Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kardaanin kumisen"ristinivelen" vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5510
    • Vaasa

    e30 kardaanin kumisen"ristinivelen" vaihto?

    Elikkä kuvasta näkee paremmin mikä osa kyseessä ja onnistuuko vaihto kuinka helposti? ilmeisesti kardaania joutuu liikuttamaan jonkun sentin taaksepäin mutta onnistunee ilman kokonaan irroitusta? ja tarviiko nuo pultit vaihtaa samalla?
    Eli tuossa kuvassa osa nr. 2
    http://http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BA31&mospid=47288&btnr=26_0011& hg=26&fg=10
    Kiitoksia.
    Niin ja tosiaan e30 320i m20b20 koneella ja manuaali jos noilla nyt väliä on.
    sigpic
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Ensiksi kardaani irti tuosta kiekosta "hardy-scheibesta" 3 läpipultilla. Sitten kardaanin etu- ja takapään yhdistävä mutteri-kiristin liitos auki (älä vedä kardaanin pätkiä erilleen, menee muuten tasapainoitus ketuiksi). Tämän jälkeen keskilaakerin kohdalta kardaani irti autosta (2 pulttia). Sitten vaan vedät kardaania taaksepäin jolloin kardaani lyhenee siitä etu-takapää liitoksesta.
    Tämän jälkeen hardykiekko laatikosta irti ja uusi tilalle jne jne..
    Bentleyn servicemanual kehoittaa vaihtamaan nuo pultit & mutterit mutta enpä itse ole niitä ikinä vaihdellut ja hyvin on aina pelittänyt..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎