e30+M52B28 tuleeko onnistuun?? kiire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuoppala
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 332

    e30+M52B28 tuleeko onnistuun?? kiire

    pikaista vastausta kysymykseen tuleeko koneswappi onnistuun

    oma-auto e30 318i cabrio vm92 ei vähäpäästöinen jäähdytetyt levyt edes+isot tolpat+absit samoin vakaajat edes ja takana.

    elintenluovutta e36 coupe 328i vm94.

    onnistuuko kuinka? mikä vaihteisto?

    kiire olis tiedon kans ku kauppa mälliautosta hyvällä mallilla!!

    paljon kiitoksia jo etukäteen.

    vink!! ne joilla ei ole omakohtaisia kokemuksia tai 110% älkää turhaan vastatko ja polttako meikäläisen yöunia
  • Janek
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 631
    • Nakkila

    #2
    Ongelma tuossa koneessa verrattuna M50:een on ajonesto. Jos et vaihda moottorinohjausta hestecciin tai muuhun sun pitää asentaa luovuttaja-auton virtalukko moottorin ja e30:in lukon väliin avaimen kera, jolloin esto on pois päältä. En tiedä onko mahdollista vaihtaa e30 virtalukko e36:n malliin. Avaimia tulee kuitenkin yksi lisää siinä tapauksessa.
    E36:n vaihteisto sopii.
    Hae konttoriltasi lappu osista jotka pitää vaihtaa.
    Omakohtaista kokemusta ei m52:sta ole joten anteeksi että vastasin.
    Last edited by Janek; 21-06-2007, 09:23.
    Audi A4 Avant 2.7BITURBO
    Bmw 740 E38

    Comment

    • kuoppala
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 332

      #3
      kiitoksia

      eli ymmärsinkö oikein et ajonestoo ei pysty mitenkään ohittaan/onko kukaan tehnyt?

      entä jos heittää e36 virtalukon hanskalokeroon ja kaikki normaalit toiminnot auton oman virtalukon kautta? onko kokemusta?

      tai auton omaa e30 avainta käytetään ainostaan rattilukkoon? onko taaskaan kokemusta

      tai sitten mitä mahtaisi maksaa esim hestec, asennus itse mut sit taas säätö minkä hintasta se on? tai muita vaihtoehtoja?

      paljonko kardaania joutus lyhentämään vai onko siihen oikotietä

      Comment

      • Janek
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 631
        • Nakkila

        #4
        Originally posted by kuoppala View Post
        eli ymmärsinkö oikein et ajonestoo ei pysty mitenkään ohittaan/onko kukaan tehnyt?

        entä jos heittää e36 virtalukon hanskalokeroon ja kaikki normaalit toiminnot auton oman virtalukon kautta? onko kokemusta?

        tai auton omaa e30 avainta käytetään ainostaan rattilukkoon? onko taaskaan kokemusta

        tai sitten mitä mahtaisi maksaa esim hestec, asennus itse mut sit taas säätö minkä hintasta se on? tai muita vaihtoehtoja?

        paljonko kardaania joutus lyhentämään vai onko siihen oikotietä

        Korostan, ei ole kokemusta m52 asennuksesta, vain m50.

        Ei sitä pysty siis ilmeisesti ohittaan sen paremmin kuin esitin.

        Juuri tuota tarkoitin, e36 virtalukko johonkin piiloon avaimellaan ja e30 oma toimii kuten aiemmin.

        Etsi moottorinohjainten hinnat netistä. Samanlaisia ne kunnolliset hinnaltaan silti on: vitun kalliita.
        Käytetty halvimmillaan kai n. 1000e, kaupasta kilkkeineen 2-2500e

        Kardaani lyhenee muistaakseni n. 70mm
        Taisin saada sopimaan e28:n kardaanin, oiskohan ollut automaatin??
        Audi A4 Avant 2.7BITURBO
        Bmw 740 E38

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          Originally posted by sanches View Post
          Kardaani lyhenee muistaakseni n. 70mm
          Taisin saada sopimaan e28:n kardaanin, oiskohan ollut automaatin??
          Tosin lyhennys ja tasapainoitus ei paljoa maksa, tyyliin jos lähtee etsimään passelia kardaania niin sen hinta+mahdollinen rahti -> lyhennyksen hinta tai enemmän.

          Jarrutehostin kannattaa bongata vaikka E21:stä, E30:n oma tuskin tulee mahtumaan (jotkut ovat imusarjasta viipaloineet palan M50 tapauksessa, 110% tietoa siitä passaako M52:n imusarjan kanssa ei ole, tosin samallahan sen vaihtaa M50:n vastaavaan lisätehojen puolesta, samalla luonnollisesti uus prommi / ohjelmointi sille ).

          Orkkis moottorinohjauksen pitäisin vanoksen takia, tosin onhan vanos saatu toimimaan ok myös hestecillä (tosin taas hinta politiikka..)
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • MasaTDS
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1605
            • Tampere

            #6
            kato searchilla e30 touring parantelua,fraatti tehnyt moisen homman,tosin siihen tehty myös paljon muuta,mutta ehkäpä auttaa
            E24 635csi
            M-B W140
            Citroen c4 coupe
            H-D sportster chopper

            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
            www.mpanet.fi

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Saat toimimaan orkkismoottorinohjauksella no problemo. Brittifoorumilla www.e30zone.net on paljon juttua M52 swapeista kuten myös jenkkilässä, esim. www.r3vlimited.com / www.bimmerforums.com . Kannattaa tutustua, mikään ongelma tuo M52 swappi ei ymmärtääkseni ole.

              Kardaania joutuu lyhentämään, hintaa ~150e. M52 perästä laatikko käy.

              Alustan tulee vastata 325 cabriota eli levyt myös taakse.
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • jazma
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1115
                • Oulu

                #8
                Tässä on kanssa hyvä sivu.
                e3024v.com
                e30 318i

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  #9
                  Alusta vastaakin jo suoraan 325i kerta on abs valmiina. Ainoastaan 21mm vakaaja eteen mikä löytyy 325i mallista. 318i cabriossa on 20mm ja 12mm vakaajat vakiona. Sitten alusta vastaa "mallisarjan parasta" ja max. teho on 230hv... (320is + 20%)

                  Itsekkin selvitelin joskus tuota m52 käypäsyyttä e30 ja ei ole mikään ongelma jos sulla on koko e36 raato mistä purat tuon koneen. Ainoastaan E34 M50 öljypohjan ja pumppun tarviaa että saat tuon käymään.
                  Last edited by Miika Tissari; 25-06-2007, 17:03.
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  Working...
                  X