Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kardaani hankaa tankkiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    e30 kardaani hankaa tankkiin

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa? Eli kardaani on loppuosastaan n. 10cm matkalta hangannut tankin yläosan takareunaan jo ensimmäisen metallikerroksen puhki. Luulen että siitä johtuu myös se että tankki tiputttaa bensaa pikkasen jos tankkaa yli 30 litraa.

    Eli mistä tuo nyt vois johtua? Eihän madalluksella voi olla mitään tekemistä ton kanssa? Entäs se kun toi on alunperin 316 ja tekniikka vaihdettu 325:sta. Täytyykö tällöin vaihtaa myös kardaani? Ajattelin että jos tuo tankki olis sen 316 tankki ja ei sopis yhteen ton 325 kardaanin kaa, onko järkee?

    Nyt tuo tankki on korjattu kuitenkin siitä kohti kemiallisella metallilla ja aattelin laittaa perän ja taka-akselipalkin väliin prikat että sais just sen tarvittavat 1-2mm tolle, tuosta kun ei varmaan mitään haittaa ole ? Tankki on kunnolla kiinni. Mistä tunnistan 316 tankin ja 325 tankin?

    Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille.
    Last edited by Make H.; 22-07-2007, 10:31.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    tuota tuota.. miul oli yhes e30:Sessä ihan sama ongelma.. kiihytykses kardaani jyristi tankkii...
    vika oli apurungossa joka oli taittunu hieman ja ilmeisesti ruuvit ei pitäny kiinni vaa nosti rungon etupäätä ilmaa jolloin kardaani pääs taittumaa ja hakkas tankkii. en oo iha satavarma oliko ees perä rungossa kiinni kaikil 4 pultil
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      #3
      Joo pitää tarkistaa tuon taka-akseliston kiinnitykset, tuskin se mitenkään taittunu on. Laitan ton perämurikan ja taka-akselipalkin väliin prikat niin saan vähä perää ja kardaania alaspäin sen verran et jos se auttas .

      Sanokaas te jotka tiedätte että mitä eroa on 316 ja 325 tankeilla? Voiko 316 tankkia käyttää 325:sessa?

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Make H. View Post
        Entäs se kun toi on alunperin 316 ja tekniikka vaihdettu 325:sta. Täytyykö tällöin vaihtaa myös kardaani?

        laittaa perän ja taka-akselipalkin väliin prikat
        Kardaani täytyy vaihtaa koska ovat eri pituiset, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tuon ongelman kanssa. Ja kardaanissakin vain etupää on lyhyempi.

        Bensatankit ovat eri mutta vain tilavuuden vuoksi.

        Autossa on vika joka tulee korjata tai ehkä koko tekniikan vaihto on tunaroitu pieleen, kaikki prikkaviritykset ovat syvältä ja vaaraksi myös muiden tielläliikkujien terveydelle.

        Todennäköisesti taka-akselipalkissa on nyt viallisia osia, puslat tai muut.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Jep, pitää kattella ne isot taka-akselipalkin puslat huomenna. Mites nään onko ne kuinka rikki. Tällä hetkellä auto tuettu pukeilla taka-akselipalkista. Aattelin luoppu tuosta prikkavirityksestä. Laitan perän kiinni ja ajelen sillä sen aikaa että ehin hommata uudet puslat tai mitä siihen sit tarviikaan...Eihän tos taka-akselipalkis muita kuluvia osia ole kuin ne isot puslat sielä sivuilla?

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            ja tarkasta vielä kerran että se tankki on oikeassa paikassa. siellä tankin ja auton pohjan välissä on aika paljon pensa letkuja, tankin huohotin letkuja, sähkö johtoja ja vaikka mitä... eli jos tankin laittajalla on jääny yks letku johonkin väärään väliin niin se tankki on jääny alkuperäistä alemmaksi...
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Make H. View Post
              Jep, pitää kattella ne isot taka-akselipalkin puslat huomenna. Mites nään onko ne kuinka rikki. Tällä hetkellä auto tuettu pukeilla taka-akselipalkista. Aattelin luoppu tuosta prikkavirityksestä. Laitan perän kiinni ja ajelen sillä sen aikaa että ehin hommata uudet puslat tai mitä siihen sit tarviikaan...Eihän tos taka-akselipalkis muita kuluvia osia ole kuin ne isot puslat sielä sivuilla?
              ...ja se millä perä on tuettu takapäästään. Siinä ne vaihtoehdot jotka voi muuttaa kardaanin korkeutta.
              Jos akselipalkin puslat on täysin hajalla niin palkki saattaa olla pohjassa kiinni puslien kohdalta. Siinä kuuluu olla reilu rako.
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by JD View Post
                ...ja se millä perä on tuettu takapäästään. Siinä ne vaihtoehdot jotka voi muuttaa kardaanin korkeutta.
                Jos akselipalkin puslat on täysin hajalla niin palkki saattaa olla pohjassa kiinni puslien kohdalta. Siinä kuuluu olla reilu rako.
                Se perän kannessa oleva iso kannatinkumi oli kyllä ihan kunnossa. Siihen oli valettu että 02, eli täs ihan 3-4 vuoden sisällä vaihettu, samoin kuin nuo apurungon isot puslat, mutta niiden kunnosta ei tietoa...

                edit: Kävin katteleen niitä puslia vähän ja apurunko oli lähes kiinni bensantäyttöletkussa (oisko jääny 5mm max tilaa sen letkun ja apurungon väliin). Ne kiinnikkeet mitkä on sivuhelmoissa kiinni parilla pultilla ja jotka tulee puslan pultin alle niin niiden "kiinnikkeiden" ja apurungon väliin jää tilaa n. 20mm ja puslan yläpää taas kiinni auton pohjassa vaikka apurungon pohjan väliin jää tietysti jonku verran tilaa. Eli pitäskö ton helmasta tulevan "kiinnikkeen" ja apurungon väliin jäädä tilaa n. 15-20mm kun auto on tuettuna taka-akselipalkista?! Vai pitäskö tuota väliä olla tuossa? Tuo selittäisi sen että jos tuo taka-akselipalkki on päässy nouseen tuon 2cm niin kardaani pääsee ottaan tankkiin kiinni.
                Last edited by Make H.; 23-07-2007, 00:46.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  Sulla taitaa olla ne isot päätypuslat kuluneet loppuun. Sen takapalkin ja niiden kiinnikkeiden välissä ei pitäisi olla juurikaan tilaa, kokeilepa (takapalkki tuettuna) avata toisen pään iso mutteri ja katso missä kunnossa pusla on
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Sulla taitaa olla ne isot päätypuslat kuluneet loppuun. Sen takapalkin ja niiden kiinnikkeiden välissä ei pitäisi olla juurikaan tilaa, kokeilepa (takapalkki tuettuna) avata toisen pään iso mutteri ja katso missä kunnossa pusla on
                    Joo pitää kattella, tais mennä noitten puslien vaihdoksi...toivottavasti ei ois kauheen tiukassa.

                    Kuinka tiuhaan näitä päätypuslia oikeen menee näissä bemuissa, kun nuokin on vaihdettu 3-4 vuotta/40-50tkm sitten?

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #11
                      Kuskin puolelta tuo pusla ei ollut perillä asti sielä apurungossa. Eli jotain 10mm oli pudonnut alaspäin siitä tms. PItää koittaa se nyt kattoo jos sais vaikka tunkattua takas sinne runkoon...

                      Comment

                      • m50 turbo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 454

                        #12
                        mun yksi mätä e30ppin runko vääntyi sora spoorilla sillain et rupes hankaan kardaani tankkiin ja eikun osat irti ja loppu paaliin
                        http://www.teammadmax.com

                        Comment

                        • himonussija
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 392
                          • Finland

                          #13
                          Se on muutes aika hassun näköistä kun E30:n koppa alkaa iän myötä taipua keskeltä ales päin, mutta tällaseen olen joskus törmännyt kun kori alkaa olemaan liian hapokasta eikä enää vaan pysty pysymään suorassa. Ennen noita prikkavirityksiä kattoisin että tankki on varmasti paikoillansa ja kiinnikkeet terveet.

                          Comment

                          • Remolux
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 294

                            #14
                            Originally posted by Make H. View Post
                            Kuskin puolelta tuo pusla ei ollut perillä asti sielä apurungossa. Eli jotain 10mm oli pudonnut alaspäin siitä tms. PItää koittaa se nyt kattoo jos sais vaikka tunkattua takas sinne runkoon...
                            älä nyt ees yritä päästä helpolla koska se tulee viel eteen siis puslien vaihto.. kaveri vaihto samaiset pystypuslat viime syksynä ajettu sen jälk n.25tkm. mut laitto kumiin moottoriöljyä joka syövytti kumin paskaks ja eiku uusiks kuukaus sit koko rojeksi.. ja meinaan oli tiukassa vaiks ois voinu kuvitella ettei ois ko öljyäki välissä.. jos itte vaihat ni käytä fairya liukasteena.. vihjeenä: osta nylon puslat... jos meinaat pitempään pitää kiesiä..

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #15
                              Mistäs näitä nylon puslia saa tai kannattas kysyä. Perän laitoin kiinni ilman mitään rikkavirityksiä ja näytti ainakin pukkien päällä ettei vastaa tankkiin. Löin tampilla vähän tankkia sisäänpäin, ei kauheesti, mutta pikkusen meni. Pitää tuo pusla kokeilla nyt tunkata ainakin kunnolla tonne sisälle, sen jos sais kunnolla sinne apurunkoon niin silläkin varmasti jo korjaantuis tuo, vaikka tietysti tuo tankin "hienosäätökin" autto jo.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎