Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 300-sarja Touring E30/5 ostovinkkejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • appracing
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 118
    • Riihimäki

    BMW 300-sarja Touring E30/5 ostovinkkejä

    Terve vaan kaikille,

    Olemme luultavasti ostamassa otsikon mukaista farkkua. Onko tiedossa jotain yleisiä vikoja tai muita mainitsemisen arvoisia juttuja kyseiseen autoon liittyen. Esim. Onko jotain tiettyä konetta josta kannattaa pysyä erossa tai joku tietty konetyyppi jossa on ominaisuudet kohdallaan?

    Etsimme lähinnä 6-syl M20B20 koneella olevaa autoa? Vai onko E30 korista muullakin koneella 6-sylinterisenä? Semmoinen moottori on kuin M20B25 mutta sitä ei kai ole ikinä laitettu farkkumalliin?

    Kaikki apu on tarpeen kun ei BMW ole ainakaan vielä kovin tuttu auto.

    Kiitoksia vastanneille etukäteen

    Edit: Opin jo itsekkin uutta, eli farkkua on tehty M20B25 koneella.
    Nissan Skyline GT-R 1992 TA
    BMW 525dA M-Sport 2003

    ja silloin kun mikään ylemmistä ei toimi: Toyota Hilux
  • G.a.G.m.B.M.W.
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 52

    #2
    Jep on m 20 b 25 koneella ja se kone on ehkä järkevin ko. autoon. Se menee kuitenkin suht samalla bensa määrällä kuin b 20 mutta on huomattavasti tehokkaampi ja käyttäjä ystävällisempi.
    M 40 koneista kannattaa pysyä kaukana koneet ovat b 16 ja b 18 4 sylinterisiä. Niissä jakohihna ja venttiili koneisto ovat heikkoja ( hihnan vaihtoväli < 50000 km ) ja jos hihna katkeaa ajossa on yläkerrassa aika totaali tuho tiedossa.
    Tarkasta takaakselin etutuennan puslat. Parhaiten tuntuu kun kiihdytät rivakammin niin tunnet jos akseli antaa sivuttain myöten niin puslat ovat vainaat. Nämä ei ole mikään paha vaihtaa ( riippuu vaihtajasta ) mutta ainakin kannattaa tinkiä hyvin.
    Jos autossa kattoluukku niin tarkasta ettei ole vuotanut, sen näkee luukun sisäreunoista onko verhoilussa laikkuja. Tässäkin yleinen vika että sadevesi kanavat luukusta ovat menneet tukkeeseen.
    Tietty koitat kaikki esim. ilmastointi toimiiko jos ei niin mikä on syy!!
    Jos toimii niin toimiiko sähköflekti on aika kallis uutena ja jos ei toimi on ilmastoinnin ikä suht lyhyt.
    Käsijarrun pitävyys! Tahtoo kaikissa BMW:ssä olevan ongelmia lähinnä siksi että sitä ei tahdota käyttää.
    Ja tärkein älä sekaannu korinvaihtoihin! Yleensä touringit ovat vain 4 paikkaisiksi merkitty ja kuitenkin alle 35% olevat prosentit ovat harvinaisia ja yleensä vilpillä tehtyjä.
    Toki luonollinen ruoste etsintä, tulipelti alakulmasta arka, etulokasuojat, takalokasuojat ja helmapellit. Helmat olisi hyvä päästä katsomaan etenkin jos autossa ovat touringin lisävaruste helmat.

    Tässä alkuun vinkkiä!
    Someone has to take the lead

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎