Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 324d:sen piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eyezer
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 1

    E30 324d:sen piristäminen

    Tuli tuossa ostettua kaljapäissään tuollainen -90 turbodiisseli bemu ja tarkoitus olisi laittaa siitä ensi talveksi jäälle kunnon kostaja. Kesällä olisi myös mukava kokeilla hieman radalla että kuinka lähtee ja kulkee. Mutta mieli halajaisi hieman lisää potkua koneeseen ja täältä etsiessäni löysinkin jotain juttua. Kuitenkin ajattelin kysäistä että onko jollakin todellista tietoa että kuinka tuota konetta kutittelisi? Muista jutuista löytyi ristiriitaista tietoa ja toivonkin nyt että tähän vastaa vain ne joilla on omakohtaista kokemusta turbodiisselin virittämisestä. Jäällä auto käy lähes taukoamatta kovilla kierroksilla eikä huvita korjata jokaisen reissun jälkeen. Lisäksi rahaa ei ole ylimääräistä joten kaikki lähes ilmaiset vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.
  • saastuttaja
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 139

    #2
    324td vääntää jo vakionakin niin hyvin, että perän saa helposti irti piikkipyörilläkin. Konetta ei tarvi tyhjää huudattaa, sillä suurin ongelma on saada riittävästi pitoa.

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 776
      • Gallia = Kinnula

      #3
      Omalla nimimerkilläni löytyy 524td:n virittelyä ja e30 löytyy ainakin tällainen:

      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Kyllähän noista teholisää saa kun ruiskutuspumpulle menevää signaalia hämätään säätövastuksella (syöttöä saadaan lisää). Valitettavasti vaan tuo m21-moottori etenkään turboversiona ei ole kaikkein otollisin kohde viritykselle. Kaksoismassavauhtipyörä, pitkä kansi ja turbon voitelujärjestelmä pitävät huolen, että ennen pitkää jokin komponentti tästä Bermudan kolmiosta tulee hajoamaan. Tälläkin foorumilla löytyy paljon lisätietoa syötön lisäämisestä (esim. hakusanoilla "syötön lisääminen") ja myös kansiongelmista. Koneen kestävyyteen tosin voidaan vaikuttaa aika oleellisesti antamalla lämpötilaerojen tasoittua tyhjäkäynnillä ennen koneen sammuttamista, muuten tuntuu kansia ja turboja menevän huolestuttavan paljon.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎