Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ikkunalistat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Riku]
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 499
    • Pirkkala

    e30 ikkunalistat

    Eli etu ja takalasissa on listat, joista on kromi päässyt karkaamaan. Ne pitäisi vaihtaa, onko ne helpot irrottaa, saako ne ehjinä? Entäs takaisin asennus, onko se kuinka vaikea tehdä? Vai ovatko ne kiinteästi tiivisteessä niin että niitä ei voi irrottaa? Jos ne voi vaihtaa, niin ohjeita kaipailisin

    Tässä vielä kuvat kyseisistä osista: http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=51&fg=05

    Näitä osia tarkoitan, 2,3,5,6,7.
  • 324tdic2d
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 136
    • Kemi, Oulu, Vaala

    #2
    Vedin vanhan pihalla lasi paikallaan pois ja painelin uuden vaseliinin avulla paikoilleen. En kokeillut olisiko mennyt ilman vaseliinia paikalleen. Uusi lista on hyvin vuoden verran jo paikallaan pysynyt.
    325iA Cabriolet 3/1987
    330d 6/2003

    Comment

    • [Riku]
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 499
      • Pirkkala

      #3
      Hyvä, kiitos vinkistä. Saitko vanhat helposti pois?

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        mistäs nuita listoja saa uusia ja minkä hintaisia mahtavat olla? ku oon suunnitellu tuulilasin vaihtoa niin varmaan ton listanki joutais vaihtaa samalla:think
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          Alkuperäisosina noita saa, sekä mustana että kromisena. Eivät maksa maltaita, pienellä talttapäärukarilla kääntelemällä saa pois ja paikoilleen.
          Paikalleenasennusta helpottaa kovasti kun fairyvedellä kastelee samalla kun asentelee. Vaseliini toiminee myös.

          Lasit eivät ole liimattuja (paitsi M3:ssa) joten asennus ja irroittaminen on helppoa, _varovasti_ kannattaa painella sisältä ulospäin niin lähtee nätisti eikä mene rikki.
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • [Riku]
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 499
            • Pirkkala

            #6
            Nyt on etu ja takalasin listat otettu pois, maalattu mustiksi ja asennettu takaisin. Virheistä ensimmäinen oli takalasin listan metallikiinnikkeen poisotto, ei se lähtenyt kuten luulin joten se vääntyi hieman. Laittelin sen pihdeillä suoraan. Muuten simppeli juttu, hieman oli nihkeätä välillä asentaa listaa takaisin mutta kyllä se sinne upposi. Kiitos neuvoista

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              Originally posted by [Riku] View Post
              Nyt on etu ja takalasin listat otettu pois, maalattu mustiksi ja asennettu takaisin. Virheistä ensimmäinen oli takalasin listan metallikiinnikkeen poisotto, ei se lähtenyt kuten luulin joten se vääntyi hieman. Laittelin sen pihdeillä suoraan. Muuten simppeli juttu, hieman oli nihkeätä välillä asentaa listaa takaisin mutta kyllä se sinne upposi. Kiitos neuvoista
              jos et hiekka puhaltanu niitä niin aivan turhaa oli niiden irroitus ja takaisin laitto operaatio kun se maali ei pysy niissä muuten...

              ei niitä kannata/tarvi irroittaa hiekkapuhalluksen ja maalauksen takia, kun käyttää sellaista pistepuhalluslaitetta jonka saa esim. biltemasta kivuttomaan 16 euron hintaan
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • [Riku]
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 499
                • Pirkkala

                #8
                Meinaatko ettei hionnalla pysy maali? Olivat aika kovaa listaksi, eikä maali halkeillut asennettaessa kun oli erikoismaalia joka on elastista? No, en jaksanut teipatakkaan maalauksen takia, pitää silti katsoa sitä pientä hiekkapuhallinta tulevaisuutta ajatellen

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  Originally posted by [Riku] View Post
                  Meinaatko ettei hionnalla pysy maali? Olivat aika kovaa listaksi, eikä maali halkeillut asennettaessa kun oli erikoismaalia joka on elastista? No, en jaksanut teipatakkaan maalauksen takia, pitää silti katsoa sitä pientä hiekkapuhallinta tulevaisuutta ajatellen
                  en ainakaan ite ole nuissa koskaan saanu maalia pysymään, vaikka olen kuinka karheaksi hionut mutta kylläkin ihan normi kilikoli maalilla maalannu. on täälä ennenkin ollut keskustelua kyseisestä aiheesta ja kyllä se paras tapa on hiekkapuhallus.

                  jos se maali sulla pysyy niin hyvä homma mut tosa ainakin hyvä neuvo jos maali alkaa irtoilemaan.

                  no pitääpä tarinoida vielä lisää kun just tuli mieleen. mä oon koittanu maalata hionnan jälkeen nuita kromi puskureita ja eipä se maali pysy niissäkään varsinkaa jos autoa käyttää harja pesukoneessa tai pesee painepesurilla. mä sit teippasin sen kromin piiloon ja se teippaus oli ihan asiallisen näköinen mut se teippi vaan tahtoi haalistua muutamassa vuodessa... no kuiteski... mulle ajettiin takapuskuriin pikku lommo ja maalaamon setä aikoi "polttaa" jollain hapolla sen kromipinnan että sen jälken siinä pitäis maalin pysyä, ja paskat pari viikkoa se siinä pysyi... mä vaihdoin muoviset puskurit tilalle ku en tykkää kiiltävästä
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎