Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M20b25 Moottorin ja laatikon irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sampza
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1398
    • Rovaniemi

    E30 M20b25 Moottorin ja laatikon irroitus

    Onnitustuuko Moottoripaketin (laatikko kiinni koneessa) irroitus ja poisnosto kotikonstein?:think

    Tuolla kotipuolen tallissa nyt irroitellut kaikki johdot,letkut,pakosarja jne ja yleensäkin kaikki mitä pitääkin..mut sitten ei juuri pitemälle päästykkään. Koko homma jo tökkäs siihen kun huomattiin et laatikon kiinnike pulttien kannat oli jotain "uppokantatorxeja" vai mitälie olivatkaan ja näyttivät jo valmiiksi niin vaikalta irroittaa (tulipelti niin lähellä pulttien kantaa) ilman autonosturia et annoimma olla ja mennä koko touhu yli juhannuksen... hermot menee muuten.

    Minun käsitys asiasta on et auto nosturille ja paketti pois alakautta?!.

    Neuvokaa viisaammat
    320d touring M-sport -09
    320d -02
    1250 Bandit S
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    #2
    Tämä on itsellekkin kohtapuoliin ajankohtaista, searchilla etsiskelin niin ovat isot pojat niitä nostelleet laatikkoineen päivineen yläkautta pois. Konepelti pois tieltä, kardaani irti laatikosta ja laatikko ja kone irti autosta, noin vissiin yksinkertaisuudessaan

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Originally posted by Sampza View Post
      Onnitustuuko Moottoripaketin (laatikko kiinni koneessa) irroitus ja poisnosto kotikonstein?:think

      Tuolla kotipuolen tallissa nyt irroitellut kaikki johdot,letkut,pakosarja jne ja yleensäkin kaikki mitä pitääkin..mut sitten ei juuri pitemälle päästykkään. Koko homma jo tökkäs siihen kun huomattiin et laatikon kiinnike pulttien kannat oli jotain "uppokantatorxeja" vai mitälie olivatkaan ja näyttivät jo valmiiksi niin vaikalta irroittaa (tulipelti niin lähellä pulttien kantaa) ilman autonosturia et annoimma olla ja mennä koko touhu yli juhannuksen... hermot menee muuten.

      Minun käsitys asiasta on et auto nosturille ja paketti pois alakautta?!.

      Neuvokaa viisaammat
      Helpoin tapa on ottaa moottori/vaihteisto yläkautta pois pakettina, tai pelkkä moottori yläkautta jolloin tarttet ne oikean kokoiset torx hylsyt(taisi olla 3 eri kokoa), metrin verran jatkovarsia ja pari niveltä.Vaihdelaatikon pultit irrotetaan siis moottorista alakautta myös ne ylimmät mitkä ovat melkeimpä kiinni tulipellissä, ahasta siellä on mutta kyllä ne löytyy.

      Comment

      • jarci
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 783
        • Sawo

        #4
        hyvin lähtee pakettina irti, vähän ahdas takaisin laitossa mut menee.
        Nykyisin mennään X3 E83

        Comment

        • tagagummi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 156
          • kännykkä town

          #5
          11mm kiintolenkki käteen ja kaksi ylimmäistä pois. Startti on kanssa läpi pulteilla, kokoa en nyt muista, sitten auton alle ja 2 kpl 11mm ja oliko se nyt 4 kpl 8mm, ja hop lohko on poissa vaihteistosta, nii ja se yx normi 10 kantane siit pakosarjojen vierest lohkon puolelt.
          Tosiaan aika veemäinen homma jos on kansi kiinni koneessa.

          Mä oon irrottanu kannen, syyläri ja muut hilppeet ensi ja sit ym tavalla lohkon irti vaihteistosta ja nostanu lohkon " norsunkärsällä " pois konehuoneesta.
          Näin lähinnä siksi jotta kun yksin tekee niin " limppu " ei kasva mahottoman painoiseksi.

          Kannen irrotus on tosi simppeli jos on pyöreä sähköpluki imusarjan alla, muuten joutuu niitä vähän pähkäilemään, onko vm. eroja en tiiä, itellä -89.

          Comment

          • Sampza
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1398
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by tagagummi View Post
            11mm kiintolenkki käteen ja kaksi ylimmäistä pois. Startti on kanssa läpi pulteilla, kokoa en nyt muista, sitten auton alle ja 2 kpl 11mm ja oliko se nyt 4 kpl 8mm, ja hop lohko on poissa vaihteistosta, nii ja se yx normi 10 kantane siit pakosarjojen vierest lohkon puolelt.
            Tosiaan aika veemäinen homma jos on kansi kiinni koneessa.

            Mä oon irrottanu kannen, syyläri ja muut hilppeet ensi ja sit ym tavalla lohkon irti vaihteistosta ja nostanu lohkon " norsunkärsällä "
            Joo syyläri, kansi mukaan lukien on kaikki pois otettuna.. starttikin on pois. Mut tuota en kyllä tajunnut et:

            -11mm kiintolenkillä kaksi ylintä pois???
            -2kpl 11mm??
            -4kpl 8mm??

            Puhutko laatikon kiinnikkepulteista? kiintolenkillä? ...hmm..:think

            Kun ainakin yksi laatikon kiinnikepultti oli normikantainen, varmaan jotain tyyliin 14mm.. ja sijaitsi keulasta katsottuna lohkon vasemmalla puolen ylin kiinnike.. Kunhan irti paketin saan niin kyllä vaihan ihan normaalikantaisiksi pulteiksi.
            320d touring M-sport -09
            320d -02
            1250 Bandit S

            Comment

            • tagagummi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 156
              • kännykkä town

              #7
              Niin elikä unohdetaan startti, niin kokoja on kaksi 8mm ja 11mm.
              Kaksi ylintä on siinä kannen takana saa niinku yläkautta.
              Mul on lust tommoset torxit tai mitkä lienee ja olen niistä kovin tykännyt kun ne saa nii helposti auki kun se kanta on niin pieni, mahtuu se 11mm kiintolenkki paljon helpommin sinne konehuoneeseen kun esim. 14mm kiintolenkki.
              Tietenki toista kiintoavainta käytän "jatkona" kun muuten ei voima riitä kun ne välillä lujastikin kiinni, varsinkin jos ei ole vähään aikaan avattu.

              Puhun juu laatikon ja lohkon kiinnikepulteista, ja ne kpl:t oli niinku määrät jottei sun tarvii siel pimees konehuonees miettii onko kaikki auki vaiko ei kun kerran tiiät kuinka monta pulttia pitää avata. Se yx on meinaan aika vittumaisest siel sartin alla piilossa, ite meinaan aina unohtaa sen. Se on 8mm.

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #8
                Selvennet??n sen verran, ett? siihen torxiin sopii hylsyn lis?ksi 11mm lenkki kanssa, sill?kin sen saa auki. Startin pultit on 17mm kannalla. Helpommalla kyll? p??see jos saa koko paketin nostettua kerralla, ei tarvii kikkailla metrin jatkojen ja nivelien kanssa. Auto pit?? vaan olla aika ylh??ll?, ettei nostovaiheessa ota vaihdelaatikko maasta kipe??.
                ________
                teen girl Cam
                Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:06.

                Comment

                • Sampza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1398
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Joo eli moottori saatiin nyt irroitettua ja niinkun -Jarno- tuossa jo mainitsikin niin auto melko ylhäällä ettei vastaa maahan.. Joo ei vastannut..

                  No tapahan se on tämäkin


                  Shot with Canon EOS-1D Mark II at 2007-07-10


                  Ja aikaa kaikkineen "tellinkien rakenteluineen" ja ihmettelyineen tupertui noin 3h..

                  Mut kaikenkaikkiaan sanoen: On värkkäämistä ilman kunnon työkaluja ja tiloja. No oppiipahan tuntemaan omaa rakkinetta.
                  320d touring M-sport -09
                  320d -02
                  1250 Bandit S

                  Comment

                  • -Jarno-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1140
                    • Salo

                    #10
                    Hyvinh?n se sielt? nousi. Muutaman kerran kun toistat saman operaation niin se rupee kulkemaan melko rutiinilla
                    ________
                    Ship sale
                    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:08.

                    Comment

                    • seidltuning
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1941
                      • Vantaa

                      #11
                      itse olen aina nostanut vain perän ylös helpottaa kummasti ja koko pakettina
                      onnea projektille
                      G30 530e Sedan
                      E30 325i Cabriolet

                      Comment

                      • |jaakko|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 1542
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        ite nostin ilman laatikkoo koneen ketjutaljalla. torxitkin lähti ihan perus hylsyllä ja räikällä ja parilla jatkolla/nivelellä
                        oli vaan vähän keljumainen saada osumaan se tappi sinne laatikkoon kohilleen ku takasin pujotteli, mut yllättävän helppo rojekti

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎