Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 cabrio katon avausvaijeri poikki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo_M
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 508
    • Suomi

    e30 cabrio katon avausvaijeri poikki.

    Napsahti toinen niistä takaverhoilussa olevaan kahvaan tulevasta vaijerista poikki. Onnistuukohan kattoa saamaan alas mitenkään ja miten vaijeri vaihdetaan? Auto on vm. -87 ja manuaalinen katon aukaisu.

    Sitten näistä johdoista: Kuuluisko nuo johdot olla kytkettynä jonnekkin vai onko ihan lisävarusteita varten? Johdot löytyy sieltä kuskin kaiuttimen takaa.

  • Kimmo_M
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 508
    • Suomi

    #2
    Eikö kukaan tiedä?

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1855
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Äkkiseltään tuntuis, että menee sisustan purkuhommiksi, ainakin siltä puolelta, mistä on vaijeri poikki. Ei siihen lukkoon taida muuta reittiä päästä.

      Ainakin kaiuttimen johdot roikkuu tuossa kuvassa. Jos kaikki autossa olevat kilkkeet pelaa, niin sitten nuo ovat lisävarusteita varten.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17855
        • PKS

        #4
        Originally posted by Kime View Post
        Sitten näistä johdoista: Kuuluisko nuo johdot olla kytkettynä jonnekkin vai onko ihan lisävarusteita varten? Johdot löytyy sieltä kuskin kaiuttimen takaa.

        http://www.btcf.fi/forum/attachment....5&d=1177009409
        Joo sekamelskan syy on lähinnä omissa kaiutinjohdoissa ja näyttäisi keskuslukon releen kytkentäpohja makaavan tuossa samassa. Toimiiko keskuslukko?

        Keltaiset on orkkiskajarijohdot, oikealta tulevat ruskea tupla ja musta tupla ovat jotain omia kaiutinkaapeleita.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Kimmo_M
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 508
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Dualfun View Post
          Joo sekamelskan syy on lähinnä omissa kaiutinjohdoissa ja näyttäisi keskuslukon releen kytkentäpohja makaavan tuossa samassa. Toimiiko keskuslukko?

          Keltaiset on orkkiskajarijohdot, oikealta tulevat ruskea tupla ja musta tupla ovat jotain omia kaiutinkaapeleita.
          Eipä toimi keskuslukko... ei vaikka laitoin releen paikoilleen. Mitähän nuo on, missä on valkoiset liittimet? Tai tuo siniruskea ja vihreä johto?

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1855
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Eikös keskuslukon releen liitin ole litteämpi ja leveämpi ja siinä on enemmin johtoja...:think

            Tuo punainen taitaa olla kans joku oma sähkönsyöttö (?) jollekin vehkeelle takana, kun on noin irrallaan muista. Sähköantenni, vahvari ??? Aika vähän on yleensä ihan yksivärisiä johtoja, poislukien ruskea, joka siis on aina maa.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Kimmo_M
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 508
              • Suomi

              #7
              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Eikös keskuslukon releen liitin ole litteämpi ja leveämpi ja siinä on enemmin johtoja...:think
              Näin itsekkin muistelen, että releen liittimen lisäksi oli yksi irrallinen liitin, jota ihmettelin. Olisko ollu jotain 3x3 cm luokkaa.
              Last edited by Kimmo_M; 11-05-2007, 19:00. Reason: quote

              Comment

              • Kimmo_M
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 508
                • Suomi

                #8
                Mitenhän tuon lukituksen sais avattua, kun vaijeri on poikki? Peräkontin kautta?

                Comment

                • Nipsu
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 202
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Kime View Post
                  Mitenhän tuon lukituksen sais avattua, kun vaijeri on poikki? Peräkontin kautta?
                  Ei taida muistaakseni olla peräkontin puolelta mitään asiaa niitä vaijereita repimään. Aukaisukahvan ympäriltä kaiutinpaneeli irti, kahva irti ja jos on hyvä säkä käynyt niin on kahvan juuresta vaijeri poikki ja pääsee pihdeillä nykimään sen päästä. Jos se vaijeri on katkennu pitemmältä niin sitten on kyllä sivuverhoiluiden purku edessä.

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Saathan sinä katon ainakin ylös linttaan ja kuten aiemmin mainittu niin ainakin siitä kahvan läheltä pääset nykimään helposti sitä vaijeria. Jos jostain muualta katki niin selkänoja ja "takaovipahvit" irti niin muistaakseni pääset ronkkimaan niitä lukkoja jostain reiästä.
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Kimmo_M
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 508
                      • Suomi

                      #11
                      Aukesi! Tosiaan sivuverhoilun purkamisella sai sen verran tilaa, että pääsi sörkkimään lukkomekanismin auki. Onnistuis ehkä myös ilman purkamista, kun nyt on hiukan käsitystä mekanismista. Vaijeri oli päässyt kokonaan irti sieltä lukon päästä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎