e30 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JOuMan
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 587
    • E-Pohojanmaa

    e30 ei käynnisty

    Eli vaidoin "uuden" suoristetun/koeponnistetun kannen haljenneen kannen tilalle ja samalla tein jakopään remontin.Ja nyt kun sain kaikki kasaan ja starttaamaan ni eihä se lähe käyntiin.Jako katottiin ainaski että on kohillaan ja virranjakajaan ja syttyjohtoihin en oo koskenut.Ja kipinää tulee tulpille.Yks korjaaja väitti että ton L-jetin virranjakajan käyttöakselin hammaspyörän pitäis laittaa johonki ajotusmerkkiin,samalla ku kammen ja nokan merkit.Mutta ainaskaan Autodatassa ei mainittu mitää asiasta.Kokeilin ottaa virranjakajan säätölevyn pultin irti jotta se pääsee kääntyyn enemmän ja kääntelin jakajaa eri asentoihin mutta ei ees lupaile.Mistähän lähtis ettiin vikaa??

    Samalla vaihdoin myös vakio nokka-akselin koska vanhas kannessa oli kiinni Kentcamsin suht rajulla nostolla oleva nokka,joka ei luultavasti turbon kanssa pelaa nii hyvin.

    Tollaset arvot kentin nokalla: BMW 320i / 323i / 325i BM63 Sports 2000 - 6500 7.01mm 10.66mm 277
    Degrees 27/70 70/27 111 Degrees
    0.25mm

    EDIT: Siirretty tekniikka puolelta by M_Power
    E30 329i M50 Turbo (SOLD)
    E39 M5 Twinturbo
    Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
    Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
    Audi A8l 4.0tfsi
    E24 635Csi
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2818
    • Kuusankoski

    #2
    joo se virranjakaja pitää laittaa merkkin kans, sulla ei oo sytty siis kohillaan veikkaan minä. eli eiku hihna löysälle ja ehtimään se merkki siitä virranjakajan käyttöpyörästä.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Sama vika oli tossa mun rojektissa. Että oli vitutus käyrä korkeella kun sai koneen nippuun ja se ei starttaa
      Vikaa mietin hetkisen.
      No nokkapyörän kotelo auki. Ajotus merkki kohilleen. Sitten kattoi että virranjakajan säätö on keskiasennossa. Ja pyörijän kärki on ykkös pytyn tulpanjohdon kohilla. Ja käyntiin
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • JOuMan
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 587
        • E-Pohojanmaa

        #4
        Ei vittu meinaa palaa jo käämit ton paskan mutteri virityksen kans.Otin jakopään auki ja ajotusmerkit kohdalleen.Sitte vj pyörijän osoittamaan ykköspytyn johtoa kohti.Tulos: nyt lyö sytty aika pahasti vastapalloon,ku ei meinaa starttikaan jaksaa pyörittää muuttoria,vaikka vj kantta kääntelee laidasta laitaan.

        Edit:Venttiilin välykset oli ainaki aivan päin persiitä ku mittailin niitä.Kattoo huomenna ne kuntoon ja sahataa sit uudestaan...
        E30 329i M50 Turbo (SOLD)
        E39 M5 Twinturbo
        Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
        Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
        Audi A8l 4.0tfsi
        E24 635Csi

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by JOuMan
          Ei vittu meinaa palaa jo käämit ton paskan mutteri virityksen kans.Otin jakopään auki ja ajotusmerkit kohdalleen.Sitte vj pyörijän osoittamaan ykköspytyn johtoa kohti.Tulos: nyt lyö sytty aika pahasti vastapalloon,ku ei meinaa starttikaan jaksaa pyörittää muuttoria,vaikka vj kantta kääntelee laidasta laitaan.Nyt menee hermot......
          Kuullostaa vielä tutummalta nyt. Ihan samassa tilanteessa olin.

          Käy nyt vielä letkut ja liittimet läpi. Kato jokainen suutin yleismittarilla läpi että tulee sähköä. Jokaisesta tulpasta kipinä jne..

          voi myös auttaa jos käännät tulpan johdon ristiin.
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • JOuMan
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 587
            • E-Pohojanmaa

            #6
            No nyt menee jo mun ymmärryksen yli tämä tapaus.Oon tässä neljänä iltana sahaillu tota mottia käyntiin eri "säädöillä" ja tuloksetta ei lähe ni ei.Eli kipinää tulee tulpille asti ja järjestyskin on oikea koska en oo koskenu vj kannen tulpanjohtoihin.Ja syttykin pitäis olla kohdallaan,eli 1 pytty ylhäällä pyörrin osoittaa 1 tulpanjohtoa ja ajotusmerkit kohdallaan.Myös bensaa tulee pyttyihin,koska hetken starttailun jälkeen tulpat on märät.Venttiilin välyksetkin on kohdillaan.Ja nokka-akselia sekä kammenpyörääkään ei väärään asentoon saakkaan.Tulpatkin tuli kokeiltua vaihtaa.Sanokaas ny oonko unohtanu jonku pikku asian,vai mikä täs ny mättää koska tämä oli eka kerta kun jakopää remontin tein....
            E30 329i M50 Turbo (SOLD)
            E39 M5 Twinturbo
            Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
            Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
            Audi A8l 4.0tfsi
            E24 635Csi

            Comment

            Working...
            X