E30 320i jokin luistaa luistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Amd-man
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 211
    • Pertteli

    E30 320i jokin luistaa luistaa

    Kun painan kaasun pohjaan esim vitonen silmässä niin kierrokset nousee, mutta alkaa kiihtymään vasta hetken päästä. Sutimaan tuskin alkaa kun tekee samaa nopeuden ollessa 70km/h tai 120km/h. Nopeusmittari ei siis reagoi kuin vasta hetken päästä. Jos pidän kaasun pohjassa niin kiihtyy ja jossain vaiheessa luisto loppuu.

    Kuitenkin liikkuu hyvin ja pystyy pyörittämään asfaltilla eli ei ajoa haittaa periaatteessa kuin vitutuksena kun kierrokset huitelee taivaassa kulutusmittarin säveltäessä.

    Auto on siis manuaali lootalla. Mahtaisko vika löytyä laatikosta, kytkimestä vai onko ns vikaa alkuunkaan vai alkaako mahdollisesti toinenpyörä oikeasti sutimaan(Lukkoa ei ole).

    Samalla voisin kysyä että mitäs helvettiä meinaa kun Control Check paneelissa palaa Bremslicht valo, viittaa vissiin jarruvaloihin. VÄlillä tuon saa pois painamalla jarrua, mutta välillä CC paneeliin jää ledi palamaan vaikka naputtelisin sitä Check nappulaa ja "Check" teksti olisi mittaristosta sammunut.
    Auto tykkää kun sille annetaan kenkää
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    oha se normaalia et kierrokset nousee ku painaa kaasua mut tosta kiihytyksesta en sit tiiä.. onko aina tehnyt noin ? vai vika tullu vasta?
    ainut järellinen syy olis et kytkin luistamaa

    check controllis näyttää et jarruvalo on palanut
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • TemeL
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 424
      • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

      #3


      Ärsy peli
      ----------------


      M20B20 ahdistusta

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Originally posted by Amd-man View Post
        Samalla voisin kysyä että mitäs helvettiä meinaa kun Control Check paneelissa palaa Bremslicht valo, viittaa vissiin jarruvaloihin. VÄlillä tuon saa pois painamalla jarrua, mutta välillä CC paneeliin jää ledi palamaan vaikka naputtelisin sitä Check nappulaa ja "Check" teksti olisi mittaristosta sammunut.
        Kun käynnistät auton, alkaa se check valo villkumaan ja se bremslicht valo palaa. Tarkoitus on kuitata jarruvalojen tominta. Molemmat niin check ja bremslicht sammuvat kun painat kerran jarrupoljinta. Jos taat painat ensimmäiseksi sitä check paneelin kuittaus nappulaa, kuittaat sillä vain sen jarruvalon palaneeksi ja se merkkivalo jää sinne palamaan....
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Originally posted by Amd-man View Post
          Auto on siis manuaali lootalla. Mahtaisko vika löytyä laatikosta, kytkimestä vai onko ns vikaa alkuunkaan vai alkaako mahdollisesti toinenpyörä oikeasti sutimaan(Lukkoa ei ole).
          Ei kai nyt sentää sutimaan ala, varmaa hiukan tehoa tarviisi jo moiseen
          Kytkimellä ääni täältäkin..Ei kannata muuten antaa luistella hirmuisesti..Palaa kohta loputkin.
          Ajoissa vaihtoon niin ei vituta kun jää tienpäälle.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Amd-man
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 211
            • Pertteli

            #6
            Onkos toi kytkimenvaihto millainen homma? Saako laatikon pois ilman että konetta tarttee laskea? VItuttaa vaan kun jos koko satsi menee uusiks niin ~170e. Jos olis hyvä tuuri että ite paineasetelma on ihan ok kunnossa niin senhän hoitaa karhentamalla pinnan(?) ja selviäis ~100e halvemmalla. Samaan syssyyn menee jakohihnan vaihto.
            Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

            Comment

            • Krynx
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 908
              • á la Temmes

              #7
              Siitä vaihtamisesta tiedä onko helppo vai vaikea. Mutta kivaa se ei ole sen osaan sanoa. Ja pidemmänpäälle tulee halvemmaksi uusia myös asetelma. Saattaapi muuten olla yllättävän pian edessä sama remppa.
              E39 525d -00
              E39 523i-96
              E30 316 -86

              Comment

              • TemeL
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 424
                • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                #8
                Originally posted by Amd-man View Post
                Onkos toi kytkimenvaihto millainen homma? Saako laatikon pois ilman että konetta tarttee laskea? VItuttaa vaan kun jos koko satsi menee uusiks niin ~170e. Jos olis hyvä tuuri että ite paineasetelma on ihan ok kunnossa niin senhän hoitaa karhentamalla pinnan(?) ja selviäis ~100e halvemmalla. Samaan syssyyn menee jakohihnan vaihto.

                Saa laatikon pois, mutta ainakin ittestä tuntu aika vidduimaiselta hommalta.. pari päivää meni montussa.
                yhteen pulttiin tarvi räikän pari niveltä ja 2 PITKÄÄ jatkoa.. koko komplexi noin 1,5m pitkä!

                kone ja laatikko kantsii varmaan repi kumpikin pois.. ja korjailla muut viat samalla jos niitä on.

                AH AHTAITA PAIKKOJA...
                ----------------


                M20B20 ahdistusta

                Comment

                • Amd-man
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 211
                  • Pertteli

                  #9
                  Täytyy katella maanantaina ottaisko sitten koneenkin pois. Samalla sitten jakoremmin vaihto ja ehkä muuta pikkukivaa kuten venttiilien säätö ja nesteiden vaihto.

                  Vituttaa kun sunnuntaina ostin ton koslan, ei tietenkään koeajolla tullut kengittyä eli ei sitä tullut huomattua.

                  E: Sellasta vielä että onko motonetin hinta jakohihnasetille ~50e ja kytkinsetille ~170e kohdillaan vai saako jostain huomattavasti halvemmalla?
                  Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

                  Comment

                  • Amd-man
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 211
                    • Pertteli

                    #10
                    Nyt on kytkin vaihdettu eikä luita enää.

                    Nyt on sellanen homma että kun laitan auton käyntiin niin jostain auton alta(Ei ainakaan sisältä) kuuluu sellainen pieni ääni, vähän samanlainen ääni mikä ilmoittaa joissakin autoissa valojen olevan päällä kun avaat oven, mutta hiljaisempana...Onko tietoa kellään mistä tuo ääni tulee?
                    Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

                    Comment

                    Working...
                    X