Announcement

Collapse
No announcement yet.

324td -->325td

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TONI_VAAN
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 210

    324td -->325td

    millainen urakka ois luvassa jos vaihtas 2.4litrasen turbodiesel koneen 2.5 litraseen turbodieseliin kun 2.5 litrasessa ois vähä enemmän tehoa ja vääntöä ja siittähän sais paremmin lisäheppoja irti ku tuosta 2.4 litrasesta tekniikasta :juo
  • rei7pir8
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 248

    #2
    Sinänsä mielenkiintoinen ajatus mutta, jos laitat 2,4:seen isomman turbon, ison coolerin, pumppuun 12mm nestepään ja käyt teettämässä lastun niin hintaa kertyy saman verran kuin moottorin vaihdolle!!
    Ja sulla on 2,4:sessa yli 200 hv ja 2,5 on vasta 143hv!!!
    Näissä moottoreissa ei kauheita kestävyyseroja ole!
    525iA -91
    518i -90
    324tdic -88

    Comment

    • TONI_VAAN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 210

      #3
      muita vaihtoehtoja?

      voiskohan tuon stroukata yli 2.5 litraseks tai isommaks??

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Luepa muita dieselin viritystä koskevia aiheita foorumilta, niitä on viime aikoina tupsahdellut tänne enemmänkin.

        Oma mielipide -> tuossa koneenvaihdossa tai stroukkaamisessa ei ole mitään järkeä; tee niin kuin rei7pir8 neuvoo, ukolla taitaa olla aika hyvät tiedot tästä asiasta :shock:
        E39 520iA -02

        Comment

        • TONI_VAAN
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 210

          #5
          juustiinsa

          Originally posted by rei7pir8
          Sinänsä mielenkiintoinen ajatus mutta, jos laitat 2,4:seen isomman turbon, ison coolerin, pumppuun 12mm nestepään ja käyt teettämässä lastun niin hintaa kertyy saman verran kuin moottorin vaihdolle!!
          Ja sulla on 2,4:sessa yli 200 hv ja 2,5 on vasta 143hv!!!
          Näissä moottoreissa ei kauheita kestävyyseroja ole!
          mutta samoilla tempuillahan 2.5 litrasesta saa sen lähes 240-250hp ellen oo väärässä

          Comment

          • rei7pir8
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 248

            #6
            2,4l koneen iskutilavuus on 2443cm3 ja 2,5l 2497cm3, joten eroa on vain 54cm3!!!
            Noin pieni iskutilavuuden ero turbokoneessa on lähes merkityksetön!

            Toki jos sulla on paksu lompakko ja tavoitteet korkealla niin silloin tuo M51:nen kannattaa laittaa!
            Tehonlisäyksen kannalta tuossa M51:sessä on virtaavampi kansi, mutta muuten näissä moottoreissa ei siinä mielessä isoja eroja ole!
            Kyllä tuosta M21:sestäkin saman tehon saa mutta varmaan joutuu käyttään korkeampia ahtoja!
            525iA -91
            518i -90
            324tdic -88

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Re: juustiinsa

              Originally posted by TONI_VAAN
              mutta samoilla tempuillahan 2.5 litrasesta saa sen lähes 240-250hp ellen oo väärässä
              Eikä rahaakaan ole mennyt kuin tuplasti :roll:

              Comment

              • Heikki.Niemi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1180
                • Kalajoki-Bemareiden mekka

                #8
                Re: 324td -->325td

                Originally posted by TONI_VAAN
                millainen urakka ois luvassa jos vaihtas 2.4litrasen turbodiesel koneen 2.5 litraseen turbodieseliin kun 2.5 litrasessa ois vähä enemmän tehoa ja vääntöä ja siittähän sais paremmin lisäheppoja irti ku tuosta 2.4 litrasesta tekniikasta :juo
                325 on sähköpumppu johon on kalliit elementit ja on muutenkin huonommoin tehoa luovuttava ainakin omasta mielestä...325 on kyllä mahdollista laittaa lastu mutta lastu on aivan liian yliarvostettu tuossa virityshommassa...Mut jos oot myymässä 2,4 koneen 2,5 tieltä niin oon kyllä valmis ostaan sen pois jos hinnasta sovitaan..On itellä tarkotus dieselöidä tuo toinen 320i ja nimeemomaan turbodieseliksi...
                520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                Ex-320i E30 m20b20 -86
                Ex-318i E30 m20b20 -87
                Ex-320i E30 m20b20-83

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎