Kohta 1:
Kaasupolkimessa oleva ihmeellinen "pykälä" on alkanut häiritsemään.
Eli kun ihan nollilta alkaa painaa kaasua, niin poljin pistää hanttiin jonkun verran eikä liiku, ihan kuin seinää polkisi. Sitten kun lisää voimaa, niin yht'äkkiä poljin ikäänkuin hyppää jonkun pykälän yli ja painuu saman tien jalan mukana syvälle ja kiekat onkin 2900... Sellainen siisti liikkeellelähtö alkaa olla hankalaa. Muutenkin aika hyppivää menoa kun tyhjäkäynniltä kierrosten pieni lisäys ei tahdo onnistua siististi.
Ilmiötä voi vähän lievittää ikäänkuin potkaisemalla poljinta sen pykälän yli, mutta alkaa mennä kikkailuksi... Perstuntuma on myös, että kylmänä ei ole niin paha kuin lämpimänä.
Vaijeri oli irti moottorin (M20B25) päästä ja itse poljinmekanismi on hyvinkin herkkäliikkeinen ja vaijeri kulkee ihan melkein itsekseen.
Kun oikein varovasti kääntelee kaasuvipua niin siinä tosiaan tuntuu sellainen pieni jumitus heti liikkeen alussa. Asentotunnistimen naksaus kuuluu kun tarkkaan kuuntelee ja jumitus on just suunnilleen sillä kohdalla.
Minkälainen se tunnistimen rakenne on ? Jos siellä joku kuluu, niin voisiko sinne syntyä joku kolo/lovi tms, mikä laittaa hanttiin.
Muuten vivustot liikkuu oikein hyvin kun tuosta alkukynnyksestä pääsee yli.
Kohta 2:
Minkälainen kaasupoljin tossa -87 cabissa pitäisi olla ? Nyt siinä on sellainen, josta polkimen yläreunasta lähtee vaakasuoraan muovivarsi, joka on sitten kiinni siinä metallivivussa. Lattiassa oleva tatti ei yletä lähellekään poljinta kun lätty on pohjassa. Kaverikin ihmetteli ja väitti polkimen olevan pystymmässä kuin itsellään.
Kaasupolkimessa oleva ihmeellinen "pykälä" on alkanut häiritsemään.
Eli kun ihan nollilta alkaa painaa kaasua, niin poljin pistää hanttiin jonkun verran eikä liiku, ihan kuin seinää polkisi. Sitten kun lisää voimaa, niin yht'äkkiä poljin ikäänkuin hyppää jonkun pykälän yli ja painuu saman tien jalan mukana syvälle ja kiekat onkin 2900... Sellainen siisti liikkeellelähtö alkaa olla hankalaa. Muutenkin aika hyppivää menoa kun tyhjäkäynniltä kierrosten pieni lisäys ei tahdo onnistua siististi.
Ilmiötä voi vähän lievittää ikäänkuin potkaisemalla poljinta sen pykälän yli, mutta alkaa mennä kikkailuksi... Perstuntuma on myös, että kylmänä ei ole niin paha kuin lämpimänä.
Vaijeri oli irti moottorin (M20B25) päästä ja itse poljinmekanismi on hyvinkin herkkäliikkeinen ja vaijeri kulkee ihan melkein itsekseen.
Kun oikein varovasti kääntelee kaasuvipua niin siinä tosiaan tuntuu sellainen pieni jumitus heti liikkeen alussa. Asentotunnistimen naksaus kuuluu kun tarkkaan kuuntelee ja jumitus on just suunnilleen sillä kohdalla.
Minkälainen se tunnistimen rakenne on ? Jos siellä joku kuluu, niin voisiko sinne syntyä joku kolo/lovi tms, mikä laittaa hanttiin.
Muuten vivustot liikkuu oikein hyvin kun tuosta alkukynnyksestä pääsee yli.
Kohta 2:
Minkälainen kaasupoljin tossa -87 cabissa pitäisi olla ? Nyt siinä on sellainen, josta polkimen yläreunasta lähtee vaakasuoraan muovivarsi, joka on sitten kiinni siinä metallivivussa. Lattiassa oleva tatti ei yletä lähellekään poljinta kun lätty on pohjassa. Kaverikin ihmetteli ja väitti polkimen olevan pystymmässä kuin itsellään.
Comment