Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 seilailee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LiLHezz
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 647
    • Pilpala / Riihimäki

    E21 seilailee...

    Elikkä mikähän mahtais olla vikana ku tuntuu ettei auto pysy tiellä? Heittelehtii, todella uraherkkä, nappaa tuuleen herkästi, jne... ite veikkaisin takapään iskareita tai puslia. voiko johtua näistä? iskarit meni kyl leimasta just läpi eikä ne puslatkaan niin väljiltä näytä... :think
    Renkaatkin on (vaan) 205/60R13 mut ei mun mielestä viime kesänä vedelly noin paljoa vaik samat kumit alla...
    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

    E30 325iXA Touring
    Lizzy - '82
    Jättiprojekti
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16492
    • Asikkala

    #2
    Ei varsinaisesti liity ongelmaan mutta vaihdoitko ne hammastangon kiinnityskumit? Tämä sitten liittyy eli auraus ei ole edes oikealla hehtaarilla.

    Comment

    • LiLHezz
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 647
      • Pilpala / Riihimäki

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Ei varsinaisesti liity ongelmaan mutta vaihdoitko ne hammastangon kiinnityskumit? Tämä sitten liittyy eli auraus ei ole edes oikealla hehtaarilla.
      vaihdoin juu. mut just tän ongelman takia. eikä auttanu... menee kulmien säätöön tälläviikolla. mut kyl ne on todella lähellä (yks kymmenys millin tarkkuudella) sitä mitä ne oli.
      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

      E30 325iXA Touring
      Lizzy - '82
      Jättiprojekti

      Comment

      • Wenom
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 66
        • Kankaanpää

        #4
        Oma autoni (e21) ainakin tuntu, et ajais tyynellä säällä kovassa tuulessa, kun etutukivarrenhelat oli lopussa, eli puslat joista etukallistuksen vakaaja tulee läpi tukivarsissa (Siinä vaiheessa ne on ihan lopussa, kun jarrutuksessa alkaa myötäilemään edes takas rengas), jos helat näyttäis lopun merkkejä ostaisin melkein molemmat tukivarret uudet, kun niiden mukana tulee ne helat kuitenki ja sais siltä osin kolme kärpästä yhdellä iskulla etupäähän... Toinen vaihtoehto on noi takapään puslat, jos sieltä antaa periksi niin on aika ikävä ajettava ja seilaa/irtonaisen oloinen.

        Noista kannattaa lähtee varmaan vikaa katteleen.
        Siitä lähetään mihin muut jää...

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Etutukivarren ulkopää, kallistuksenvakaajan pusla joka kiinnittyy etutukivarteen tai takapalkin päissä olevat puslat. Siinä yleisimmät. Ei kannata mennä pyörien suuntaukseen jos jossain on väljää. Sen joutuu kuitenkin tekemään uudestaan heti puslan vaihdettuasi. Suuntausarvotkin muuttuvat kun ajat auton alas nosturilta.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎