joo elikkä ostin tuollaisen auton tuossa pari viikkoa sitten ensimmäiseksi autoksi.Nyt olen sitä tuossa hiukan laitellut kuntoo, mutta en ymmärrä mistä tuo vika voisi johtua.Kun kaasua painaa vaikka 3 ja kierrokset menee siihen 3000-4000 niin alkaa kauhea nykiminen, mutta kun kaasua hiukan hellää niin kiihtyy paremmin ja lopettaa nykimisen..
mistä tämä voisi johtua??Vaihtanut olen virranjakajankannen,pyörijän.Luulin että vika olisi ollut tuossa pyörijässä kun siitä puuttui paloja ja muutenkin näytti siltä et se oli tiensä päässä.Kertokaa viisaammat mistä vikaa kannattaisi etsiä
E30 316 1.8 -86 nykii täys kaasulla?missä vika
Collapse
X
-
Tags: None
-
tulpanjohdot?Originally posted by BMW 325power View Postjoo elikkä ostin tuollaisen auton tuossa pari viikkoa sitten ensimmäiseksi autoksi.Nyt olen sitä tuossa hiukan laitellut kuntoo, mutta en ymmärrä mistä tuo vika voisi johtua.Kun kaasua painaa vaikka 3 ja kierrokset menee siihen 3000-4000 niin alkaa kauhea nykiminen, mutta kun kaasua hiukan hellää niin kiihtyy paremmin ja lopettaa nykimisen..
mistä tämä voisi johtua??Vaihtanut olen virranjakajankannen,pyörijän.Luulin että vika olisi ollut tuossa pyörijässä kun siitä puuttui paloja ja muutenkin näytti siltä et se oli tiensä päässä.Kertokaa viisaammat mistä vikaa kannattaisi etsiä
-
Jos auto Pierburgilla varustettu, niin kaasari vaihtoon ois ensimmäinen ohje. Mutta kannattaa ne ilmaletkut tarkistaa huolella ja vaihtaa uusiin, erittäin suurella todennäköisyydellä kaasarin alla oleva letku falskaa.Originally posted by BMW 325power View Postjoo elikkä ostin tuollaisen auton tuossa pari viikkoa sitten ensimmäiseksi autoksi.Nyt olen sitä tuossa hiukan laitellut kuntoo, mutta en ymmärrä mistä tuo vika voisi johtua.Kun kaasua painaa vaikka 3 ja kierrokset menee siihen 3000-4000 niin alkaa kauhea nykiminen, mutta kun kaasua hiukan hellää niin kiihtyy paremmin ja lopettaa nykimisen..
mistä tämä voisi johtua??Vaihtanut olen virranjakajankannen,pyörijän.Luulin että vika olisi ollut tuossa pyörijässä kun siitä puuttui paloja ja muutenkin näytti siltä et se oli tiensä päässä.Kertokaa viisaammat mistä vikaa kannattaisi etsiä
E28 - E30
HUNAJATA HUNAJATA
Comment
-
kiitti neuvoista itsekkin mietin tuota kaasaria. täytyy huomenn tutkia paremmin toi kaasari,noi johdot ja letkut..kyllä kone kiertää vapaalla sinne rajottimelle asti.niin ja autolla on nyt ajettu 260000, kone kyllä hiukan nakuttaa,mutta en usko että nykiminen siitä johtuu..Last edited by BMW 325power; 15-06-2007, 01:27.
Comment
-
Oisko
Oisko kaasarin toisessa kurkussa jotain häikkää? Kun alkaa aukeemaan ja sit nykii... Itsellä ainakin ollut kyseistä ongelmaa.... Nopea kokeilu ainakin ottaa se toinen kurkku kokonaan pois käytöstä ja kokeilla pelaako yhdellä kurkulla paremmin.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Saako kunnolla bensaa? Katsoa voisi, onko bensaletkut ja pumppu ehjät.Originally posted by BMW 325power View Postjoo elikkä ostin tuollaisen auton tuossa pari viikkoa sitten ensimmäiseksi autoksi.Nyt olen sitä tuossa hiukan laitellut kuntoo, mutta en ymmärrä mistä tuo vika voisi johtua.Kun kaasua painaa vaikka 3 ja kierrokset menee siihen 3000-4000 niin alkaa kauhea nykiminen, mutta kun kaasua hiukan hellää niin kiihtyy paremmin ja lopettaa nykimisen..
mistä tämä voisi johtua??Vaihtanut olen virranjakajankannen,pyörijän.Luulin että vika olisi ollut tuossa pyörijässä kun siitä puuttui paloja ja muutenkin näytti siltä et se oli tiensä päässä.Kertokaa viisaammat mistä vikaa kannattaisi etsiä
Onko suodatin puhdas?
Tulpatkin voisi katsoa.Z3BMW3
Comment
-
homma edenny sen verran et tutkin kaikki letkut ja ne olivat ainakin kunnossa,suodatin oli puhdas .Purkasin tuon kaasarin.molempien kurkkujen suuttimissa oli roskia
putsaaan vielä kaikki osat ja pistän takas kaasan ja katson noi tulpat,sit kokeilemaan vaikuttiko...
Last edited by BMW 325power; 15-06-2007, 12:25.
Comment
-
joo elikkä nyt on kaasari kasassa.nyt sillanen kysymys et miten noi letkut menee??jääkö joku kohta tyhjäks?kun akun puolella kaasarin alaosassa on 2 paikkaa sit hiukan ylempänä 1 ja sit yks siin mustas mötikäs 1
ja letkuja siellä ei ole kun kolme..
Last edited by BMW 325power; 15-06-2007, 15:44.
Comment
-
tossa eli jos kyseessä se tanan pierupurkki...Originally posted by BMW 325power View Postjoo elikkä nyt on kaasari kasassa.nyt sillanen kysymys et miten noi letkut menee??jääkö joku kohta tyhjäks?kun akun puolella kaasarin alaosassa on 2 paikkaa sit hiukan ylempänä 1 ja sit yks siin mustas mötikäs 1
ja letkuja siellä ei ole kun kolme..
Last edited by GOOFY; 05-11-2007, 21:54.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
sehän menee siihen "säädin" palikkaan (joku sähköinen paineen säädin) mikä on siinä tuli/rinta pellissä kiinni, niin siis jos sulla on koko palikkaa, ei mullakaan ole koko palikkaa ollenkaan, weberin kaasari tosin...Originally posted by BMW 325power View Posttuo selvensi asiaa paljon
mitäs tuo punasella merkattu letku säätää/mikä se on?? mulla ei sellasta letkua ole eikä sitä siinä minun aikanani ole ollut:think
siitä palikastahan menee sit letku virran jakajan alipaine kellolle, joka säätää ennakkoa. eli se piuhan pitäisi sit mennä suoraan jakajalle kaasarista kun kerran sitä palikkaa ei ole.
ja vielä se että onhan nuita pierpurkkejakin eri malleja tossa kuvassa malli 2be, hankala mennä sanomaan mikä sulla on joten letkuissa voi olla hieman eroja mut tosta näkee kuitenkin jotain:think
niin ja toi kovemmalla vauhdilla alkava nykiminen vois johtua sit siitä kun sulla ei mene sinne jakajalle sitä alipaine letkua ollenkaan, mikäli ymmärsin oikein...Last edited by GOOFY; 15-06-2007, 17:52.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Originally posted by GOOFY View Postsehän menee siihen "säädin" palikkaan (joku sähköinen paineen säädin) mikä on siinä tuli/rinta pellissä kiinni, niin siis jos sulla on koko palikkaa, ei mullakaan ole koko palikkaa ollenkaan, weberin kaasari tosin...
siitä palikastahan menee sit letku virran jakajan alipaine kellolle, joka säätää ennakkoa. eli se piuhan pitäisi sit mennä suoraan jakajalle kaasarista kun kerran sitä palikkaa ei ole.
ja vielä se että onhan nuita pierpurkkejakin eri malleja tossa kuvassa malli 2be, hankala mennä sanomaan mikä sulla on joten letkuissa voi olla hieman eroja mut tosta näkee kuitenkin jotain:think
niin ja toi kovemmalla vauhdilla alkava nykiminen vois johtua sit siitä kun sulla ei mene sinne jakajalle sitä alipaine letkua ollenkaan, mikäli ymmärsin oikein...
mul ei oo toi alipainekellon letku näköjään missään kiinni:think mul menee kuvan mukaisesti tuo vihreällä värillä oleva tuonne ja se on tuo letku numero 8 siinä on töi mötikkä tossa keskellä... mistä tuon numero 8 letkun pitäisi tulla?
laitoin nyt muut letkut oikein tuon kuvan mukaan mutta toi numero kasin letkun oikeen puoleinen pää ei ole missään kiinni...Last edited by BMW 325power; 15-06-2007, 18:07.
Comment
-
toi letku numero 8 taitaa mennä mittariston kulutus viisarille jos sellaista ei ole niin eipä sitä sit tarvi, ei faktaa arvaus. letku sit kannattaa tukkia mikäli siihen tulee imu. ja se mötikkä mistä lähtee se letku numero 8 on se alipaine hässäkkä joka aukaisee kaasarin toisen kurkun, jos siinäkään ei ole letkut kunnolla niin nykiminen saattaa johtua siitäkin että löpö loppuu kesken kun se toinen kurkku ei pelaa. ime siitä mötikän letkusta ja katso että aukeeko se toinen kurkku ollenkaan.Originally posted by BMW 325power View Postmul ei oo toi alipainekellon letku näköjään missään kiinni:think mul menee kuvan mukaisesti tuo vihreällä värillä oleva tuonne ja se on tuo letku numero 8 siinä on töi mötikkä tossa keskellä... mistä tuon numero 8 letkun pitäisi tulla?
laitoin nyt muut letkut oikein tuon kuvan mukaan mutta toi numero kasin letkun oikeen puoleinen pää ei ole missään kiinni...
tossa pierpurkissa on niin paljon hajoavia ja kalliita pikku osia et just sen takia webereitä on nakottu tilalle...
ei osaa oikeen kunnonlailla neuvoa kun pitäs ite olla vieressä katsomassa
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Originally posted by GOOFY View Posttoi letku numero 8 taitaa mennä mittariston kulutus viisarille jos sellaista ei ole niin eipä sitä sit tarvi, ei faktaa arvaus. letku sit kannattaa tukkia mikäli siihen tulee imu. ja se mötikkä mistä lähtee se letku numero 8 on se alipaine hässäkkä joka aukaisee kaasarin toisen kurkun, jos siinäkään ei ole letkut kunnolla niin nykiminen saattaa johtua siitäkin että löpö loppuu kesken kun se toinen kurkku ei pelaa. ime siitä mötikän letkusta ja katso että aukeeko se toinen kurkku ollenkaan.
tossa pierpurkissa on niin paljon hajoavia ja kalliita pikku osia et just sen takia webereitä on nakottu tilalle...
ei osaa oikeen kunnonlailla neuvoa kun pitäs ite olla vieressä katsomassa
joo pistin virrat pääl ja koitin ime siitä,sitä enne siit mötikäs kuulus sillanen sirinä ja sitkun siit imi niin se hiljeni mut ei se toinen kurkku liikkunu kyl suuntaan eikä toiseen...
Comment
Comment