Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kromisen takapuskurin irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    E30 Kromisen takapuskurin irroitus

    Mites toi on tarkoitus irroittaa ? Jos ne kaksi vastaavaa mutteria, mitkä etupuskurissa on niiden muovilätkien alla, aikoo avata, niin kumilista on irroitettava. Mites sen saa ehjänä pois ? Vai hoituuko koko homma kontin puolelta ? Kertokaapas kokeneemmat miten se tapahtuu. Ei kehtais särkeä paikkoja turhaan.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Puskurin saat irti joko kannattimien kanssa tai ilman..
    Listaa ei tarvitse irroittaa kummassakaan tapauksessa.
    Irroitat ensimmäiseksi ne puskurin päädy pyöräkoteloista. Molemmilla puolilla on muistaakseni yksi 10mm ruuvi.
    Jos et halua irroittaa kannattimia,
    seuraavaksi kurkit alapuolelta (käsikopelolla) kannattimien kohdalta ja siellä lymyää mutterit (yksi per puoli) muistaakseni 15mm. Vähän on hankalassa paikassa mutta saa kyllä auki. Jos taas haluat puskurin irti kannattimineen on takaluukun puolella molemmin puolin yhdet mutterit ja pohjan puolella samoilla kohdilla toiset vastaavat. Tässä ratkaisussa pakoputken puolella on pakoputki todella pahasti edessä....
    Aprilia RSV4

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1852
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Thänks, tuosta ei ohjeet parane.

      Nyt on enää ongelmana pystyykö naarmuuntuneen kromipinnan millään järkevällä konstilla saamaan taas kiiltäväksi. Joku ...nan ...keleen ...tun niksmanni on maalannut nuo kromiosat diamantschwartzilla ja pohjatöiksi on kylmästi hiottu virheetön kromipinta naarmuille, ei edes kunnolla mattapinnaksi. Aivan ykkösluokan kromi löytyy sieltä, minne ei hiomapaperi ole yltänyt.

      Maalaus itsessään on kyllä tehty ihan kunnolla pohjamaaleineen päivineen ja tuo musta jollain tapaa sopii muutenkin mustaan autoon. Mutta, cäbi on mielestäni silti parempi kromipuskureilla. Etupuskurista on jo melkein kaikki maalit myrkytetty pois. Olkoon tuo naarmuversio paikoillaan edessä kunnes löytyy sopuhintainen parempi. Takapuskuri menee kokonaan vaihtoon saman tien, se on muutenkin mutkalla ja kumilista irvistää ym.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by 525iiäxä View Post
        Thänks, tuosta ei ohjeet parane.

        Nyt on enää ongelmana pystyykö naarmuuntuneen kromipinnan millään järkevällä konstilla saamaan taas kiiltäväksi. Joku ...nan ...keleen ...tun niksmanni on maalannut nuo kromiosat diamantschwartzilla ja pohjatöiksi on kylmästi hiottu virheetön kromipinta naarmuille, ei edes kunnolla mattapinnaksi. Aivan ykkösluokan kromi löytyy sieltä, minne ei hiomapaperi ole yltänyt.

        Maalaus itsessään on kyllä tehty ihan kunnolla pohjamaaleineen päivineen ja tuo musta jollain tapaa sopii muutenkin mustaan autoon. Mutta, cäbi on mielestäni silti parempi kromipuskureilla. Etupuskurista on jo melkein kaikki maalit myrkytetty pois. Olkoon tuo naarmuversio paikoillaan edessä kunnes löytyy sopuhintainen parempi. Takapuskuri menee kokonaan vaihtoon saman tien, se on muutenkin mutkalla ja kumilista irvistää ym.
        Ei pysty... Pilattu mikä pilattu

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎