Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 läpivientiliitin ovesta tolppaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1831
    • Lappeenranta, Finland

    E30 läpivientiliitin ovesta tolppaan

    Miten sen saa irti ? Siinä näkyy pari sellaista kielekettä, joita voi sormin puristaa, mutta entäs sitten ? Mihinkään suuntaan ei liiku. Kai se nyt jotenkin siitä pitäis lähteä.

    Toimimaton sähköpeili apukuskin puolella ja tyystin mykkä keskuslukko... Noista liittimistä voisi aloittaa jos vain sais irti.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    toi osa 14 siis pitäisi irrota sit vetämällä kunhan ensin puristaa nuo klipsut reilusti läjään
    Last edited by GOOFY; 16-03-2007, 00:06.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • J.L
      Minimi-Jakke
      • Oct 2002
      • 846
      • .

      #3
      ......................
      Last edited by J.L; 22-08-2014, 20:09.

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1831
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Eli ulkopuolelta vois yrittää vaikka ruuvimeisselillä kammeta avuksi. Toi osa 15 jää siis koriin kiinni...? Irtoaako tuo osa 16 sit toiselta puolelta ?

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #5
          Velipojan E30:n keskuslukkoa korjatessa meinas multakin loppua usko, kun en saanut sitä liitintä irti. Epäilin jo moneen otteeseen, että onko mulla väärä tekniikka. Vääntelin ja työsin sitä isolla meisselillä sisältäpäinkin mutta ei irronnu. Lopuksi ruikin CRC:tä liittimeen yrittäen saada sitä sinne liukupintojen väliin, minkä jälkeen puristin klipsuja sisäänpäin toisella kädella ja toisella kädellä otin papukaijpihdeillä kiinni jostakin liittimen lirpakkeesta tai muusta sopivasta kohdasta ja nitkuttelin ulos. Siten se irtos kun sai pihdeilla kunnon otteen. Se on vaan niin jumiin kuivanu sinne paskan kans, että ei lähde sormivoimin. Melkeen kannattaa asentaa se takaisin vaseliinin kans, jos vielä joutuu myöhemminkin irrotteleen.
          E61 525d LCI

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1831
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Kuulostaa vähän siltä, että kannattaa olla uudet osat valmiina odottamassa. Meikäläisen tuurilla se nippeli menee päreiksi kuitenkin. Onhan siitä varmaan johdot irroitettavissa ja kytkettävissä uuteen liittimeen jos vanha särkyy ?

            Itse johtonipusta lienee turha kiskoa, taitaa vaan jäädä johdot käteen...

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎