anna mäki
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 4

    e30 lämmityslaitepropleema

    eli: auto on e30 ix ilmastoinnilla. Onko kellään mitään järkevää ideaa mistä johtuu, kun puhaltimen katkaisin pelittää aina, myös virrat pois kytkettynä. Sähkökaavion mukaan sinne periaatteessa tuleekin suora virta akulta, mikä on vähintäänkin outoa. Ongelma on se että kyseinen viritys tyhjää akkua 4 amppeerin voimalla jatkuvasti, en tosin tiedä mihin ne menee, mut lämmityslaitteen sulakkeen kun ottaa pois niin tyhjennys lakkaa. polttipa se tossa 30 amppeerin sulakkeenkin..eli maihin lyö ja pahasti! Missä vois olla vikaa, kellään vastaavia kokemuksia?
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Tuossa omassa IX:ssä ei toimi tuo kytkin ilman virtaa...

    Olisikohan joku purkkaviritys siihen rakennettuna?

    Edit: tuli mieleen oiskohan releessä kenties jotain vikaa? voisi hiukan selittää.

    Comment

    • jorkki
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 41
      • Keskisuomi

      #3
      Onko ilmastointi alkuperäinen (tehtaalla asennettu) vai asennettu jälkikäteen?

      Comment

      • anna mäki
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 4

        #4
        Alkuperäinen ilmastointi on joo ja relekin toimii, ihmetyttää vaan releen kun avaa ne kuparilankojen päät on tinattu erilleen. Varmaan kuuluukin?

        Comment

        • Meisseli
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1003
          • Kotka

          #5
          Virta lämmityslaitteen puhaltimelle tulee kuormareleen K7 kautta. Sen tehtävä on tiputtaa sähköä syöviä laitteita pois starttauksen ajaksi. Ettei se vaan ole jostain syystä vetäneenä jatkuvasti, silloin puhallinkin saa aina virtaa. Vai tätäkö relettä oli jo tarkasteltu? Loppuuko virran tulo puhaltimelle kun sen irrottaa? Pitäisi ainakin loppua. Liitteenä vielä kuva sulakekotelosta releen löytämiseksi.
          Attached Files
          Eioo penaria alla enää.. :(

          Comment

          • jorkki
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 41
            • Keskisuomi

            #6
            Noissa kytkentä kaavioissa jotka minulla on näköjään virhe. Tuossahan on vedetty releen K7 nastat 30 ja 87 yhteen --> rele K7 ohitettu (30 nastaan tulee suoraan akulta). Jos joku on korjannut toiminnan tämän mukaan niin eihän se toimi oikein.
            Attached Files

            Comment

            • anna mäki
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 4

              #7
              Joo tuota k7 relettä tutkailin ja se toimii niin kuin pitääkin-virrat päälle ja rele kytkeytyy. Ihmettelin kanssa sitä kytkentäkaaviota-luultavasti sama, että rele olisi ohitettu. No, raapaisin hieman syvemmälle kojetaulun takaiseen ihmemaailmaan ja sain mittailtua johdotuksia. Puhaltimen moottorilta tuleva maadoituspiuha(ruskea,jakaantuu jotain viidelle laitteelle) onkin jännitteellinen!? Oisko moottorissa mahdollista olla jokin oikosulku, vaikka toimii ihan normaalisti? Varmaan huomenna sekin purkuun..

              Comment

              • anna mäki
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 4

                #8
                Ok. Vika löydetty, K7 relees oli kun olikin joku oikkari, vaikka toimiikin. Johan jeeeesus loppu se akun tyhjääminen!!

                Comment

                Working...
                X