Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 vaihteisto- ja muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrkkis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 503
    • Jänkä

    E30 vaihteisto- ja muuta ongelmaa

    1. Onko M10:n 4 ja 5- vaihteisissa laatikoissa pituuseroa? -> Joutuuko swapissa vaihtamaan kardaanin?

    2. Hommasin s14 moottorin korvat, muuttuuko moottorin korkeus/ kallistus konehuoneen suhteen?

    3. Minkälainen on se "imupuolen" kumi em. korvakoissa kun ei löydy ETK:sta

    4. Onko joku tutkinut tuota m10 2l mäntäpolitiikkaa? Maailmassa on pakko olla joku vastaavilla mitoilla oleva mäntä kuin vakiomäntä, .25 tai .50 ylikoko

    Haettu on ja luettu 14 sivua aiheen vierestä mutta eipä löydy suoraa vastausta metsurille...
    Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

    Never Fuck With The Countryboys

    Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

    Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by jyrkkis View Post
    1. Onko M10:n 4 ja 5- vaihteisissa laatikoissa pituuseroa? -> Joutuuko swapissa vaihtamaan kardaanin?

    2. Hommasin s14 moottorin korvat, muuttuuko moottorin korkeus/ kallistus konehuoneen suhteen?

    3. Minkälainen on se "imupuolen" kumi em. korvakoissa kun ei löydy ETK:sta

    4. Onko joku tutkinut tuota m10 2l mäntäpolitiikkaa? Maailmassa on pakko olla joku vastaavilla mitoilla oleva mäntä kuin vakiomäntä, .25 tai .50 ylikoko

    Haettu on ja luettu 14 sivua aiheen vierestä mutta eipä löydy suoraa vastausta metsurille...

    1. On pituuseroa, joutuu vaihtamaan, Oikean kardaanin saa mahdollisesti Kajaanista.


    Loppuhin en satuile mitään kun on luuloa ja se ei ole tiedon väärtti.
    Olli.

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #3
      Originally posted by jyrkkis View Post
      1. Onko M10:n 4 ja 5- vaihteisissa laatikoissa pituuseroa? -> Joutuuko swapissa vaihtamaan kardaanin?

      2. Hommasin s14 moottorin korvat, muuttuuko moottorin korkeus/ kallistus konehuoneen suhteen?

      3. Minkälainen on se "imupuolen" kumi em. korvakoissa kun ei löydy ETK:sta

      4. Onko joku tutkinut tuota m10 2l mäntäpolitiikkaa? Maailmassa on pakko olla joku vastaavilla mitoilla oleva mäntä kuin vakiomäntä, .25 tai .50 ylikoko

      Haettu on ja luettu 14 sivua aiheen vierestä mutta eipä löydy suoraa vastausta metsurille...
      1. 5-v kardaani joitakin senttejä lyhyempi, en muista määrää. 4 tai 7cm mahdollisesti.
      2. Miksi S14 korvat ? Asento ei ymmärtääkseni muutu. (korvakoissa saattaa olla korkeuseroa M10-S14, mutta "oikeiden" kumityynjen kanssa saman korkuiset paketit)
      3. Koneen kumityynyjen kohdalla ETK:ssa "Qty" = 2 eli samanlaiset molemmilla puolilla. Tälläiset hyväkuntoiset voisi olla jouten.
      4. Ylihintainen mittatilausmäntä

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • jyrkkis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 503
        • Jänkä

        #4
        Originally posted by Rocla View Post
        1. On pituuseroa, joutuu vaihtamaan, Oikean kardaanin saa mahdollisesti Kajaanista.


        Loppuhin en satuile mitään kun on luuloa ja se ei ole tiedon väärtti.
        Joo, meilläpä on sitten kartaanikaupat hyvällä alulla...Ja hinta oli?
        Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

        Never Fuck With The Countryboys

        Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

        Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

        Comment

        • jyrkkis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 503
          • Jänkä

          #5
          Originally posted by mortimer View Post
          1. 5-v kardaani joitakin senttejä lyhyempi, en muista määrää. 4 tai 7cm mahdollisesti.
          2. Miksi S14 korvat ? Asento ei ymmärtääkseni muutu. (korvakoissa saattaa olla korkeuseroa M10-S14, mutta "oikeiden" kumityynjen kanssa saman korkuiset paketit)
          3. Koneen kumityynyjen kohdalla ETK:ssa "Qty" = 2 eli samanlaiset molemmilla puolilla. Tälläiset hyväkuntoiset voisi olla jouten.
          4. Ylihintainen mittatilausmäntä
          1. Ok, kepin ostoon
          2. Siksi että sattu tulemaan siinä osakasassa vauhtipyörän, kytkimen ja öljyjäähyn kanssa, ja ajattelin että motorsportti olisi jäykempi. Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää että lohkojen ulkomitat on samat M10 vs. S14. Voispa vaikka kiinostaa kun sadaan rojekti alulle...
          3. Oolrait, otetaan silmä käteen ja katsotaan tarkemmin ensikerralla, villi huhu että joku 7xx vois olla sama tyyny
          4. En usko. Jostakin se löytyy, kun se löytyy niin en varmaan kerro kellekkään ja revin ne mäntäluettelot ja poltan vielä takassa pk:n millin heitto ei tapa mutta lohkon höyläykseen me ei lähdetä.
          Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

          Never Fuck With The Countryboys

          Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

          Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2068
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            [quote=jyrkkis;851051]
            3. Oolrait, otetaan silmä käteen ja katsotaan tarkemmin ensikerralla, villi huhu että joku 7xx vois olla sama tyyny

            Ei ole sama (mitat voi osua liki?). Ja löytyy...
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by jyrkkis View Post
              3. Oolrait, otetaan silmä käteen ja katsotaan tarkemmin ensikerralla, villi huhu että joku 7xx vois olla sama tyyny
              .
              Tuohon lisäystä, Gustave kertoo tällaista:

              "Other choices are the mounts from the E28 5-series (535i or M5), the mounts from the E34 535i (recommended by Rick Stormer) and lastly, the mounts from the big V8 740iL. "

              Osoitteessa: http://www.e30m3performance.com/inst...ts/mounts1.htm

              EDIT: jos sinulla on aikaa odottaa sen kardaanin kanssa viikkoja, niin halvalla saat, juuri nyt ei ole aikaa eikä kiinnostusta lähteä sitä hakemaan hangessa makaavasta autosta.

              Eli seiskan kumeja modaamalla saaat moottoria laskettua ja tuotua aavistuksen taaemmas, teorettinen hyöty on suuri, oikeasssa elämsää en sitten tiedä on ainakaan katu-autossa kovinkaan oleellinen.

              Muutenkin tuo Gustaven sivusto on oivaa luettavaa tylsiksi illoiksi.
              Last edited by Rocla; 16-02-2007, 14:18.
              Olli.

              Comment

              • jyrkkis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 503
                • Jänkä

                #8
                Originally posted by Rocla View Post
                Tuohon lisäystä, Gustave kertoo tällaista:

                "Other choices are the mounts from the E28 5-series (535i or M5), the mounts from the E34 535i (recommended by Rick Stormer) and lastly, the mounts from the big V8 740iL. "

                Osoitteessa: http://www.e30m3performance.com/inst...ts/mounts1.htm

                EDIT: jos sinulla on aikaa odottaa sen kardaanin kanssa viikkoja, niin halvalla saat, juuri nyt ei ole aikaa eikä kiinnostusta lähteä sitä hakemaan hangessa makaavasta autosta.

                Eli seiskan kumeja modaamalla saaat moottoria laskettua ja tuotua aavistuksen taaemmas, teorettinen hyöty on suuri, oikeasssa elämsää en sitten tiedä on ainakaan katu-autossa kovinkaan oleellinen.

                Muutenkin tuo Gustaven sivusto on oivaa luettavaa tylsiksi illoiksi.
                Hyvä linkki, tackar. Aika vahvasti näyttää että orkkikset pitäs laittaa, tai budjettitunettaja panee M10 vakiot.
                Kepillä ei hengenhätä, jos kaikki menee hyvin niin näyttäs pukkaavan viisvaihteista tehdasasennettua ja auto kaupanpäälle Mutta pidetään optio voimassa koska yhtähyvin ollaan samassa jamassa viikonpäästä...
                Last edited by jyrkkis; 16-02-2007, 19:53. Reason: piple
                Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                Never Fuck With The Countryboys

                Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                Comment

                • mortimer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1079
                  • Satulinna kaukomaan

                  #9
                  Koneeseen tulee siis 80mm kampi, mutta kuinka pitkät kanget ? haetko mäntiä yli-vai alipainekäyttöön ?

                  i3S -20
                  E30M3 slotcar 1:32
                  XKE FHC 1971
                  Mgb Gt -66
                  T6 -19
                  E91 -08

                  Comment

                  • jyrkkis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 503
                    • Jänkä

                    #10
                    No haaveena on noin kilon/ toista max ylipainekone, joten vakio 2L osat riittää työmatkakisoihin kadulle ( viitaten E30 huimiin ajo-ominaisuuksiin äärialueilla nimim. ei oiennu ekan heiton jälkeen ). Kuplan männät on out koska olen siinä uskossa että puristuskorkeus on niin matala että joutuu höyläämäään lohkoa. Sitä en halua uskoa että "noin" vakiomitoilla olevaa tasapäämäntää ei jostain muusta katiskasta löydy....

                    E: Tarjottu on S14:n 93,xx mäntiä mutta joutuu poraamaan lohkon niin suureksi että eipä maksa vaivaa. Noita M10 vakioita (= lohko, kanget ja männät) saa tarjota jos aivan haitalle asti on
                    Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                    Never Fuck With The Countryboys

                    Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                    Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎