E30 voimansiirrosta...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ha2
    replied
    Uusit autostasi tässä kuvassa olevat osat # 2,3,7,12,13,15,16,17. Kakkosen tilalle mielellään kovat puslat, joita on myyty tälläkin foorumilla. Lue lisäksi tämä keskustelu läpi, kokonaan ja ajatuksella. Sen jälkeen ei voi olla enää mitään epäselvää BMW:n vaihteensiirrosta.

    Leave a comment:


  • Foofighter890
    replied
    kysäisen nyt täältä : mikähän mahtaa olla vikana kun laittaa minkä tahansa vaihteen päälle niin vaihdekeppiä kun liikuttaa sivuttain ni tuntuu kuin olisi vapaa päällä.. eli siis ei ole yhtään sellainen jämäkkä.. ja pakinkin saa päälle vain sillein että kun työntää vaihdekepin vasemmalle ja suoraan niin siinä kun työntää vasemmallle sitä niin koko keskikonsoli liikkuu kun täytyy niin sivuun työntää sitä että menee päälle... olisiko vain koko vaihdelaatikko niin kulunut?? auttakaa tietämätöntä autona siis E30 318iS -90

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post

    Tietoa mitkä vetarit kestäisivät? Onko PPF:n jousiteräsvetareista (tjms) mihinkään?
    E12/28 M30-koneisten isojen vetareiden nivelet kestää alun viidettäsataa hevosta ja saa antaa ihan saapastakin. Itse akseli mallia Karpiola (mokkia) - kestää melkein mitä vain pystyy niille heittämään.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by m50 turbo View Post
    e30 pin vetareilla ei tee mitään aina p_skana... iso rättinivel ja diisselin kardaani näyttää nyt kestävän. nämä tiedot perustuu alle 700hv tehoihin ja alle 850nm

    Tietoa mitkä vetarit kestäisivät? Onko PPF:n jousiteräsvetareista (tjms) mihinkään?

    Leave a comment:


  • m50 turbo
    replied
    e30 pin vetareilla ei tee mitään aina p_skana... iso rättinivel ja diisselin kardaani näyttää nyt kestävän. nämä tiedot perustuu alle 700hv tehoihin ja alle 850nm

    Leave a comment:


  • E_30
    replied
    Onko noilla m20 koneilla suuria eroja, siis 2.0 ja 2.3/2.5 Eli mitä muuta pitäis uusia tai vaihtaa, ku itse kone? Jotain sähkö hommia? vai meneekö vaan sillä et vanha irti ja uus kiinni samoihin johtoihin..? Tietämätön bemareista...

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    No jos teettämään joutuu niin sitten on vaikea, mutta jos työkalut pysyy itsellä käsissä ja on tilat missä tehdä niin ei siinä ihmeempiä ole.
    Turbotus on laillista kunhan tehot ei ylitä ed. mainittuja rajoja eikä auto ole vähäpäästöinen.
    Kannattaa tutustua www.e30.de ja käyttää searchia tällä foorumilla, tietoa kyllä löytyy
    hyvä tietää, ja työkalut pysyy kädessä. Nyt vain pitää hommata paikka...

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Sädde View Post
    Kiitos tiedosta...
    Onko tullainen tekniikan vaihto vaikea, missä vopi teettää ja miten tuollaisen koneen turbotus, saako sen turbottaa...
    No jos teettämään joutuu niin sitten on vaikea, mutta jos työkalut pysyy itsellä käsissä ja on tilat missä tehdä niin ei siinä ihmeempiä ole.
    Turbotus on laillista kunhan tehot ei ylitä ed. mainittuja rajoja eikä auto ole vähäpäästöinen.
    Kannattaa tutustua www.e30.de ja käyttää searchia tällä foorumilla, tietoa kyllä löytyy

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Eipä ole tullut ajateltua mitä kirjoitti
    Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 07:27.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Sädde View Post
    Tähän kyseseen malliin saa laittaa vai ei, tuollaisen m30b30 tai siis tota m30 sarjaa...
    Saa laittaa laillisesti M30B28:n tai M30B30:n. Ainoa mikä ahdistaa on painon se että moottorin paino kasvaa yli 10% mutta siitä selviää matkustajalukua pienentämällä.

    Kannattaa lueskella www.pure-pf.com :sta, siellä on "maailman eniten" juttua turbotetuista e30:stä / benareista ja moottoreita on laidasta laitaan

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Huhu mitä shaipaa
    Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 07:27.

    Leave a comment:


  • turboix
    replied
    Originally posted by Sädde View Post
    Mut, mikä olisi sitten hyvä vaihtoehto, kun tossa m20b25 tekniikassa ei kestä toi voimansiirto, ja edelleen. Jos vaihtaa parempaa voimansiirtoa niin miksi ei vaihtaisi koko tekniikkaa vai.....:think, tai sitten toi m20b25 tekniikka kuulostaa hyvälle johonkin asti?. Millaisia tehoja on jegillä ollut tossa m20b25 ja sitä varmaankin saa kestäväksi?
    Mikä siinä voimansiirrossa ei kestä? Mulla on ainakin vakio voiman siirto kestäny yli 400hv tehoja ihan hyvin, mitä nyt vakio kytkin ei kyllä kestäny kovin pitkään.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Sädde View Post
    Mut, mikä olisi sitten hyvä vaihtoehto, kun tossa m20b25 tekniikassa ei kestä toi voimansiirto, ja edelleen. Jos vaihtaa parempaa voimansiirtoa niin miksi ei vaihtaisi koko tekniikkaa vai.....:think, tai sitten toi m20b25 tekniikka kuulostaa hyvälle johonkin asti?. Millaisia tehoja on jegillä ollut tossa m20b25 ja sitä varmaankin saa kestäväksi?
    Mikä siinnä voimansiirrossa sitten pettää? Meinaatko ottaa paljonkin yli 400hv vai miks ei kestäisi?
    M3:ssa on sama perä, vetarit ja laatikkokin on melkeimpä samaa kestoa.
    Ainoastaan rättinivel on heikompi 325i:ssä ja sekin on helppo ratkaista.
    Kytkimiä löytyy vaikka minkäläisia jne.

    Mistä ajattelit ottaa sen "paremman" voimansiirron?
    e36 mallissa saman tyypin (188) perä ja harvemmin näistä nyt kardaanit ja vetarit paukkuu (omasta mielestä vetari on muutenkin voimansiirron paras(halvin) sulake)

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Sädde View Post
    Millaisia tehoja on jegillä ollut tossa m20b25 ja sitä varmaankin saa kestäväksi?
    No sehän riippuu ihan siitä mitä palikkaa sinne laittaa, kun onhan ruotsissa penkitetty jo yli 800 m20 koneesta...

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Jep jep puutaheinää
    Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 07:27.

    Leave a comment:

Working...
X