Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 -89 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • garrju
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 3

    E30 316 -89 käyntihäiriö

    auto on 316, -89, 1.6 ruisku, tekee sitä kun lähtee kiihdyttämään niin viidessä tonnissa ihan kun tippus yks pytty pelistä pois, ja ei tunnu oikein kiihtyvän siihenkään kunnolla, vaan laiskasti menee välillä taas lähtee ku ohjus ja rajoitin tulee vastaan reilussa kuudessa tonnissa, osaako joku sanoa mistä alkas vikaa etsimään? tulpat ja suodattimet on vaihdettu!:think
    Last edited by Leka; 11-07-2007, 20:12. Reason: Otsikko p*****e
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    #2
    virranjakajan kansi halki.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • garrju
      Newbiemmer
      • Jul 2007
      • 3

      #3
      ahaa

      Originally posted by full View Post
      virranjakajan kansi halki.

      pitää se katsoa ku pääsen tallille, kylmänä toimii kans ihan normaalisti

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

        #4
        Ei hassumpi otsikko...

        Originally posted by full View Post
        virranjakajan kansi halki.
        Tähän virranjakaja ongelmaan melkein antaisin äänen.
        Kuulostaa sille, että vika voi hyvinkin löytyä sytkän puolelta.

        Comment

        • legendaa
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 102
          • Raisio

          #5
          kansirenppa edessä,,,,,
          Last edited by legendaa; 10-07-2007, 23:02.
          Keinuni on karu, siinä on vain yksi naru

          Legendan[at]luukku.com

          Comment

          • maverick999
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 919
            • Rauma

            #6
            ..ja virranjakajan kannelle ääni myös. Sama homma oli kaverilla. Jakajan kansi tuhannen jauhona, myös pyörijä oli muistaakseni melkosen poikki. Nerokkaasti noissa on laitettu virranjakajan kansi suoraan metallia vasten, ei juurikaan altis lämpötilavaihteluille ym =D
            Respect your elders

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Originally posted by maverick999 View Post
              ..ja virranjakajan kannelle ääni myös. Sama homma oli kaverilla. Jakajan kansi tuhannen jauhona, myös pyörijä oli muistaakseni melkosen poikki. Nerokkaasti noissa on laitettu virranjakajan kansi suoraan metallia vasten, ei juurikaan altis lämpötilavaihteluille ym =D
              Jep, mutta huonossa tapauksessa voipi olla että nokka-akseli on niin kulunut että ei "pysy perässä" korkeilla kierroksilla. Aika tyypillistä paljon ajetuilla M40 koneilla.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1448

                #8
                Originally posted by antti79 View Post
                Jep, mutta huonossa tapauksessa voipi olla että nokka-akseli on niin kulunut että ei "pysy perässä" korkeilla kierroksilla. Aika tyypillistä paljon ajetuilla M40 koneilla.
                Tästä olen myös lukenut useasti. Hyvin mahdollista tämäkin!
                Katso nyt ensin se jakaja, koska se ei paljoa maksa.

                Comment

                • Tonppa1
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 142
                  • Hki

                  #9
                  Itelläkin on virranjakajan kansi halki m40
                  E46 320dAT -02

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Jesper View Post
                    Ei hassumpi otsikko...
                    Todellakin

                    Mikä siinä KUNNOLLISEN otsikon teossa on niin vaikeaa ???

                    Taitaa olla kohtapuoliin semmoinen hetki käsillä jolloin tämmöisellä otsikolla aloitetut topikit siivotaan bittiavaruuteen tekniikka/ongelmat osioista...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by legendaa View Post
                      kansirenppa edessä,,,,,
                      Ääni tälle.

                      Comment

                      • tl81
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 67

                        #12
                        venttiilikoneisto

                        sanoisin että melkein varmasti vika löytyy venttiilikoneistosta. nokka-askeli ja /tai keinuvivut. jos kone puutuu 4-5 000 kohdalla. ja tämä vika esiintyy vain koneen ollessa lämmin.

                        Comment

                        • Ralliperuna
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 128

                          #13
                          Sanoisin ennemmin että tyypillistä m40 koneelle, itellä täysin uusi nokka ja keinut ja turha sitä on huudattaa kuin sinne 5500rpm. Ja tosi on että jos ajat vaikka kaupunkiajoa ja sitte lähet motarille nilkka suorana niin ei saaattana varmaa kule mihinkään, eka pitää ajaa ennen sitä motaria esim 2 vaihteella 4000 kiekoilla johonkin risteykseen ja moottorijarrutusta että koneeseen ei tule semmosta hyytymisilmiötä siinä kiihytyksessä, ja sitte kun on karstat poltettu ja konetta herätelty niin sitte lähtee ihan eritavalla ja menee 6000 rikki että heilahtaa(kone kyllä ääntää niin pahasti siinä vaiheessa että jos ei remmi katkee niin venttiilit menee rikki kyllä sitä rataa)

                          Mulla on kyllä joku sytkäpuolen häikkäkin kun vie yli 10l sataselle rauhallisessa seka-ajossa. MUTTA kaverin kaveri oli valitellut itsekkin tätä ilmiötä, että on vähän niinku tuurista kiinni miten kovaa sitä mennään.

                          Mutta kuluneella nokalla ei kulkenut kuin 5000rpm ja saatto pätkiä yhtäkkiä, että voi olla vaihto edessä, vaihda sitte nokka ja keinut ja säätöpalat kaikki kerralla, kun muuten ne syö toisensa loppuun.
                          Last edited by Ralliperuna; 12-07-2007, 11:00.
                          Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎