Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 jysähti! Jelpatkaa!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pemppe
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 13

e30 jysähti! Jelpatkaa!!

Vika 1) Eilen ku ajelin kaikessa rauhassa, ni yht`äkkiä puski hirveen höyryn sisälle ratin välistä, suuttimista, joka kojelaudan aukosta! Lopuks kiehuvat jäähdytysnesteet jaloille. Lämppärin kenno siis ilmeisesti. Ostin auton viikko sitten, ja edelliselle omistajalle oli just tehny ihan saman. Se oli uusinu kennon, termostaatin ja suoristanu kannen+uusinu tiivisteet. Mistä siis johtuu että hajoaa uudestaan? Jotain tukossa? Ei viittis ruveta korjauttaan ennenku tietää miks aina hajoo. Mun mielest lämmöt ei pompannu tappii ennenku hajos. Yleensä lämmöt ollu puolessa välissä-pikkasen yli.

Vika2)<-kenties jotain tekemistä vian 1 kanssa?: Kylmänä kun käynnistää, niin kierrokset jossain 1500-2000rpm:ssä->kone huutaa! Sitten kun lämpenee, kierrokset putoaa johonki 300-600rpm:ään. Hyvä kun jaksaa käydä. Tarpeeks kuumana esim. kaupunkiajossa meinaa sammuilla pysähtyessä valoihin.

Olisin todella kiitollinen avustanne! Auto on e30 320i
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

Lueppas tuolta vähän syylärin korkeista, voipi olla että sulla olisi siinä vikaa.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

Comment

• Hanza
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1931
      • Juvan Shell. Requiescat in pace

Mulla teki aikoinaan saman 30 asteen pakkasella, kun oli just hyvä sivuluisu menossa talvisella tiellä. Kabiini höyryä täynnä, nilkoilla kuumat nesteet ja lasit huurussa :lol:
      Mulla oli haljennut se vesiventtiili, joka menee lämppärinkennoon ja ohjaa sen aukeamista. Tarkista ekana se.
      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

t: luft waffel

"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

Comment

• tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

Tai oisko itse syyläri tukossa, sisällä kattilakiveä ja/tai ruostetta => jäähdytysteho nimellinen.

t: Timo

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎