Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28. alustan osat e30 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E12
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 87
    • ympäri suomea

    e28. alustan osat e30 ?

    Moi,

    olen uusi palstalla, ja kaikki hieman uutta...
    hakua käyttämällä en löytänyt tietoa käykö siis e28 (tmv.) akselistot millään tapaa e30 koriin, tavoitteena olisi siis saada levyt jokanurkkaan, ja 5p. jako siinä samalla.. mikä olisi helpoin tapa ..?

    kiitos vastauksista,

    -Tp
    Various Projektos.

    KOVAA.COM
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    ei käy millää opilla!!!

    helpoin tapa etsiä E30 M3 tolpat ja akselisto, tosin vaatii ison tukun euroja!
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • E12
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 87
      • ympäri suomea

      #3
      siis eikö e30:n missään muussa mallissa ollut 5pulttista jakoa, kun M3:ssa?
      Various Projektos.

      KOVAA.COM

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        Ei ole.. M3 osilla ainoastaan 5 pulttijakosena
        Sitten jos levyt haluat taakse niin isket 325:sen taka-akselin
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • os951
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 447
          • Kerava

          #5
          Tämä aihe kiinnostaa minuakin. Muistelen joskus muinaisella 80-luvulla lukeneeni, että M3 5 pulttisuus tehtiin nimenomaan E28 osilla?? Myös jarruja mainostettiin tuolloin E28 lähtöiseksi. Onko todella näin, että mitään osia ei käytetty E28:sta, vaan palikat tehtiin vartavasten M3:een.

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Osku View Post
            Sitten jos levyt haluat taakse niin isket 325:sen taka-akselin
            ei taida näissä olla 5 pulttista jakoa
            tässähän oli kyse siitä eikä levyistä takana
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • E12
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 87
              • ympäri suomea

              #7
              Originally posted by Eepo View Post
              ei taida näissä olla 5 pulttista jakoa
              tässähän oli kyse siitä eikä levyistä takana
              kyllä 5p. olisi tavoite, mutta levyt siis myös, kyllähän noihin jotain saa kehitettyä, jos rupeaa työstämään, mutta nyt on kyllä selvinnyt jo jotain, eli 5p. kumma kyllä ei siis ollut kuin M3 mallissa, tuo e28 sopivuus olis kiva kyllä selvittää.. josko pääsis pienillä muutoksilla toivottuun lopputulokseen..:think

              ot.
              BTW. onko os951 tuttu 9xx.com:ilta.. terveisin. timppa--

              joka tälläkin hetkellä painiskelee onko syntiä ostaa kuitulärpäke bemu, muutaman possun seuraan...
              Various Projektos.

              KOVAA.COM

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #8


                tuolta ku käyt vertaa E30 ja E12 etutolppia+muita osia niin toteat sinäkin ettei ne ole lähellekkään samanlaiset.

                ja onnistuu jao muuttaminen jaomuutos spacereilla mutta eivät ole lailliset, eivätkä välttämättä turvallisin vaihtoehto....(joku varmaan alkaa sit seuraavaksi puolustelemaan tätä lausetta, ei herneitä)

                edit: jos tyydyt pelkkiin levyihin ja 4p jakoon, niin esim 325i, 318is mallista löytyy moiset, ja ovat huomattavasti huokeammat kuin m3 tolpat, laitat senkin rahan vanteisiin, kyllä 4p jakoon saa yhtä hienoja vanteita!
                Last edited by Eepo; 13-06-2007, 16:52.
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • os951
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 447
                  • Kerava

                  #9
                  BTW. onko os951 tuttu 9xx.com:ilta.. terveisin. timppa
                  Sama jätkä. Mulla on E30 menneisyys ennen näitä toisia saksalaisia autoja. Nyt on hakusessa sopiva E30 951:den kaveriksi, jolla verestää nuoruusmuistoja. Yksi 318IS MTech II korisarjalla tuli jo ostettua ja myytyäkin ennenkuin auto ehti koto Suomeen. Nyt hakusessa auto S14 koneella...

                  edit: jos tyydyt pelkkiin levyihin ja 4p jakoon, niin esim 325i, 318is mallista löytyy moiset, ja ovat huomattavasti huokeammat kuin m3 tolpat, laitat senkin rahan vanteisiin, kyllä 4p jakoon saa yhtä hienoja vanteita!
                  Löytyykö BMW originaalia cross spoke vannetta 16" 4 pultti jaolla? Tämä kiinnostaa lähinnä siksi, että mulla on neuvottelut loppusuoralla 320IS mallista ja haluaisin siihen originaali 16" vanteet. Tarkoitus tehdä jarrupäivitystä, ja satulat eivät mahdu 15" vanteeseen.
                  Last edited by os951; 13-06-2007, 16:58.

                  Comment

                  • E12
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 87
                    • ympäri suomea

                    #10
                    Originally posted by Eepo View Post
                    www.realoem.com

                    tuolta ku käyt vertaa E30 ja E12 etutolppia+muita osia niin toteat sinäkin ettei ne ole lähellekkään samanlaiset.

                    ja onnistuu jao muuttaminen jaomuutos spacereilla mutta eivät ole lailliset, eivätkä välttämättä turvallisin vaihtoehto....(joku varmaan alkaa sit seuraavaksi puolustelemaan tätä lausetta, ei herneitä)

                    edit: jos tyydyt pelkkiin levyihin ja 4p jakoon, niin esim 325i, 318is mallista löytyy moiset, ja ovat huomattavasti huokeammat kuin m3 tolpat, laitat senkin rahan vanteisiin, kyllä 4p jakoon saa yhtä hienoja vanteita!
                    niin.. kuten otsikossakin kysely siis e28 sopivuudesta...
                    vanteet lojuu jo nurkissa, olivat tulossa porsaaseen, mutta jakoa olis pitänyt koneistaa kaiken muun lisäksi ja se sitten jäi.. muutenkin noi M3 lookkerit on yllättävän maukkaita..
                    Various Projektos.

                    KOVAA.COM

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by E12 View Post
                      niin.. kuten otsikossakin kysely siis e28 sopivuudesta...
                      eipä taida juurikaan eroa olla E28 ja E12, samaa kakkaa eri paketissa
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • E12
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 87
                        • ympäri suomea

                        #12
                        Originally posted by os951 View Post
                        Sama jätkä. Mulla on E30 menneisyys ennen näitä toisia saksalaisia autoja. Nyt on hakusessa sopiva E30 951:den kaveriksi, jolla verestää nuoruusmuistoja. Yksi 318IS MTech II korisarjalla tuli jo ostettua ja myytyäkin ennenkuin auto ehti koto Suomeen. Nyt hakusessa auto S14 koneella...
                        gr8! luulin että nyt pitää mennä pysty mettään tarpomaan yksinään, mutta mukava huomata että löytyy jotain tuttuja harrastajiakin.. kyllähän nää bemsut 6sella on kuolaamis reaktiota aiheuttavaa materiaalia.. tarkoitus oli rakentaa se seban tallissa ollut ruoto 924 cgt lookkeriksi, mutta 911 vie kaikki rahat jne.. joten siitä piti luopua,, ja M3 lööker tilalle..
                        ot. loppu,

                        kyseinen jarru muutos selvitetään, ja sen jälkeen selvennetään tänne.
                        Various Projektos.

                        KOVAA.COM

                        Comment

                        • os951
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 447
                          • Kerava

                          #13
                          kyllähän nää bemsut 6sella on kuolaamis reaktiota aiheuttavaa materiaalia
                          Niin, mä tosin haaveilen 4-koneesta.... Eihän sitä nyt voi 951:lle hankkia kaveriksi autoa, jossa on enemmän sylintereitä. :think
                          Kyllähän noi isot jarrut saa Baijerilaiseenkin, kun onnistui mutkattomasti Baden-Württenburginkin tuotteeseen.

                          Last edited by os951; 13-06-2007, 17:28.

                          Comment

                          • eeki
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1966
                            • HKI

                            #14
                            Sakulla taitaa olla E28 takakelkka e30:ssa, samoin Masalla? Ehkä kannattaa heiltäkin kysellä (tai ainakin hakea Masan 335ttic projektitopikki), mutta siis ei todellakaan ole mikään bolt-on muutos.

                            www.e30.de:ssä esitellään yksi tapa, www.r3vlimited.com:in foorumeilla vielä lisää..
                            Ducati 998 -02 //

                            Comment

                            • os951
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 447
                              • Kerava

                              #15
                              Mistä noita M3 hiluja kannattaa kysellä? Ainakin takapään luulisi olevan aika helppo toteuttaa. jos käytettyjä osia ei ole helposti saatavilla, niin sitten täytyy valmistaa sopivat kilkkeet, joissa oikea jako viisipulttiselle vanteelle.

                              Edit:
                              tsekkasin tuolta E30.de sivustolta, miten kaverit näitä ovat tehneet. Näyttäisi siltä, että E36 osat voisivat olla oikea lähestymistapa. Mikä BMW hyödyntää 308 x 25mm etulevyä?
                              Last edited by os951; 13-06-2007, 23:15.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎