Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 12v 2,5L -->24v 2,5L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jani vierelä
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 31

    e30 12v 2,5L -->24v 2,5L

    eli jos tuohon e30:sen koriin upottais tuon 24 venttiilisen koneen niin mitä kaikkia muutoksia tuohon joutuu tekemään ku eihän se taijja ihan suoraan tonne upota vai?
    Bmw E30
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    Menee nakkaamalla.. ja kaikki ohjeet löytyy foorumilta... käytä hakua..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Jani vierelä
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 31

      #3
      Originally posted by jmp2002 View Post
      Menee nakkaamalla.. ja kaikki ohjeet löytyy foorumilta... käytä hakua..
      en vaan nuin äkkiseltään löytäny tolla haulla
      Bmw E30

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #4
        kattele www.r3vlimited.com , www.e30.de , www.e30zone.net , www.e30tech.com ja johan alkaa ohjeita löytymään
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • jazma
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1115
          • Oulu

          #5
          Laita sinne m52 niin pitäisi löytyä sitten myös viripotentiaalia. Em. sivuilta löytyy myös tästä juttua.
          e30 318i

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by jazma View Post
            Laita sinne m52 niin pitäisi löytyä sitten myös viripotentiaalia. Em. sivuilta löytyy myös tästä juttua.
            meenaakko että m50 ei tehoa sais???
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • jazma
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1115
              • Oulu

              #7
              En osaa m50:stä sanoa. M52:sesta muistan lukeneeni juttua liittyen siihen, kuinka helppo siitä on ottaa lisähevosia.
              e30 318i

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by jazma View Post
                En osaa m50:stä sanoa. M52:sesta muistan lukeneeni juttua liittyen siihen, kuinka helppo siitä on ottaa lisähevosia.
                Niin, 170 hevosvoimaisesta 2,5-litraisesta M52-moottorista on helppo saada lisähevosia. Tosin 2,5-litraisessa M50-moottorissa on jo vakiona 192 hv. 2,8-litrainen moottori sitten asia erikseen; viestiketjun otsikossahan puhutaan nimenomaan näistä 2,5-litraisista.

                EDIT: Mekaanisia eroja M50TÜ vs. M52:
                • M52:ssa jäykempi taottu kampiakseli
                • Toisaalta M52:ssa kiertokanget ovat 12% kevyemmät
                • Venttiilinnostimien paininkupit ovat M52:ssa pienemmät (M52 33 mm vs. M50TÜ 35 mm)
                • Nokka-akseli taitaa M52:ssa olla järeämpi, mutta ketjunkiristin sitten taas kevyempää tekoa
                • Huohotinsysteemi M52:ssa on separaattorilla varustettu murheenkryyni, jonka ongelmista talvikäytössä löytyy haulla tietoa

                Lisäksi virittelyn kannalta M52-moottorien yhteydessä (ehkä suuriakin?) ongelmia aiheuttaa moottoriohjaukseen sulautettu EWSII ajonestojärjestelmä, joka vaati luovuttaja-autosta melko lailla sähköroinaa toimiakseen.
                Last edited by SledgeHammer82; 31-07-2007, 10:09.

                Comment

                • jazma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1115
                  • Oulu

                  #9
                  EWS:stä: eihän niitä komponentteja kuitenkaan kovin paljoa ole. Oletan tässä että olen nähnyt oikeat kuvat asiaan liittyen ja e30zonen ian tietää mistä puhuu. Know-howta tuosta löytyy paljon. E30zonessakin melkein joka päivä joku kyselee tuosta. Mutta tietenkin vähän työläämpi kuin M50, kun siinä ei tartte tuota miettiä. Voisi muotoilla kysymyksen, että onko EWS:n kytkeminen niin työläs homma, että M52:sesta saatu "hyöty" siltikin ylittää M50:stä saadun "hyödyn"? :think Tuota kysymystä on tullu mietittyä itsekin kun uskollisen m40:n kilometrit päättynee tässä aikanaan.
                  Varaosaliikkeestä noita komponentteja ei varmaankaan kannata ostella. Kattelin varaosahausta että moottorin ohjausboksillekin tulee jo sen verran kivasti hintaa, että parempi kattella jotain muuta vaihtoehtoa osien hankinnalle.
                  Last edited by jazma; 31-07-2007, 11:01.
                  e30 318i

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Tuon M52 tapauksessa kannattaa hommata kolariauto tjms josta saa sitten purkaa kaiken tarpeellisen. Ulkomaisilta foorumeilta löytyy tosiaan paljon juttua ja tietoa asian tiimoilta

                    R3vlimitedissä (vai olikohan e30tech;ssä) eräs sankari asensi juuri M54B30 padan E30:iinsä joten ei se ylitsepääsemättömän vaikeata voi olla

                    M52B28 193hp on pirun hyvä moottori, kunnon putkisto ja imupuoli kuntoon => 230hp & 300Nm 8l/100 kulutuksella ei ole mielestäni ollenkaan huonosti

                    (Tosin eihän se ole juuri mitään verrattuna M30 Woimaan )
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Jani vierelä
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 31

                      #11
                      ajattelin ihan vaan tuota m50b25:sta saisin melko edullisesti mutta kahtellaan jos tulee vaikka isompikin laitettua
                      Bmw E30

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎