E30 M10 koneen irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jesse1987
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 31

    E30 M10 koneen irroitus?

    Onko mitenkä iso homma nostaa kone pois keulalta? kansi on jo pois niin aattelin et jos ei ihan mahoton homma ois(kotikonstein eli ilman nosturia yms.) niin vois samalla napata koko motin ylös.
    mitenkäs kun aattelin irrottaa sen ilman vaihdelaatikkoa niin tarviiko laatikkoa tukea jotenkin vai pysyykö se omien kiinnikeidensä ja kardaanin varassa vaikka moottoria ei olisikaan paikallaan?
    Ja mitenkä painava toi kone on ilman kantta noin suurinpiirtein eli jaksaako sen nostaa kahteenpekkaan ylös sieltä jos ei moottorinostinta ole käytettävissä?

    Vähän tälleen alustavasti kyselen näitä kun en viikolla pääse asiaa tutkimaan niin ois vähän pohjatietoja jos viikonloppuna nostas koneen pois
    -BMW 316 E30 1.8T
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    ..........
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:07.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • jesse1987
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 31

      #3
      Kun en nyt taas muista niin minkäslainen toi vahdevivusto tossa oli, mimmonen homma se on irrottaa?

      Mutta mitenkäs jos nyt päätän irroittaa sen koneen ilman laatikkoa niin onko siinä mitään sen kummenpia kun irrottaa vaan ne kaikki pultit siitä laatikon ja koneen välistä? Onko mitenkä vaikee sitten ''hieroo'' se kone kiinni siihen laatikkoon että kytkinakeli jne. osuu kohilleen?
      -BMW 316 E30 1.8T

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #4
        Vaihdevivusto lähtee helposti, ei ole kuin yhellä pultilla (takapäästä puslan pultti) kiinni korissa.
        Itsekin suosittelen laatikon nostamista koneen kanssa, helpompaa nostaa kuin ährätä niitä pultteja auki koneen ja laatikon väliltä.

        Laatikko on helppo saada takaisin, kytkinakseli jne jne menee kyllä kohilleen no problemo.
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • jesse1987
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 31

          #5
          Mutta tuo moottorinostimen puute on kaikista suurin syy tohon pelkän koneen nostoon. Koska pelkkä kone on vielä suht helppo nostaa pois mutta laatikon kanssa luulen että vaadittaisiin jo sitä moottorinosturia

          mites kärsiikös ton vaihdelaatinkon kääntää kylelleen vai tuleeko sieltä öljyt pihalle tms.? Eli tarviiko se sitten jälkikäteen kuitenkin irroittaa jos sitä moottoria rupee kääntelemään?
          Mutta jos nyt oletetaan että irrotan pelkän moottorin yksinään niin tarviiko siinä muuta irroittaa kun kaikki johdot, vaihdelaatikonpultit ja sitten kiinityskorvakkeiden pultit? startti ja vastaavathan saa olla paikallaan:think
          -BMW 316 E30 1.8T

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #6
            Laatikon - koneen väliset pultit auki ja tuet laatikon, koneen johtosarja irti auton johtosarjasta, letkut irti, moottorikannakkeiden pultit irti, koneesta kiinni, vetoa eteenpäin (että laatikko lähtee irti) ja sitten ylöspäin ni johan luulisi nousevan.

            Helppo homma tuo loppupeleissä on, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Miettii vähän enenkuin tekee niin hyvä tulee
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • jesse1987
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 31

              #7
              Jep, kiitoksia paljon vastauksista!! Eiköhän näillä päästä jo pitkälle

              Kysytään nyt vielä noitten mäntien irroituksestakin, niin eihän siinä ole sen kummempaa kun öljypohja pois(ylempi ja alempi osa) ja sit vaan kiertokankien pultit auki ja männät ylös/ulos sylintereistä. Kokoaminen sitten päivastaisessa järjestyksessä ja pitää huolen et osat tulee samoille paikoille. Saakos männät paikalleen ilman sitä hienoa härveliä millä saa männänrekaat pidettyä sisällä?
              -BMW 316 E30 1.8T

              Comment

              Working...
              X