..............................
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Etualatukivarsi
Collapse
X
-
Originally posted by jani1632 View PostEi kai,mitäs järkeä tuolla itse pallon kohdistusmerkillä sitten on...
Onko muilla tuntumaa...?
Nuo omat tukivarret ovat noiltakohdin ottaneet hieman maantie ihottumaa enkä niistä vasta merkkejä löytänyt.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by vwtyp1 View PostPallonivelillä enemmän liikerataa pitkittän/sivuttain riippuen tapauksesta,siksi väliä asennolla. En muista tosin ulkoa mitenpäin lovet meni,itse olen merkannut lyömällä pistepuikolla ennen irrotusta.Last edited by jani1632; 01-01-2008, 01:49.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostAijaa,tuo nyt on päivän selvää....
Nyt lähinnä haussa TARKKA kohdistus,mikäli se ei tuolla aikaisemmassa viestissäni selvinnyt.
>O<E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostPkle..vaihdoin jokin aika sitten molemmat tukivarret uusine nivelineen. Samalla laitoin alle kesärenkaat .Aiemmin väljillä alapalloilla jarrutettaessa jarrut jumputti aivan kun olisi ollut levyt kierossa,mutta uusilla nivelillä sekin ongelma katosi.Mutta alkoi SEURAAVA ONGELMA,ensikerran poljettaessa jarrupoljinta yrittää puoltaa vasemmalle tienpinnasta riippumatta,mutta kun vaan jatkaa jarruttamista auto kyllä kulkee suoraan.Mutta juuri siinä jarrutuksen alussa ikään kuin joku riuhtaisisi ratista efekti on helvetin ikävä.
Tuossa illan suussa vaihdoin varmuudeksi eteen jarruletkut uudet
sekä käytin satulat irti ja purettuna.Tämän offensiivin jälkeen ajelin autoa tovin rullilla ja tulos-> etujarruissa heittoa 2%=ei mitään! Takapäässä heittoa 8%=ei juuri mitään!
No seuraavaksi retkuttelin etupäätä "katsastusnosturilla" mutta etupäässä ei ole mainittavia välyksiä (vanha rt ulko ja sisäpäät).
Tarkistelin vielä lisäksi kaikkien muttereiden ja pulttien kireyden.
-->Edelleen tämä "riuhtaisu" efekti jatkuu...koitin jarrutella vielä reippaan satkun vauhdista tiukkoja jarrutuksia ja aina sama juttu, kädet irti ratista,jarrutus->väännättää hetkellisesti vasemmalle,aina vaan jarrua painettaessa auton kulku on suoraviivaista ,eli siis vain jarrutuksen alussa puolto ilmenee,aivain kuin jokin olisi irti/pirun väljä.....alan jo epäillä itseäni noiden alapallojen kohdistuksen suhteen....
Muilla vastaavaa tullut eteen...??????????????????
ja manittakoon vielä että dynamolla jarrutksen alkaessa mittarit lähtevät tasaisesti liikkeelle..eli mekaanisesti jarrut toimivat erinomaisesti.
Ootko millon viimeeks säädättänyt aurauskulmat? Mulla teki samaa ja säädätin aurauskulmat niin loppu vetely.
Comment
-
-
Mulla oli aikanaan E36:sessa sama homma. Jarrutuksen alussa tempaisi aina voimakkaasti vasemmalle tai oikealle. Mutta kun piti ratista kiinni aluksi, niin loppujarrutus meni suoraan vaikka ratista löysäsikin. Vaihdoin väsyneet iskarit uusiin ja vaiva hävisi melkein kokonaan. Loput väljistyneet etupäänosat vaihdettuani ei ilmiötä oo enää esiintyny. Eli mulla suurin tekijä oli huonokuntoiset iskarit.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostTäytyy varmaan vielä vaihtaa ne alatukivarren taaimmaiset puslat uusiin!Silmämääräisesti näyttäisi kuitenkin olevan ok
Sillonhan se tosiaan tempasee, jos etutukivarsien takapäät antaa periksi. Sulla on varmaan toisen puolen pusla paljon huonommassa kunnossa kuin toinen, koska tempasee aina samaan suuntaan.
Kokeile ihmeessä vaihtaa ne etutukivarsien takapuslat. Ei oo iso eikä kallis remontti. Puslathan maksaa 20-30 euroa pari. Ite ostin ihan tarvikepuslat. Nekinhän pitää laittaa oikeaan asentoon, katoin vanhoista mallia.E61 525d LCI
Comment
-
Comment