Announcement

Collapse
No announcement yet.

-87 E30 320i Ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diikon
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 48
    • Tampere region

    -87 E30 320i Ei pysy käynnissä

    Yritin etsiä, mutta vastaavaa ei oikein löytynyt... Eka postaus ja heti ongelmia

    Ongelmana olis: Tyhjäkäynti nousee lämpöisenä käynnistäessä ensin normaalisti, ja laskee sitten todella alas melkein sammuttaen koneen... Ainakin akun merkkivalo (ja se toinen jota en nyt muista) jää palamaan, eikä sammu ennen kuin ekan kerran antaa kaasua (jos kone yleensäkään pysyy käynnissä). Jos tosiaan ekan kaasunpainalluksen jälkeen kone pysyy käynnissä, tyhjäkäynti jatkaa seilaamistaan.

    Kylmänä käymisessä ei ole ongelmia ja tuntuu että ongelma esiintyy ainoastaan kosteina/sateisina päivinä ja ALAMÄESSÄ. Valoissa sammuilee, jälleen kerran varsinkin ALAMÄISSÄ. Normaaliajossa en ole huomannut nykimistä lisäilmaluistin vaihdon jälkeen.
    On niitä siä.
    "Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    #2
    Originally posted by Diikon View Post
    Yritin etsiä, mutta vastaavaa ei oikein löytynyt... Eka postaus ja heti ongelmia

    Ongelmana olis: Tyhjäkäynti nousee lämpöisenä käynnistäessä ensin normaalisti, ja laskee sitten todella alas melkein sammuttaen koneen... Ainakin akun merkkivalo (ja se toinen jota en nyt muista) jää palamaan, eikä sammu ennen kuin ekan kerran antaa kaasua (jos kone yleensäkään pysyy käynnissä). Jos tosiaan ekan kaasunpainalluksen jälkeen kone pysyy käynnissä, tyhjäkäynti jatkaa seilaamistaan.

    Kylmänä käymisessä ei ole ongelmia ja tuntuu että ongelma esiintyy ainoastaan kosteina/sateisina päivinä ja ALAMÄESSÄ. Valoissa sammuilee, jälleen kerran varsinkin ALAMÄISSÄ. Normaaliajossa en ole huomannut nykimistä lisäilmaluistin vaihdon jälkeen.
    Imuvuoto!

    Comment

    • purala
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 47
      • Lempäälä

      #3
      Toinen vaihtoehto mahdollisesti vois olla jos siinä on tyhjäkäyntimoottori
      niin vanhemmiten alkaa jumittaan. Rasvaus voi auttaa, ittellä ollu vastaavaa kanssa.
      e39 540 -97
      e30 325 -87 cabrio
      ex. e30 325 -88
      ex. e21 315

      Comment

      • Diikon
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 48
        • Tampere region

        #4
        Originally posted by purala View Post
        Toinen vaihtoehto mahdollisesti vois olla jos siinä on tyhjäkäyntimoottori
        niin vanhemmiten alkaa jumittaan. Rasvaus voi auttaa, ittellä ollu vastaavaa kanssa.
        Pitänee Purala ajella teille joku päivä kattoon... Jos vaikka kävis hakeen uudet tulpat yms. ja vaihtelis samalla... Josko sais kaffit
        On niitä siä.
        "Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16495
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by purala View Post
          Toinen vaihtoehto mahdollisesti vois olla jos siinä on tyhjäkäyntimoottori
          niin vanhemmiten alkaa jumittaan. Rasvaus voi auttaa, ittellä ollu vastaavaa kanssa.
          -87 320i eli le-jet? Lieneekö tyhjäkäyntimoottoria?

          Comment

          • Diikon
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 48
            • Tampere region

            #6
            Ongelmaa ei hirveästi ole tänään ollut kun on ollut lämmin ja kuiva päivä... Tosin jarruttaessa mutkaan sammui kyllä. Kävin letkuja läpi ja ainakin yhden murtunee löysin, muttei paikkauksen jälkeenkään toimi ihan täysillä. Sateisena päivänä (joita riittää), pitää taas testata... Tosin yhtä tulpanjohtoa oli ilmeisesti teipillä yritetty korjata, eli vikaa vois olla niissäkin...???
            On niitä siä.
            "Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"

            Comment

            • purala
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 47
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              -87 320i eli le-jet? Lieneekö tyhjäkäyntimoottoria?

              Nyt tunnistinkin auton ja siinä tosiaankaan ei sitä moottoria ole...
              ittellä kyllä e30 320 -87 ja siitä moinen moottori löytyy....
              Kylläkin tuo meittin caprio mikä myös -87 siinä ei..

              Mutta tuuppa Diikon poikkeileen niin katotaan sitä luistin/Kaasuläpän säätöjä..
              e39 540 -97
              e30 325 -87 cabrio
              ex. e30 325 -88
              ex. e21 315

              Comment

              • Diikon
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 48
                • Tampere region

                #8
                Nyt alkaa jo vika lähinnä huvittaa. Lähdin tänään Pirkkalasta kotiin Itä-Tampereelle... Pirkkalan päässä satoi, joten arvatenkin auto ei pysynyt hyvin käynnissä, varsinkaan alamäessä(!)... Vielä moottoritiellekin lähtiessä vartin ajon jälkeen sammui rampissa kun painoin kytkimen pohjaan.

                Motarin jälkeen (10 kilsaa) olin kotikulmilla, jossa ei ollut satanut, auto toimi moitteetta. Tyhjäkäynti kuten kuuluukin.

                Eikö tämä enemmänkin olisi sähkövikaa???
                On niitä siä.
                "Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

                  #9
                  Muijan vanhassa e30 318i m10 koneisessa oli vastaava vika,tosin auto oli meillä lähinnä talvi/kevät aikaan liikenteessä ja se myöskin sammuili kosteilla keleillä,mutta pakkasella ei minkäänlaisia oireita.Vikaa etsiessäni en löytänyt mistään mitään vikaa,mutta kerran sitten v*tutti jäädessäni sillä kaupan pihaan keväällä,vesisateella aloin kuunteleen vaivalloista bensapumpun surinaa,tulin siihen tulokseen että paskana.No eipä ollut vaan piuhat sen verran hapettuneet pumpun juuresta että niiden uusimisella vika poistui kokonaan ja pysyvästi.Eli jos sun autossa bensapumppu muistaakseni kuskin puolen takarenkaan edessä pohjassa,niin heiluttele niiden piuhoja vian esiintyessä,toivottavasti olis apua.
                  En oo varma millai m20 koneisessa pumppu,mutta uskoisin että samanlailla.:think
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  • MasaTDS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1606
                    • Tampere

                    #10
                    jokos on tähän löytynyt jotain ratkaisua?
                    E24 635csi
                    M-B W140
                    Citroen c4 coupe
                    H-D sportster chopper

                    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                    www.mpanet.fi

                    Comment

                    • Preda
                      Newbiemmer
                      • Dec 2006
                      • 19

                      #11
                      joohh.. tarkasta se tulpanjohto josse kerta vain sateisina päivinä tökkii ja toi viime postaus oli kans ihan mielenkiintonen. ton ikäsissä pumppu on takapenkin alla muovilätkän alla? jos nyt vaan oikein muistan...

                      Comment

                      • MasaTDS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1606
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Preda View Post
                        joohh.. tarkasta se tulpanjohto josse kerta vain sateisina päivinä tökkii ja toi viime postaus oli kans ihan mielenkiintonen. ton ikäsissä pumppu on takapenkin alla muovilätkän alla? jos nyt vaan oikein muistan...
                        johan kai tohon kirjoitin,että en ole tietoinen missä on m20 koneisessa pumppu!!!!!Auto jossa meillä toi vika oli lukee myös postauksessani aikaisemmin ja se oli m10 koneinen -85 mallinen!
                        E24 635csi
                        M-B W140
                        Citroen c4 coupe
                        H-D sportster chopper

                        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                        www.mpanet.fi

                        Comment

                        • Diikon
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 48
                          • Tampere region

                          #13
                          Tarkastin sitten noi johdot kokonaisuudessaan. Yks tosiaan korjattu teipillä ja metalli näkyvissä kun on taitettaessa murtunut. Yhdessä on kahdesta kohtaa muovissa reikä... ilmeisesti hinkannut johonkin...?

                          Ilmoittelen miten käy, kun ensi viikolla vaihdan johdot ja tulpat.
                          On niitä siä.
                          "Opinions given here are mine... if you don't like them, I have others"

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎