Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e21 315 ja 316 koneiden ero?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^rabby^
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 993
    • Kuopio

    bmw e21 315 ja 316 koneiden ero?

    olisikohan kenelläkään tietoa M98 (e21 315. 75hp) ja M41 (e21 316. 90hp) koneiden eroista. onko muita eroja kuin pelkkä kaasutin. :think
  • Pode
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 437
    • Muurame

    #2
    Originally posted by ^rabby^ View Post
    olisikohan kenelläkään tietoa M98 (e21 315. 75hp) ja M41 (e21 316. 90hp) koneiden eroista. onko muita eroja kuin pelkkä kaasutin. :think
    315 m10b16 koneella ja 316 m10b18! Eli siis 2dl ero moottorin tilavuuksissa!

    Lelu: "315" -83 "THE RACER"
    EX: Astra 2.0 sport -00
    EX: 320i Touring -89"Emma"
    EX: 528i -84 "IGOR"
    EX:Vectra -93 "IKE"
    EX: 518i -87 "WanhaHerra"
    EX:316 -88 "ruttureplica"
    EX:316 -86


    -MME connection-

    -BTCF absolutistit team-

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      ---------------
      Last edited by GOOFY; 05-11-2007, 21:50.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        .....
        Last edited by T3; 12-09-2007, 15:16.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • -Tk-
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 387
          • Jyväskylä

          #5
          Kaasuttimella on varmaan suurin vaikutus asiaan, omaan pelto 315:een laitoin 316:n kaks kurkkusen kaasarin ja menohalut lisäänty todella selvästi, imusarjaa ei edes tarvitse vaihtaa, joten helppo virityskeino
          325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            .....
            Last edited by T3; 12-09-2007, 15:17.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • ^rabby^
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 993
              • Kuopio

              #7
              kiitos näistä tiedoista. juuri tuo viritys onkin ollut mielessä jo jonkun aikaa.

              Comment

              • Pode
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 437
                • Muurame

                #8
                Originally posted by T3 View Post
                Paitsi että...

                315 on aina 1,6-koneella ja vanhemmat 316 (75-80mallit) myös 1,6-koneella. Uudemmat 81-83 316:t ovat 1,8-koneella.

                315:ssa 75hv ja 316:ssa aina 90hv, oli kone sitten 1,6, tai 1,8.
                Enpä tiennyt tuota että vanhemmissa ollut kummatkin 1.6sia, hävettää!

                Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                EX: Astra 2.0 sport -00
                EX: 320i Touring -89"Emma"
                EX: 528i -84 "IGOR"
                EX:Vectra -93 "IKE"
                EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                EX:316 -88 "ruttureplica"
                EX:316 -86


                -MME connection-

                -BTCF absolutistit team-

                Comment

                • e21ok
                  Newbiemmer
                  • Mar 2007
                  • 2

                  #9
                  315 koneet ollut pakosarjalla jossa yksi pakoaukko. Muissa kahdella?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16414
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by e21ok View Post
                    315 koneet ollut pakosarjalla jossa yksi pakoaukko. Muissa kahdella?
                    315 eli aina 1,6 yhdellä putken lähdöllä ja 1-kurkk. kaasarilla (aina solex?), 316 1,8 kahdella putken lähdöllä ja 2-kurkk. kaasarilla (solex ja pierburg vai aina pierburg?), T3 tietää 316 1,6 kombinaation ja korjaa tässä olevat? virheet kuten myös erilaisten imusarjojen käytön vai onko 2-reikäinen m10b20 versio. Nyt lipsuu jo 2,0 koneeseen mutta...

                    Comment

                    • e21ok
                      Newbiemmer
                      • Mar 2007
                      • 2

                      #11
                      315 aina Pierburg
                      315 imusarja sama kuin 316 jostain '80-'81 alkaen. "Kumilaipalla" imusarjaan sovitettiin joko 1 kurkkuinen (315) tai 2 kurkkuinen (316) kaasutin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎