Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittarin vaihto e30 325i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimeri
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 97

Ilmamäärämittarin vaihto e30 325i

Autossani on rikkinäinen ilmamäärämittari. Tänään olin viemässä sitä huoltoon
    vaihtamaan uuden tilalle. Auto on seissyt lähes koko talven, mutta lähti ongelmitta käyntiin. Käynti tosin olin melko hirveätä kuultavaa, mutta sellaista se oli ennen talveakin. Yrittäessäni kuitenkin lähteä liikkeelle auto sammui eikä sen jälkeen enää käynnisty. Starttimoottori kyllä yrittää, mutta mitään ei tapahdu.

Voiko olla mahdollista, että massamittari hajosi lopullisesti ja siinä olisi vika? En saa nyt vietyä autoa pihasta pois joten millainen operaatio olisi vaihtaa itse tuo osa? Varaosa minulla on jo, mutta vaihdosta en niin tiedä. Pikainen hakukaan ei tuottanut tulosta.
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

Tuon ilmamäärämittarin vaihto on todella helppo homma. Vanha ilmamäärämittari pois irroittamalla sähköliitin, haitariputki ja ilmanputsarikotelo. Putsarikotelon sisältä löytyy pultit, jotka poistamalla vanha ilmamäärämittari irtoaa kotelosta. Ja sitten kasaus sama homma nurinpäin. Vanhaa ilmamäärämittaria ei kannata tuomita elvyttämättä. Ilmamäärämittarin korjauksesta löytyy juttua reilusti.

Oiskohan autosta nyt mennyt polttoainepumppu, kun kerran meno hyyty täysin..

Comment

• Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

Vaihtohan on melko helppo juttu. Ottaapi vaan ilmanputsarikotelon poikkeen, niin eikö se jo melkein siitä lähdekkin. Ja liitin pitää ottaa irti. Eli pystyy kyllä itse laittamaan.
      E39 ja E91

Comment

• biimeri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 97

Sain hyvin vaihdettua massamittarin, mutta auto ei siltikään käynnisty. Eli joku muu sieltä on myös hajonnut. Auto pitäisi jollain keinoin saada hinattua täältä Oulunkylästä Tapiolan Essolle. Yritin kattoa eri hinauspalveluita, mutta yksikään ei paljastanut hinnoitteluaan sivuillansa. Vinkkejä halvoista hinauspalveluista?

Comment

• jii.veivo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 564
          • Haapavesi

Otat jonku kaverin kans ja hinaatte sen itse sinne essolle:think
          e38 750ial
          Husaberg 650 fs -05
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

Comment

Working...