Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i -87 HC, CO ja tyhjäkäynti korkealla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmke46
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 46

    320i -87 HC, CO ja tyhjäkäynti korkealla!

    Anopin Bemu sai hylsyn katsastuksessa. Häkä oli korkealla, eli käy vissiin turhan rikkaalla. Missä asian sais Turun seudulla kuntoon ja mitä siitä suunnilleen joutuu maksaa? Auto oli siis E 30 320i -86. Koneen mallimerkintä ei muistu mieleen. Searchilla koitin, mut ei aukene koko toiminto. KIITOS!
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Ilmamäärämittarin kansi auki ja potentiometriltä kaksi-kolme naksua jousta kireämmälle. Thats it...

    Comment

    • jmke46
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 46

      #3
      Kuulostaa simppeliltä

      Vielä, kun kuvan laittaisit uusavuttomalle, niin olisin todella kiitollinen. Toi "potentiometri", kun ei sano mulle mitään. Millä sitä sit vois varmistua, et ko. konsti auttoi. Vai pitääkö vaan mennä kokeilemaan, et josko menis läpi?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Ei satu olemaan yhtään kuvaa laitteesta, eikä onnistu yleensä "arpomalla". Täältä kyllä löytyy kuvalliset ohjeet kymmenistä ko.asiaa koskevista keskusteluista. Kansi valmiiksi irti ja lähimmälle päästömittalaitteet omaavalle huoltokorjaamolle. Piuhat/letkut kiinni ja naksuja suuntaan tai toiseen pyörältä niin kauan kun päästöt ovat hyväksyttävät ja tulosteet koneelta. Aloitussivun vasemman alalaidan search toimii(tuo ylärivin ei).

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Tossa on kuva ilmamäärämittarista:
          http://album.fotosafe.com/altiapp/is...k&r=1141820644
          ja siitä "potentiometristä"

          Jos sulla sattuu olemaan tuttuja korjaamoissa tai jossai amiksesta niin sinne vaan säätämään testeriin. Koneen käydessä voit ihan kädellä liikuttaa tota läppää kireämmälle. tyhjäkäynti laskee hieman ja hetken päästä näet miten se vaikuttaa päästöihin.
          Yleensä ne antavat säätää hieman katsastuksen yhteydessäkin.
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Baijjeristi
            Newbiemmer
            • Jan 2007
            • 19

            #6
            320i -87 HC, CO ja tyhjäkäynti korkealla!

            Tuli tuommoinen otsikon mukainen BMW hankittua kaverilta vikalistan kanssa. Niveltä ja kaikkea pientä + päästöt! Pakoputkikin oli aika seula ja tässä olen uutta rakennellut. Päästöt oli korkeat katsastuksessa: HC 1800, CO yli 7! Kaveri sanoi että ryyppy on päällä luultavasti koko ajan. Oon täältä foorumilta yrittänyt etsiskellä kaikenlaista neuvoa haulla, mut on niin paljon kysymyksiä et aattelin ne nyt esittää.

            Eli, tuossa L-Jetissähän nyt on jonkunlainen "ryyppysuutin" joka toimii n. puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen. Kylmäkäynnistyksessä tuo BMW kyllä röpöttää sen puoli minuuttia ja sen jälkeen käynti tasaantuu, eli sen perusteella toimii! Mutta kun koneen kierrokset ovat kuumanakin liian korkeat (n.1300r/min). Korjausoppaassa oli kuvakin jostain ruuvista mistä tyhjäkäyntiä saa säädettyä, mut tuskin on apua seoksiin, jotka ovat perseellään jonkun muun takia. Korkeemmilla kierroksillahan muutenkin jotkut koneet tuottavat puhtaammat pakokaasut. Myös CHECK-valo vilkkuu lähes koko ajan, tosin välillä sammuu! Löytyyhän tuosta seosruuvikin, mutta kun pääsen vasta perjantaina sääteleen sitä analysaattorin kanssa.

            Mut täällä foorumilla on puhuttu myös lisäilmaluistista. Sekö sitten jumittaessaan aiheuttaa korkean tyhjäkäynnin ja päästöt?

            Comment

            • Baijjeristi
              Newbiemmer
              • Jan 2007
              • 19

              #7
              -----
              Last edited by Baijjeristi; 19-02-2007, 20:34.

              Comment

              • JIPSKI
                BTCF Member
                • Feb 2003
                • 1010
                • Vaasa

                #8
                koitappa puristaa vaikka pihdeillä se lisäilmaluistilta tuleva letku kasaan jos tyhjäkäynti putoo niin sielä vika...
                exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                Comment

                • Speedboys
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 545
                  • Kurikka

                  #9
                  Taitaapi olla tuossa vuosimallissa mekaaninen lisäilmaluisti joka sulkeutuu kun moottori lämpenee(pitäis sulkeutua).
                  Ja joku on voinut räpeltää ilmamäärämittarin säätöjä tämän luistin takia:think
                  "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

                  BMW 530da
                  BMW 530i v8
                  BMW 330da
                  BMW 320d
                  BMW 316

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5513
                    • Vaasa

                    #10
                    Eli omassa oli tuossa viime viikolla vielä sama ongelma joka korjattiin niin että laitoin klemmarin siihen lisäilmäluistimen letkuun(HUOM väliaikainen ratkaisu että sain katsastettua nyt on jo uusi luistin ) kierrokset oli 1200-1300 ja noh päästöt ihan mitä lie koska vuosi sen kautta liikaa ilmaa.
                    Kannattaa ainakin varmistaa että toimii noin kun jipski sano. Alkuperäinen pitäisi toimia-> ainakin 86vuosimallissa niin veden lämpötilan mukaan. niin ja kato ne letku läpi ettei ole halkeillu mun omassa ensiksi vaihdettiin kasa paskoja letkuja jolloin kierrokset putosi tuohon 1200-1300 ennen sitä oli luokkaa 2500.
                    että semmosta toivottavasti auttaa.
                    sigpic

                    Comment

                    • Baijjeristi
                      Newbiemmer
                      • Jan 2007
                      • 19

                      #11
                      Kiitoksia vinkeistä, kokeilen huomenna!

                      Comment

                      • Baijjeristi
                        Newbiemmer
                        • Jan 2007
                        • 19

                        #12
                        Jees, perjantaina kävin Bemaria säätelemässä pakokaasuanalysaattorin kanssa ja sainhan siitä lainsallimat päästöt! Tyhjäkäynnin sain kuntoon kun herkistin kaasuläpän, mutta päästöt olivat silti todella korkeat vielä. Eihän siinä muu auttanut kuin ruveta kääntämään seosruuvia ja kyllähän kun sitä tarpeeksi kauan kieputti niin päästöt tippuivat ja samalla myös CHECK-valo sammui Siitä sitten menin suoraan katsastusasemalle hakemaan leiman! BMW:n kuvia löytyy nyt showroomista!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎