Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M3 US ja Euro eroavuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaskaH
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 214
    • Nakkila

    E30 M3 US ja Euro eroavuudet

    Mitä eroavuuksia löytyy US ja euro mallin väliltä?
    F15 , F10 , E39
  • Heksula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 2285
    • Porvoo

    #2
    Us mallissa on normaali 265 getrag ja 4.1:1 välitteinen perä. (euromallissa on sporttigetrag ja 3.25:1 perä). Kaikki jenkkimallit on 195hp kattiversioita.

    Sisustassa on nahat vakiona ja musta kattoverhoilu. 06/89 alkaen polvisuoja rattiputken alla ja bagiratti. Puskurien kulmissa on markkerivalot.

    Täältä lisää: http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=8
    2020 G20 320i xdrive

    Comment

    • os951
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 447
      • Kerava

      #3
      Us mallissa on normaali 265 getrag ja 4.1:1 välitteinen perä. (euromallissa on sporttigetrag ja 3.25:1 perä). Kaikki jenkkimallit on 195hp kattiversioita
      Maassa jossa 99% autoista on automaattilaatikolla, olisi ollut harkitsematonta BMW:ltä viedä sinne sportti getraggia. Tietyissä osavaltioissa vaaditaan jopa erillinen ajokortti manuaalivaihteisen auton kuljettamiseen.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        #4
        sähköflektin sijaan visko
        Aprilia RSV4

        Comment

        • mortimer
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1079
          • Satulinna kaukomaan

          #5
          Originally posted by Heksula View Post
          Kaikki jenkkimallit on 195hp kattiversioita.
          Nus nus, 192 konia.

          i3S -20
          E30M3 slotcar 1:32
          XKE FHC 1971
          Mgb Gt -66
          T6 -19
          E91 -08

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #6
            Originally posted by mortimer View Post
            Nus nus, 192 konia.
            Onko näin, itse olen muussa uskossa... vrt.

            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              195 ps kat, 200 ps ilman. Lukuisissa eri lähteissä ja nimenomaan alkupään autot.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                #8
                Pitää muistaa että jenkkilässä ilmoitetaan yleensä SAE, ei DIN hevoset.
                Eli 192SAE ponia on 195DIN konia.
                Jenkkersiot siis kaikki 195hv kat malleja.

                Laatikon ja perävälityksen vaihtamalla saa siitä käytännössä euro mallin
                Aprilia RSV4

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Mittariston varoitusvalot erilaiset jarrujen toimintoihin liittyen euromalliin verrattuna.
                  1987-mallista alkaen oli USA-versioiden ovissa "sivutörmäyssuojat". Käytännössä pyöreää huonekaluputkea oli tungettu poikkipäin oven sisälle.
                  Ajovalot tietenkin erilaiset euromalliin verrattuna. Lisäksi hölmöläismaan-versiossa oli tankin yhteyteen lisätty ylimääräinen huohotusjärjestelmä aktiivihiilisuodattimella.
                  Last edited by T3; 01-08-2007, 14:09.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by T3 View Post
                    Lisäksi hölmöläismaan-versiossa oli tankin yhteyteen lisätty ylimääräinen huohotusjärjestelmä aktiivihiilisuodattimella.
                    Nippelitietoa, kiitoksia

                    Oikeasti ihan mielenkiinnosta opittavia seikkoja, vaikkakin käytännön kannalta taitaa olla aika merkityksetön optio...
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Zoui View Post
                      Nippelitietoa, kiitoksia
                      Lisää: Öljynlämpömittarissa on ääliökansalle Fahrenheit-asteikko, normaalin Celsius-asteikon sijaan.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • mortimer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1079
                        • Satulinna kaukomaan

                        #12
                        Ja mittaristo mailimallia (kuten myös UK).

                        Tuo 192 konia on ihan "virallinen" tieto, kuten tuo 195:kin taitaa sitten olla. Mikähän viskopropellin vaikutus on tehoihin ?

                        i3S -20
                        E30M3 slotcar 1:32
                        XKE FHC 1971
                        Mgb Gt -66
                        T6 -19
                        E91 -08

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17835
                          • PKS

                          #13
                          Originally posted by T3 View Post
                          Mittariston varoitusvalot erilaiset jarrujen toimintoihin liittyen euromalliin verrattuna.
                          Löytyykö sieltä M3:sessakin legendaarinen "Check Engine Light"?

                          Joojoo, nippelitietoa.
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Originally posted by T3 View Post
                            Lisäksi hölmöläismaan-versiossa oli tankin yhteyteen lisätty ylimääräinen huohotusjärjestelmä aktiivihiilisuodattimella.
                            Originally posted by Zoui View Post

                            Oikeasti ihan mielenkiinnosta opittavia seikkoja, vaikkakin käytännön kannalta taitaa olla aika merkityksetön optio...
                            Tuolla ylimääräisellä huohotinjärjestelmällä/aktiivihiilisuodattimella on tarkoitus estää tankkauksen yhteydessä tapahtuvien bensahöyryjen vapautuminen ilmakehään.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • os951
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 447
                              • Kerava

                              #15
                              Tuolla ylimääräisellä huohotinjärjestelmällä/aktiivihiilisuodattimella on tarkoitus estää tankkauksen yhteydessä tapahtuvien bensahöyryjen vapautuminen ilmakehään
                              Oli/on jenkeissä pakollinen varuste. Mulla oli Porschessa (jenkkimalli) ihan vastaava systeemi. lisäksi huoltoasemien pistooleissa on systeemit millä ne tiivistyvät auton täyttösysteemiin, imen höyryt talteen. Sinänsä ihan fiksua.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎