Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 elektroninen lämmönsäädin asennus??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fipanpelt
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 179
    • Tampere

    e30 elektroninen lämmönsäädin asennus??

    Moro!

    Tuollaisen lisävarusteen haluaisin omaan e30 autooni.
    eBayssa näyttää olevan yksi myynnissä, mutta kun autossani on ilmastointi ja tuohon pakettiin näyttää kuuluvan koko puhallin, ilman ilmastoinnin nappeja. Ollut varmaan autossa missä ei ollut ilmastointia.

    Millainen homma on tuota asentaa?
    Onko eroa ilmastoinninkanssa vai ilman?
    Onko joku asennellut?
    Olisiko jossain ohjetta?

    Tossa löytyy se paketti mikä on myynnissä:


    Kiitti!
    Attached Files
    - www.peltolat.com -
    F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1
  • Velho
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 267
    • Tampere

    #2
    Originally posted by fipanpelt View Post
    Moro!

    Tuollaisen lisävarusteen haluaisin omaan e30 autooni.
    eBayssa näyttää olevan yksi myynnissä, mutta kun autossani on ilmastointi ja tuohon pakettiin näyttää kuuluvan koko puhallin, ilman ilmastoinnin nappeja. Ollut varmaan autossa missä ei ollut ilmastointia.

    Millainen homma on tuota asentaa?
    Onko eroa ilmastoinninkanssa vai ilman?
    Onko joku asennellut?
    Olisiko jossain ohjetta?

    Tossa löytyy se paketti mikä on myynnissä:


    Kiitti!
    Eipä oikein sovi nuo osat kivuttomasti sillä lämmitys/ilmastointilaite paketin johtosarja on erillainen ilmastoinnilla olevassa niin tuota pelkää lämmityslaitteen automaattisäädön johtosarjaa ei voi käyttää.

    Näyttää olevan tuo automaattisen lämmönsäädön ohjainboksikin eri varaosa numerolla jos on automaattinen lämmösäätö ja ilmastointi. Osa nro. 25
    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      Veikkaan että asennus kyllä onnistuu kun toi puhallin kotelo on sama on ilmastointia tai ei. Tuskin on siinä ilmastoinnillisessa säätimessä muuta kuin että pudottaa mahdollisesti ilmastoinnin pois pelistä jos meinaa tulla liian kylmää(tai kenno meinaa jäätyä)?? Ei tiedä. Ymmärtääkseni säädin itsessään on irrallinen systeemi muusta johtosarjasta. Se mittaa ohjaamon lämpötilaa kahdesta eri kohtaa ja ulkoilman lämpötilaa puhaltimen imuaukosta.

      Kiva varuste toimiessaan kun ei tarvitse rukata lämpöjä..
      Aprilia RSV4

      Comment

      • fipanpelt
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 179
        • Tampere

        #4
        Puhallinkotelo...

        Onko puhallinkotelo se musta mötökkä missä on virtaussäätimet?

        Tutkin ilmastointilaitteita ja paketeissa myydään aina mukana tuo puhallinkotelo. Nyt kun autossani ei vielä ole ilmastointia asennettuna (olen kyllä sen ostanut käytettynä), vaan olen sen ensitalvena asentamassa, niin tarviiko tuota puhallinkoteloa tässä vaiheessa vaihtaa ollenkaan?

        Saanko vinkkinä jos tuon olet asentanut, niin onko tuossa ebay paketissa suunnilleen kaikki tarvittava?
        - www.peltolat.com -
        F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          Originally posted by fipanpelt View Post
          Onko puhallinkotelo se musta mötökkä missä on virtaussäätimet?

          Tutkin ilmastointilaitteita ja paketeissa myydään aina mukana tuo puhallinkotelo. Nyt kun autossani ei vielä ole ilmastointia asennettuna (olen kyllä sen ostanut käytettynä), vaan olen sen ensitalvena asentamassa, niin tarviiko tuota puhallinkoteloa tässä vaiheessa vaihtaa ollenkaan?

          Saanko vinkkinä jos tuon olet asentanut, niin onko tuossa ebay paketissa suunnilleen kaikki tarvittava?
          Kannattaa asentaa se kotelo jo nyt, muuten et saa esim sitä ulkoilman haistelijaa paikoilleen... Samalla voit laittaa sinne jo sen ilmastoinnin kennon ja höyrystin venttiilin ja ohjaamon puolelle tulevat putket.. Joudut kuitenkin purkamaan koelautaa paljon kun asennat ton säätimen, on todella pieni vaiva ottaa se kokonaan pois ja vaihtaa se kotelo samalla. Saa tehtyä sähkötkin samalla. Kannattaa samalla sitten vaihtaa se ulkolämpötilan haistelija ja ilmastoinnin kennon lämpötilan haistelija uusiin. Ne on perseestä vaihtaa kun kotelo on paikallaan.

          En ole asentanut, mutta autossa on sellainen alkuperäisenä paikoillaan. Huolsin sen talvella juuri vaihtamalla ne lämpötilaanturit.

          Kyllä tossa kuvien perusteella on paljon tavaraa, millainen kotelo sulle tuli ilmastoinnin mukana??
          Aprilia RSV4

          Comment

          • fipanpelt
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 179
            • Tampere

            #6
            Kotelo...

            Tuollaisen paketin ostin.
            Attached Files
            - www.peltolat.com -
            F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              tosta paketista jää toi flexti ja jäähdytin myyntiin
              Aprilia RSV4

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                #8
                Mulla ei ole ilmastointilaitetta. Miten tuollaisen elektroonisen lämmönsäädön asennus mun -88 318i helpoiten onnistuisi?

                Eräässä autopurkaamossa olisi luultavasti pian myynnissä -85 325i:n varaosia. Lisävarusteina autossa on ainakin tuo elektroninen lämmönsäätö sekä digikello.

                Onko tuo kovinkin harvinainen lisävaruste?
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Nakke
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 523

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Veikkaan että asennus kyllä onnistuu kun toi puhallin kotelo on sama on ilmastointia tai ei. Tuskin on siinä ilmastoinnillisessa säätimessä muuta kuin että pudottaa mahdollisesti ilmastoinnin pois pelistä jos meinaa tulla liian kylmää(tai kenno meinaa jäätyä)?? Ei tiedä. Ymmärtääkseni säädin itsessään on irrallinen systeemi muusta johtosarjasta. Se mittaa ohjaamon lämpötilaa kahdesta eri kohtaa ja ulkoilman lämpötilaa puhaltimen imuaukosta.

                  Kiva varuste toimiessaan kun ei tarvitse rukata lämpöjä..
                  Minulla olisi sinulle yksi kysymys kyseiseen järjestelmään liittyen. Meidän autossa on tuollainen järjestelmä, mutta mikäli jalkatila puhalluksen läpät on hiukankin enemmän auki, niin tunkee pelkkää kuumaa autoon. Mistä lie johtuu?
                  BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
                  Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

                  EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by Nakke View Post
                    Minulla olisi sinulle yksi kysymys kyseiseen järjestelmään liittyen. Meidän autossa on tuollainen järjestelmä, mutta mikäli jalkatila puhalluksen läpät on hiukankin enemmän auki, niin tunkee pelkkää kuumaa autoon. Mistä lie johtuu?
                    Kannattaa vaihtaa se jalkatilan anturi sieltä potkupahvista ja samalla tarkistaa onko sille tuleva alipaineletku ehjä. Konehuoneen puolelta letku lähtee jarrutehostajan takaiskuventtiilin läheltä.

                    Kannattaisi myös puhdistaa sen säädinosan oma puhallin mistä lämpöä säädetän. Se kun imee vuosien saatossa sinne ihan hyvin kaikkea moskaa.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Nakke
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 523

                      #11
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Kannattaa vaihtaa se jalkatilan anturi sieltä potkupahvista ja samalla tarkistaa onko sille tuleva alipaineletku ehjä. Konehuoneen puolelta letku lähtee jarrutehostajan takaiskuventtiilin läheltä.

                      Kannattaisi myös puhdistaa sen säädinosan oma puhallin mistä lämpöä säädetän. Se kun imee vuosien saatossa sinne ihan hyvin kaikkea moskaa.
                      Jaahas. Ennen, kun olin tätä kysymystä tehnyt niin olin tehnyt pientä remonttia konehuoneessa ja havaitsin tämäntapaisen putken olevan irti siitä takaiskuventtiilistä. Liekö siinä mahdollisesti ollut vika. Noh pitää jokatapauksessa käydä kaikki lävitse ja katsoa olisiko jotain muuta vikaa olemassa siellä.
                      BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
                      Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

                      EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎