Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 syyläri ja hyd.käppäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

    E30 syyläri ja hyd.käppäri

    Hei. Pari kyssäriä:

    1: Mikä on suurin Bolt-on syyläri, minkä saa e30 nokalle? Kori -85 ja motti siis m20B25 vakio viskolla ja vanhalla, pyöreällä paisuntasäiliöllä apparin iskaritolpassa (nyt tosin korvattu Volvon huomattavasti pienemmällä). Syylärin pitäisi siis olla Bolt-on eli ei ihmeitä kikkailuja ja putkien vetoja. Saa myös tarjota jos tietää mikä käy ja omaa tällaisen nurkissa. Ehjät tietenkin kiinnostaa.

    2:Hydraulinen käsijarru. Onko kukaan tehnyt itse esim: HiAcen tms. kytkimen pääsylinteristä? Tekisi mieli joskus (kun saan oman pommini kuntoon) käydä driftaamassa ja tuo olisi kiva lisä. Valmiit paketit maksaa luokkaa 150->250 ja tuo Hiacen sylinteri noin 45. Ei viitsisi maksaa min. 100€ pelkästä hienosta kahvasta ja asennuspellistä...

    Edit: hieman lisäystä. Syy isompaan syyläriin: tuo on TV laitos, eli veikkaan, että tuossa on kai 4-syl. koneen syyläri paikallaan kun se on niin pieni ja aukko keulalla niin iso
  • next
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 44

    #2
    Itselläni oli tuossa omassa projektissa 318i syyläri jonkun laittamana, jossa siis paisari on kiintänä itsessään.
    Arvata saattaa ettei oikein ilmautunut koko vehje. Pistin nokalle uuden 520i syylärin ja tietääkseni on sama kuin 325 orkkis kai?

    Ei siinä enempää jäähdytystä kyllä tarvii jos visko toimii eikä kauheen "viritetty" ole.

    Pienempi melkein oli toi uus kun vertaa vanhaan joka siellä oli. Rivoitusten suunta kuitenkin eri ja muovipäädyt on alhana ja ylhänä eikä sivuilla kuten 318 jäähdyttimessä.

    Comment

    • Neppo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 721
      • Laihia

      #3
      Tuo tulee olemaan 2.6 turbo IC ja tarkoitus olisi joskus mennä radallakin pyörähtämään eli pinta-alaa saisi olla hieman enemmän kuin tuossa pienessä.

      En vaan nyt muista miten ne syylärin putket meni. Pitää tarkastaa.

      Söörtsillä katsoin niin moni laittanut E28 535:n syylärin kiinni. Tuo vissiin passaa suoraan e30 kiinnikkeisiin. Oisko jollain kuvaa, niin näkee miten ne tulot ja lähdöt on? Passaako tuo myös vanhempaan M20 mottiin, vai tuohon uudempaa, missä paisuntasäiliö kuskin puolella ja eri liitännät vesipumpussa jne. ?

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #4
        E28 535 syyläri käy suoraan ja isompaa ei ilman muutoksia saa tuonne mahtumaan. Letkulähdöt on kuskin puolella ylhäällä ja apparin puolella alhaalla.

        Paisariksi e30 facelift-mallisesta ABS-yksikön lähelle niin johan pelittää hyvin
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Neppo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 721
          • Laihia

          #5
          Originally posted by Jonsku View Post
          E28 535 syyläri käy suoraan ja isompaa ei ilman muutoksia saa tuonne mahtumaan. Letkulähdöt on kuskin puolella ylhäällä ja apparin puolella alhaalla.

          Paisariksi e30 facelift-mallisesta ABS-yksikön lähelle niin johan pelittää hyvin
          Näin se homma etenee! Eli tarjouksia otetaan vastaan yllä mainituista kilkkeistä.

          Pitää kylläkin miettiä tota facelift-paisaria...menis vesipumppu ja letkutukset kaikki uusiks kun täyttö olis toiselta puolelta...tai sitten pitäis vetää täyttöletku koneen ja viskon välistä vesipumpulle...

          Comment

          • m50 turbo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 454

            #6
            2:Hydraulinen käsijarru. Onko kukaan tehnyt itse esim: HiAcen tms. kytkimen pääsylinteristä? Tekisi mieli joskus (kun saan oman pommini kuntoon) käydä driftaamassa ja tuo olisi kiva lisä. Valmiit paketit maksaa luokkaa 150->250 ja tuo Hiacen sylinteri noin 45. Ei viitsisi maksaa min. 100€ pelkästä hienosta kahvasta ja asennuspellistä...

            mites meinasit toteuttaa tolla sylinterillä käsijarrun? teetkö ihan oman piirin käsijarrulle vai pistätkö ton sylinterin auton oman piirin väliin?
            http://www.teammadmax.com

            Comment

            • kalle7876
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 493

              #7
              willvoodin aihio maksaa 100e. se liitetään orkkis kahvaan.
              pelkkä sylinteri oli 45e muistaakseni.
              www.kkdmotorsport.com
              www.pirkanmaanturbo.fi

              Comment

              • ttp325
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 76
                • Kouvola

                #8
                Kyl sen hiasen sylinterin luulis toimivan jarruputken välis.
                Ralli vehkees oli ladan kytkin sylinteri ja toimi hyvin.
                Se vaan et onko hiasen sylinteri kuinka paljon isompi halkasijaltaan.
                Jos on niin vaatii vähä enemmäm voimaa käyttää.

                Comment

                • tonnikala
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 199
                  • Mikkeli

                  #9
                  Ihan oikea tuollaiseen(kin) käyttöön tarkoitettu pääsylinteri ei paljoa maksa. ~50-70e (wilwood / girling). Lautamakimotorsport ja EKG-racing ainakin myyvät ko osia. Asennusvaihtoehtoina on joko laittaa sarjaan takapiirin kanssa, tai sitten 3-tieventtiilillä takapiirin "rinnalle". Sylinterin männän halkaisijahan kannttaa tässä käytössä olla pienin mahdollinen (tuli topicissa aiemmin sama asia ilmi), eli 0.625"

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    #10
                    Joo, eli esim. tuo Hiacen on semmoinen läpivirtaava sylinteri eli se tulisi siihen takajarruputken väliin (katkaistaan jarruputki ja kytketään polkimelta tuleva putki ns. säiliön liittimeen ja taakse meneväjarruputki normaalisti kytkimen työsylinterin liittimeen pääsylinterissä). Jalkapedaalista toimisi normaalisti ja sitten kahvasta vetämällä vain takalevyt lukkoon. Manuaalinen jarru jäisi katsastusinssin iloksi ja omaksi turvaksi rinnalle.

                    Jostain jenkkifoorumilta luin, että esim tuo Hiacen kytkimen työsylinteri voisikin juuri olla Girlingin valmistama säiliötön pedalboxin jarrusylinteri. halkaisijasta ei tietoa, mutta vahvalla hau'iksella se sylinterin paksuus korvataan. Tietty penkin pitää olla kunnolla kiinni lattiassa

                    Onko kuvaa tuosta Ladan sylinteristä? Onko samaa hinta luokkaa, eli noin 45-50€?

                    PS: Syyläriä saa edelleen tarjota tai antaa vinkki kellä olis...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎