Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS antureiden toimintaperiaate e28 vs e30.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    ABS antureiden toimintaperiaate e28 vs e30.

    Eli olenko käsittänyt oikein, abs anturi kehittää itse pienen jännitteenkun anturikehä kulkee anturin ohitse?

    Jos näin on,niin onko merkittävää eroa e28 ja e30 mallien jännitteellä?

    K.o. malleissa anturikehän hampaita on aivan eri määrä, mutta onko mahdollista että e28 abs järjestelmä toimisi e30 antureilla ja navoilla?
    Olli.
  • keijon
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 29
    • mustasaari

    #2
    abs

    Juu eli kehän magneetin vilahtaessa ohi indusoituu jännitettä anturin kelaan. Tuskin jännitteessä paljon eroa. Hammasmäärän lisääntyessä antaa enemmän pulsseja yhdellä renkaan pyörähdyksellä joten luulee pian pyörimisnopeutta suuremmaksi kun se oikeasti on joten luulen ettei toimi.

    Comment

    • HellFire
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 280
      • Turku

      #3
      Originally posted by keijon View Post
      Juu eli kehän magneetin vilahtaessa ohi indusoituu jännitettä anturin kelaan. Tuskin jännitteessä paljon eroa. Hammasmäärän lisääntyessä antaa enemmän pulsseja yhdellä renkaan pyörähdyksellä joten luulee pian pyörimisnopeutta suuremmaksi kun se oikeasti on joten luulen ettei toimi.

      Samaa mieltä, mutta jos auton joka nurkkaan vaihtaa E30 navat, niin silloinhan eroa eri pyörien pulssien välille ei muodostu eli voisi toimia.

      Anturien yhteensopivuuteen itse uskon, joskus liki 10 vuotta sitten piti E30:seen saada nopeasti uusi anturi takapyörään. Napattiin pihalla olleesta E32 raadosta vastaava anturi ja heitettiin paikalleen. Kiinnityskorva oli ihan eri paikassa, joten hiukan joutui virittelemään asennuksessa. Lopputulos kuitenkin toimi monta vuotta.
      I wanted a faster horse.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎