Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 ilmamäärämittari E30:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr^Mayhem
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 482
    • Länsi

    535 ilmamäärämittari E30:iin

    Kuinka yhteensopiva tuommoinen 535 ilmamäärämittari on tuommoisen e30:n kanssa?Eli käykö heittämällä paikoilleen vai tarviiko sitä mittaria muutta jotenkin että saa toimimaan? Kun huhut kertoo että tuommoisella voisi jotain irto heposia saada tuosta moottorista.

    Auto on siis e30 2,7
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Eipä se hirveesti tehoa tuo, ja muutoksia joudut tekemään.
    Eli ensinäkin se 2,5:n ilmamäärämittarin piirilevy pitää siirtää 3,5:n imm runkoon. Ja sitte joudut tekemään/teettämään sovitteen tai koko haitarikumin uusiksi, ei mahdu meinaan se 3,5:n mittari suoraan siihen.
    Omaan kun tein vaihdon, niin eipä siitä hirveemmin eroa tullut, ehkä aavistus lisää vääntöä alapäähän täyskiihdytyksissä.
    Mutta siis onnistuu, muutoksien avulla.

    EDIT: Ja ruiskun asetukset menee hiukan vituillee, eli ois hyvä viedä säädettäväksi tuon muutoksen jälkeen..
    Last edited by ZoMbiE; 18-08-2007, 11:13.

    Comment

    • Samee
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 888
      • Valkeakoski

      #3
      Originally posted by ZoMbiE View Post
      Eli ensinäkin se 2,5:n ilmamäärämittarin piirilevy pitää siirtää 3,5:n imm runkoon.
      ..Miksi se piirilevy vaihtaa pitää? ..itsellä ainakin on tuossa yksi 730i mittari (sama kuin e34 535i) ..liitinkin passaa suoraan ja jos sen vehkeen rullilla säätämässä käy, niin eikös siellä saa säädettyä sen toimimaan ihan sillä (535i)orkkis piirilevylläkin.. ?
      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
      E30 316 4d '89
      E36 M3 Coupe '93
      F30 318d '13

      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

      Comment

      • Soiled
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3216
        • Mystinen Kuopio

        #4
        Juu tuon piirilevyn vaihdon minäkin haluaisin tietää, kun siinä uskossa olen ollut, että motronic versioita, kun ovat koneet niin kävisi ns. heittämällä paikoilleen ilman sisukalujen muuttamista :think Tietty jotain pieniä eroja niissä kai on, mutta toimii silti?
        Tuossa edellisessä 320turbo projektissa vaihdoin vakio mittarin tilalle juurikin 535mittarin ja kun ruisku oli l-jet niin tietty siinä piti tehdä swappi mittareiden välille.
        Mystinen.Fi @ FB
        IG @tarmohanninen
        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Originally posted by Samee View Post
          ..Miksi se piirilevy vaihtaa pitää? ..itsellä ainakin on tuossa yksi 730i mittari (sama kuin e34 535i) ..liitinkin passaa suoraan ja jos sen vehkeen rullilla säätämässä käy, niin eikös siellä saa säädettyä sen toimimaan ihan sillä (535i)orkkis piirilevylläkin.. ?
          No periaatteessa menee ilman säätämisii, kun laittaa saman piirilevyn, kun se toimii yhteen tuon boxin kanssa. Asetukset jne on valmiiksi "oikeat". Tokihanse pitää säätää kun seossuhde muuttuu lisääntyneen ilmansaannin takia. En kyllä edes koittanut toimiiko 535:n omalla, vaihtamalla ainakin toimi heti.

          Jostain jäänyt kuva,että boxin ja IMM on oltava keskenään pareja, aivan kuten lastun ja boxinkin? Tämä siis ei tieto tuon pariuden kanssa...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎