Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 perä irti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Riku]
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 499
    • Pirkkala

    E30 perä irti.

    Eli, tuossa kiihdyttäessä huomasin että perä kolahti ikävästi. Sen jälkeen auto alkoi tuntua mutkissa vetelältä, ja kori heilui hiukan taka-akseliin nähden. Auton alle katsellessa huomasin että osa 13 näyttää aika heikossa hapessa olevalta.


    Mitä osia luultavasti mennyt, käyn kyllä katsomassa jos osaatte antaa vinkkiä mitä katsella. Mitä kannattaa vaihtaa samalla? Onko vinkkiä antaa että missä kannattaa vaihdattaa jos homma on paha? Kerrostalossa asun että tuskin pelkällä tunkilla onnistuu?
  • plop83
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 102
    • Köyliö

    #2
    Kannattaa katsoa myös ne tukivarsien pikku puslat ja takakelkan isot puslat. Itellä oli hieman samanlaista vetelyyttä takapäässä, perän pusla oli ainoa mikä oli kunnossa.

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      tota puslaa on aika hankala puristaa paikoilleen tuola auton alla. mut pois sen saa helposti kun repii keskeltä ensin kumia vähemmäksi ja sit sahaa rauta sahalla sen ulko rinkulan poikki.

      jos ei ihan vasta ole vaihdettu perän öljyjäkään niin laske öljyt pihalle ja irroita koko perän kansi jossa se pusla on kiinni ja käyt prässäämässä sen uuden puslan paikoilleen, kansi takas ja sillä selevä homma...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • HarzaTheMan
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 458
        • Sawo

        #4
        Takakelkan/apurungon isot puslat lopussa. Apurunko pääsee kolahtelemaan koria vasten ja takapää ohjailee autoa itsekseen.
        ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

        Comment

        • [Riku]
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 499
          • Pirkkala

          #5
          Ok. Paikan puutteesta johtuen taidan viedä laitettavaksi. Osaakohan kukaan suositella tampereen alueella paikkaa mihin kannattaa viedä?

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            Originally posted by [Riku] View Post
            Ok. Paikan puutteesta johtuen taidan viedä laitettavaksi. Osaakohan kukaan suositella tampereen alueella paikkaa mihin kannattaa viedä?
            onhan sulla tossa avatarin kuvassa jo riittävästi paikkaa
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • [Riku]
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 499
              • Pirkkala

              #7
              Jep, mutta ainoo miinus on nää kerrostalon kukkahattutädit. Kauhee kyttäys kun vähänkin nappaa työkaluja ja menee autolle. Tosiaan 3 kirjettä tullu remonteista isännöitsijältä Jos noi nyt on niin epäinhimillisissä hinnoissa kun mitä tänään puhelimessa selvinny niin luulen että vaihtuu puslat pihassa. 280 + osat jos menee hyvin luvattiin yhdessä liikkeessä, ilmotin ettei onnistu.

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                Originally posted by [Riku] View Post
                Jep, mutta ainoo miinus on nää kerrostalon kukkahattutädit. Kauhee kyttäys kun vähänkin nappaa työkaluja ja menee autolle. Tosiaan 3 kirjettä tullu remonteista isännöitsijältä Jos noi nyt on niin epäinhimillisissä hinnoissa kun mitä tänään puhelimessa selvinny niin luulen että vaihtuu puslat pihassa. 280 + osat jos menee hyvin luvattiin yhdessä liikkeessä, ilmotin ettei onnistu.
                anna valittaa vain. isojenkaan kaupunkien järjestys säännöissä ei kielletä auton korjaamista. hommaappa isännöitsijältä talo yhtiön säännöt ja katso onko siellä erikseen kohta että auton korjaaminen kielletty. minä ainakin pesen autoa kerrostalon pihalla niin kauan ennen kuin sääntö vihkoon tulee teksti että se on kiellettyä, naapurit valittakoon, talonmies ei ole kieltänyt hommaa... joka talossahan pitää yks taalasmaan ulla olla

                joo meinasin jo tossa aijemmin laittaa että nuitten vaihdatus maksaa sun auton hinnan... joten sääntö papereita selaamaan
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • [Riku]
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 499
                  • Pirkkala

                  #9
                  Dodi, tämä oli ainakin hyvä tietää. Voi ens kerran todeta taalasmaille että "voi voi". Ja auton pesuakin saa toimittaa Pitää nyt katsoa, vielä yhdessä huoltamossa käyn tänään. Jos sieläkin on epäinhimillinen hinta niin sitten pitää vaihtaa ne itse, ja hankkia se ulosvetäjä. Ei toi auto nyt ihan 280 irronnu, mutten silti maksa työstä minkä joku ekakertalainen saa tehtyä 3h alusta loppuun noin paljon liikkeeseen. Ilmottelen mitä noi sanoo tuola huollossa kun meen, oli aika mielenkiintosta kun meni sinne bmw-huoltoon. Ihan asiallisen näkönen paikka, mutta asioida voi vaan saksan tai englannin kielellä

                  Comment

                  • [Riku]
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 499
                    • Pirkkala

                    #10
                    Ei sopinu sieläkään loppupeleissä vaihto. 60€/h eikä pystyny lupaan että meneekö 2h vai 20h. Ei oikeen innosta noilla hinnoilla alkaa teettään kun saa puslienvaihdon eteen olla sitten muutaman päivän ite hommissa. Jos ei tota hommaa saa mistään irtoon <150€+osat ennen viikonloppua niin koitan sitten vaikka ite. Ainoo vaan että jos noi puslat ei suostu tuleen ehjänä niin ollaan ihmeissään. Pitää huomenna vielä parissa paikkaa käydä näyttämässä autoa nyt ensin.

                    Comment

                    • soda
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 552
                      • Helsinki

                      #11
                      Joo, meikäläiselläkin kolahtelee ikävästi ja tuntuu kuin auto olisi nelipyöräohjauksellinen. Eli siis, kaikki puslat takaata vaihtoon? Pk-seudulla mihin hintaan suunnilleen? (varaosat saan itse..)
                      BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
                      Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

                      Comment

                      • maverick999
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 919
                        • Rauma

                        #12
                        Alkanut kuulua varsinkin pakilla mutta myös ykkösellä joskus kovaa tärinää auton alta. Kattelin tossa kun otti kytkimen tuntumaan, niin perämurkula heilui aika paljon, kuuluuko asiaan? Saan varmaan auton ylös parin viikon sisällä. Kytkin on kokonaan vaihdettu noin 1kk sitten, en usko tai halua uskoa, että siitä johtuisi, vaikka siltä se kyllä tuntuu
                        Respect your elders

                        Comment

                        • [Riku]
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 499
                          • Pirkkala

                          #13
                          Soda, kuulostaa kovasti samalta vialta. Myös ratti tuntuu oudolta, kun kääntää niin ei ole oikeen tunnetta miten se menee, kun peräkin kääntää autoa. Huomaa helposti kun mutkittelee. Ja kolinasta, itsellä ainakin kun pumppasi kakkosella kaasua moottorijarrulta kiihdytykselle kuului aivan tajuttomia pamauksia (en uskaltanut koittaa kuin kerran) ja nyt on siis perämurikan tukikumi, ja takakelkan puslat menny ainakin, jollei muuta. Kannattaa huoltohintoja topicista katsella tota vaihtoa, oli meinaan aika paljonkin paikoissa eroa.

                          maverick, en tiedä johtuuko kytkimestä. Perämurkulan tulisi mielestäni pysyä aika hyvin paikallaan, kaverin kanssa voit tarkistaa että mistä antaa periksi. Käsket kaverin katsoa että mitä tapahtuu kun painat jarrua, ja päästelet pakilla kytkintä, ottaa silloin ne löysät pois sieltä mistä ne saa. Niin on helpompi paikallistaa vika, ja perämurkulan kumin kunnon näkeekin jo kun vähän työntää päätä sinne auton alle. Omassa se on aikalailla erikoisessa asennossa.

                          Comment

                          • maverick999
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 919
                            • Rauma

                            #14
                            Okei tänks, katotaan.

                            Tuo perän "vetely" voi kait johtua kuluneista iskareistakin esimerkiksi, eikös? Vai onko vaan väärävetosten ongelma. Vanha accordi veteli ainakin maantiellä ihan mystisesti, vähän väliä piti rattia käännellä, iskarinvaihdon jälkeen parani.
                            Respect your elders

                            Comment

                            • [Riku]
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 499
                              • Pirkkala

                              #15
                              Tuosta en tiedä, mutta kyllä se siitäkin saattaa johtua. Iskareillakin on kyllä suuri vaikutus ajoominaisuuksiin, ja kyllä niissäkin saattaa olla vikaa, varsinkin jos ei missään muualla ole selkeästi vikaa, tai klappia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎