Announcement

Collapse
No announcement yet.

heijaava tyhjäkäynti e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remolux
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 294

    heijaava tyhjäkäynti e30

    autona 320i -84. autoon vaihettu virranjakajankansi, pyöriä, tulpat (boch), haitarikumi ilmämäärämittarin ja imusarjan väliin. eikä pitäs vuotaa. tosin siel o yhes sivuhaaras pien murtuma mut ei sen pitäs vaikuttaa noi paljoo ko ei se oo ko nuppineulankärjen kokonen.. ton jälkeen alko tyhjäkäynti heijaamaan ehkä n.700-900rpm välissä. ko nostaa kiekat jonnekki 2000-3000rpm kohille ja antaa sit laskeutuu normiks, ni se pysyy hyvin tasasena n.600rpm korvissa kymmenkunta sekuntia mut taas alkaa heijaamaan.. mist kattelisin vikaa.

    ilmamäärämittari oli mulla irti leivinuunin päällä pari kk irtonaisena ko mettästin osia. eli voiks lämpötila tehä sille jotain?

    voiks tää johtua tyhjäkäyntisuuttimesta? veljpoika sano et tuos mahollisesti vika mut mistpäin alan sitä mettästää, onks se päällä vai alla?

    ois tarvetta vähä paremmille tehoille yläkierroksilla sekä alakiekoille.. auttaako mikää halppis ratkasu eli filtteri, peltisarja, paree putki?

    kiitokset


    ps: hakuses ois vieläki e30 sopivat alut renkailla tai ilman. ei mitää leveitä lahnoja
  • Ralliperuna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 128

    #2
    Haku löytää miljoona juttua juuri kyseiseen aiheeseen, sieltä selviää nopeimmin.
    Tässä muutama vinkki:

    -Tyhjäkäyntimoottori(Lisäilmaluisti) puhdista se.
    -Ilmavuodot, kaikki pienetkin kannatta korjata. Imusarjakin voi vuotaa,eikä sitä heti huomaa.
    -Katso ilmamäärämittarin hiiliradan kuluneisuus ja puhdista viinalla ja topsilla.
    -Mittaa piruuttasi kampiakselin asentotunnistimen lukemat yleismittarilla, aiheuttaa mitä kummallisempia oireita jos ei ole lukemat oikeat.


    Tehoja yläkiekoille saa jyrkemmällä nokalla mutta alatehojen kärsiessä, tuskin tuolla vapaavirtaussuodattimella mitään tekee ainakaan muuten vakiossa autossa, anna olla sen vakion paikallaan ja vaihda siihen uusi jos vanha on paskanen.
    Alatehoja saat kun tarkistat seokset,että on kohdallaan. Mutta ei 2litranen kutoskone ole kyllä mikään paras tuon alaväännön suhteen, 1.8 neloskonekin vääntää paremmin alhaalta.
    Marteliuksen pakosarjalla ja putkella on luvassa tehoja ihan merkittävästi joutuu kuulema säätämään suuttimia isommaksi jos haluaa kaiken hyödyn, en tiedä sitten ruiskun ollessa kyseessä tarvitseeko. Noh perkule soittamalla selviää.
    Jos rahamiehiä ollaan niin kannen viilaus paremmin virtaavaksi tai turbo.
    Kuitenkin suosittelen eka laittamaan tuon auton kuntoon ennen kuin rupee mitään virityksiä ajatteleekkaan.
    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16364
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Remolux View Post
      autona 320i -84. autoon vaihettu virranjakajankansi, pyöriä, tulpat (boch), haitarikumi ilmämäärämittarin ja imusarjan väliin. eikä pitäs vuotaa. tosin siel o yhes sivuhaaras pien murtuma mut ei sen pitäs vaikuttaa noi paljoo ko ei se oo ko nuppineulankärjen kokonen.. ton jälkeen alko tyhjäkäynti heijaamaan ehkä n.700-900rpm välissä. ko nostaa kiekat jonnekki 2000-3000rpm kohille ja antaa sit laskeutuu normiks, ni se pysyy hyvin tasasena n.600rpm korvissa kymmenkunta sekuntia mut taas alkaa heijaamaan.. mist kattelisin vikaa.

      ilmamäärämittari oli mulla irti leivinuunin päällä pari kk irtonaisena ko mettästin osia. eli voiks lämpötila tehä sille jotain?

      voiks tää johtua tyhjäkäyntisuuttimesta? veljpoika sano et tuos mahollisesti vika mut mistpäin alan sitä mettästää, onks se päällä vai alla?

      ois tarvetta vähä paremmille tehoille yläkierroksilla sekä alakiekoille.. auttaako mikää halppis ratkasu eli filtteri, peltisarja, paree putki?

      kiitokset


      ps: hakuses ois vieläki e30 sopivat alut renkailla tai ilman. ei mitää leveitä lahnoja
      Kelpaako 6x14 et 35 alut, e30 kopiot, valmistaja rg ja maalattu osittain jollakin grafiitinharmaalla. Omasta mielestä vähän rumat.

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #4
        Heijaava tyhjäkäynti on merkki vuodosta, katso kaikki letkut läpi. Myös rikkinäinen tyhjäkäyntiä säätävä venttiili aiheuttaa samaa.

        Comment

        • Remolux
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 294

          #5
          Originally posted by TheLoial View Post
          Heijaava tyhjäkäynti on merkki vuodosta, katso kaikki letkut läpi. Myös rikkinäinen tyhjäkäyntiä säätävä venttiili aiheuttaa samaa.
          kaikki letkut/putket katsastettu ja liimattu "LIQUID" liimalla, ei varmastti vuoda.. venttiilistä en osaa sanoa ko ei nähtävästi ole korjattavaa mallia.. pitää vissii ostaa uus, eikä maksa paljo, 139e

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎