Vika kun auto on käynnissä ja painaa jarrua,niin poljin on todella löysä ja painuu lattiaan asti.Lisäksi tyhjäkäynti seilaa rajusti ja jarrupolkimesta kuuluu kova suhina.Olisiko jarrutehostin entinen ja jos vika tehostimessa niin pystyykö korjaamaan vai pitääkö ostaa uusi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 jarrupoljin löysä ja kova suhina.kiitos avuista vika löyty.
Collapse
X
-
tehostin
Kävin just kokeilemas otin alipaineletkun irti tehostimen päästä ja kaveri piti sormee siin reiäs tehostimen kyles.Ite laitoin auton käyntii ja pumppailin jarruua,nyt polin tuntu normaalilta joten oisko toi takaisku venttiili rikki tai väliletkus vuoto.Käyn hakee uudet väliosat siihen ni kertoilen oliko vika niissä.
Comment
-
-
Originally posted by konestone View PostKävin just kokeilemas otin alipaineletkun irti tehostimen päästä ja kaveri piti sormee siin reiäs tehostimen kyles.Ite laitoin auton käyntii ja pumppailin jarruua,nyt polin tuntu normaalilta joten oisko toi takaisku venttiili rikki tai väliletkus vuoto.Käyn hakee uudet väliosat siihen ni kertoilen oliko vika niissä.
sillä takaisku venttiilillä ei ole muuta virkaa kuin se että siellä pysyy alipaine sisällä muutaman jarrutuksen ajan esim. jos auto sammuu kovassa vauhdissa tai hinauksessa.
jarruissa ilmaa tai takana kengät liian kaukana rummuista (jos siis on rummut)jos poljin menee liian alas... tehostimella ei pitäisi olla siihen mitään tekemistä...
tyhjä käynnissähän pitääkin olla pientä heittoa jos sitä jarrua polkee tyhjä käynnillä kun se imee koneeseen sieltä ilmaa. mut jos oikein hirveesti alkaa rykmään niin tehostajasta kalvo paskana tai se letku...
ja tottakai se jarru poljin tuntuu kovemmalta ilman tehostajaa koska se luonnollisesti ei tehosta...
ja uusi jarrutehostin maksaa jotain 400 e pintaan ku kerran kyselin moista, joten kannattaa koittaa hakea käytetty. pirullinen vaihtaa kun se on rinta pellissä kiinni neljällä mutterilla jotka ovat siellä kojelaudan alla ja muistaakseni pitkän 13 millin hylsyn tarvi...Last edited by GOOFY; 30-07-2007, 14:23.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
joo o
Jarrut ilmattu 3kertaa ja välis käyty ajamassa.Mutta tuntuma sama auto käynnissä polin vastus 0 ja ihan lattiasta ottaa vasta jarrut kiinni.ja nekin tosi huonosti.Takajarrut säädetty rumpuihin kiinni.ihmettelen tuota polkimen suhinaa aina ku painaa ni kuluu sama ääni ku spray purkista ampuis.olisiko vielä apuja vai puretaanko tehostin pois?
Comment
-
-
Originally posted by konestone View PostJarrut ilmattu 3kertaa ja välis käyty ajamassa.Mutta tuntuma sama auto käynnissä polin vastus 0 ja ihan lattiasta ottaa vasta jarrut kiinni.ja nekin tosi huonosti.Takajarrut säädetty rumpuihin kiinni.ihmettelen tuota polkimen suhinaa aina ku painaa ni kuluu sama ääni ku spray purkista ampuis.olisiko vielä apuja vai puretaanko tehostin pois?
itelläkin oli sama homma et jarru poljin meni lattialle vaikka jarrut oli ilmattu moneen kertaan. sit ilmasin ne vielä paine ilmalla sillain et kaikki nesteet vaihtuivat ja kaikki ilma tuli varmasti ulos...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
jarrut
Joo vaihoin alipaine jutut ei vaikutusta polkimee.Mutta ilmasin jarrupääsylinterin
ja joka kulman x3 ni kävi jarrut löytyy.Polintuntuma on paljon parempi mutta ajattelin viedä vielä johkuu firmaa ni saa paineella painaa loput ilmat pois järjestelmästä.Kyllä on homma ku vaihoin 1 etujarruputken ja sit saa ilmata järjestelmän monta kertaa.+pääsylinterin
Comment
-
-
jarrut
Originally posted by konestone View PostJoo vaihoin alipaine jutut ei vaikutusta polkimee.Mutta ilmasin jarrupääsylinterin
ja joka kulman x3 ni kävi jarrut löytyy.Polintuntuma on paljon parempi mutta ajattelin viedä vielä johkuu firmaa ni saa paineella painaa loput ilmat pois järjestelmästä.Kyllä on homma ku vaihoin 1 etujarruputken ja sit saa ilmata järjestelmän monta kertaa.+pääsylinterin
Comment
-
Comment