Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 sisäpuhallin ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTJ
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 83
    • Kitee

    E30 sisäpuhallin ongelmaa

    Puhallin toimii 1-3 nopeudella hyvin mutta kun laittaa 4:lle niin menee noin minuutti kun se katkaisee puhalluksen n.3 sek. ja sit palaa takasin ja alkaa katkoa puhallusta noin 15sek. välein.

    Sit toinen juttu samalla, miksi visko pitää kauheata ulinaa, siinä ulisee siis varmaan ilma mut miks? Viime kesänä laitettu uusi visko. Yli 15 asteen lämpötilassa se pyörii koko ajan kaupungissa ja se kuuluu aika kovaa,moni pää pyörii kun ajelee kylällä.
    Kävin äsken ajele ja kun nopeus tippui alta 65km/h niin visko alkoi heti ulisemaan.Lämmintä on kyllä nyt +30. Tietty hyvä et se toimii
    Ei ole kokemuksia viskoista mut en ole kyllä kellään kuullu sen ulisevan noin.
    Ja autohan on M20B20 vm-90
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Originally posted by JTJ View Post
    Puhallin toimii 1-3 nopeudella hyvin mutta kun laittaa 4:lle niin menee noin minuutti kun se katkaisee puhalluksen n.3 sek. ja sit palaa takasin ja alkaa katkoa puhallusta noin 15sek. välein.

    Sit toinen juttu samalla, miksi visko pitää kauheata ulinaa, siinä ulisee siis varmaan ilma mut miks? Viime kesänä laitettu uusi visko. Yli 15 asteen lämpötilassa se pyörii koko ajan kaupungissa ja se kuuluu aika kovaa,moni pää pyörii kun ajelee kylällä.
    Kävin äsken ajele ja kun nopeus tippui alta 65km/h niin visko alkoi heti ulisemaan.Lämmintä on kyllä nyt +30. Tietty hyvä et se toimii
    Ei ole kokemuksia viskoista mut en ole kyllä kellään kuullu sen ulisevan noin.
    Ja autohan on M20B20 vm-90
    Tohon sisäpuhaltimen toimintaan..
    Etuvastuksessa on bi-metalli kytkin mikä sulla nyt jostain syystä oikuttelee.
    Eli se ylikuumenee ja katkaisee puhalluksen ja jäähdyttyään kytkee sen taas päälle.
    Kannattaa ottaa auki ja katsoa onko se mahdollisesti likaantunut eikä saa siksi kunnolla ilmaa jäähtyäkseen(sijaitsee ilmakanavassa).
    Sulla ei ilmeisesti ole ilmastointia? Jos ei ole, niin se etuvastus hässäkkä löytyy kuskin jalkatilan puolelta. Muistaakseni heti vesiventtiilin yläpuolelta. Helppo tunnistaa kun siihen menee kohtuu paksut johdot(4 tai 5 johtoa).
    Jos ilmastointi, niin se vastushässäkkä on puhaltimen moottorin kiinnityspannan kohdalla.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Jos moottori on tarpeeksi kypsä (kuten itselläni oli) niin saattaa joutua mokoman vaihtamaan. Omassa e30 -88 puhaltimen moottori jumitti vain täyskierroksilta ja koppiin pölähti aina palaneenkäry. Hetken kuluttua puhaltimen sai taas päälle. Moottorin uusinnalla ongelmasta (ja vinkumisesta) pääsi eroon.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎