Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 perien erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cosander
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 8

    E30 perien erot?

    Mitä eroja on pikku ja isolla perällä?
    Mitäs tommonen pikkuperä lukollinen kestää tehoja?
    Ja onkos nois samat vetarit käykö ison ja pikkuperä vetarit keskenään?
    Ja entäs varkkun perä? Onks jotenki erilainen?
    Last edited by Cosander; 18-08-2007, 12:01.
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    haulla löytyy hyvin tietoa peristä
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      #3
      pikkuperäs kuulemma hiukan pitemmät ja ohuemmat vetarit, kun taas isossa perässä paksummat ja lyhyemmät, mutta perien pitäisi käydä vetareiden kanssa ristiin.

      Lukottomalla 300-sarjan perällä ei kannata kauheesti jauhattaa, nimimerkillä "huonoa kokemusta on"

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        #4
        Haulla en löytänyt tietoa.

        Mikä on kun ostin lukkoperän mikä pitäisi olla 320i:stä ja oma on 318i niin se ei sopinutkaan paikoilleen?

        Kardaaniakselin laippa on erilainen ja takana olevan kannatin systeemi erilainen. Nopeusmittarin anturin liitin eros myös sekä öljyaukot olivat päällekkänin. Ulkonäkö muutenkin oli erilainen mutta mitat suunnilleen samat.
        Saakohan tuota perää mitenkään paikoilleen?
        Erooko uudempien ja vanhempien sekä eri moottoristen e30:n perät muutenkin kuin välitykseltään?
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          #5
          Kuvia kun vertailin niin luulisin että on 5-sarjalaisen perä.
          Saako tuota helposti sopimaan?

          Onko tuolla mitään arvoa jos myy? Lukollinen perä pitäisi olla.
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • Vecara
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 342
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by smpovers View Post
            Kuvia kun vertailin niin luulisin että on 5-sarjalaisen perä.
            Saako tuota helposti sopimaan?

            Onko tuolla mitään arvoa jos myy? Lukollinen perä pitäisi olla.
            Perä on mitä todennäköisemmin malliltaan typ188. Käytetty pikkukoneisissa E34:sissa ja isokoneisissa E30:ssa, myös joissakin E36:sissa on muistaakseni sama? Pikkukoneisiin E30:iin tuollainen pitäsi mennä peräkannen, kardaanin laipan ja vetareiden vaihdolla, jos siis on peräisin E34:sta.

            Toinen vaihtoehto on sitten typ210, mutta se on sitten oikeasti lähes mahdoton tehtävä istuttaa E30:iin.

            Lukkoperillä on aina arvonsa, jotkut niistä tahtoo 500€, toiset myyvät alle 300€.
            ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              #7
              Onko nuo kyseiset muutostyöt vaikeita tehdä ja sopiiko vanhan lukottoman perän osat?

              Täytyisi kai laittaa kuva siitä perästä niin saisi varmistuksen asiantuntioilta.
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • Vecara
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 342
                • Rovaniemi

                #8
                Sen kannen vaihto on ihan irroita ja kiinnitä-homma, vanhan peräsi kansi käy suoraan (samalla vaihtuu sitten ölpät, muista ostaessasi uutta valita lukkoperälle sopivaa). Myös kardaanin laippa käy suoraan, siinä oli vain joku jippo, jota en muista tähän hätään, liittyi irroitukseen.

                Vetarit joudut hommaamaan, ylempänä erot on jo kerrottu, maa on purku bemareita pullollaan.

                Kuvat katsoin nettivaraosasta ja on typ188. Jos sen myyt, käy ainoastaan pikkuperäisiin E34:iin ilman kehtoa, eli 518, 520 12V ja dieselit, ja isoperäisiin E30:iin, jonka kansi onkin tuossa paikoillaan. Mikäs muuten on välitys, saattaisi jopa kiinnostaa
                ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                Comment

                • smpovers
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2372
                  • Tammela

                  #9
                  Kävikin sellainen juttu että mua kusetettiin kaupoissa. Ei tossa sit lukkoa ollutkaan.
                  Ottaa kyl vähäsen päähän.
                  4.10 on välitys

                  Edit:
                  40e tulee siitä kun myyn sen
                  Kyl mä vedän itseeni naulapyssyllä feissiin kohta. 18vuotiaalla ei kovin ylimääräistä rahaa ole. Seuraavalla kerralla olen tarkempi.

                  Mites normaali arki ajossa toimii sellainen perä minkä saa Esabilla tai Kempillä taiottua? Talvella? Kesällä?
                  En siis kovin tosissani ole kun tuollaista kysyn mutta olisi kiva tietää
                  Last edited by smpovers; 14-10-2007, 22:46.
                  BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                  BMW 330d touring e46 -05
                  Ford Cortina Mk2 1600 -70
                  ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2048
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by smpovers View Post
                    Kyl mä vedän itseeni naulapyssyllä feissiin kohta. 18vuotiaalla ei kovin ylimääräistä rahaa ole. Seuraavalla kerralla olen tarkempi.

                    Mites normaali arki ajossa toimii sellainen perä minkä saa Esabilla tai Kempillä taiottua? Talvella? Kesällä?
                    En siis kovin tosissani ole kun tuollaista kysyn mutta olisi kiva tietää
                    No näistä oppii aina jotain.

                    Ei toimi talvella eikä kesällä. Ei myöskään syksyllä eikä keväällä. Hitsilukko on vaarallinen ja huono (lisäksi laiton) kaikissa olosuhteissa. Ainoat paikat missä se toimii jotenkin on suoraan kiihdytys, jokkisauto soralla tai kuminpoltto. Kadulla rikot vetonivelet alta aikayksikön ja ajokäytös on vaarallisen ennalta-arvaamatonta kaikissa olosuhteissa ja nopeuksissa.

                    Comment

                    • m-n
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2003
                      • 155
                      • uusimaa

                      #11
                      Originally posted by racing02 View Post
                      No näistä oppii aina jotain.

                      Ei toimi talvella eikä kesällä. Ei myöskään syksyllä eikä keväällä. Hitsilukko on vaarallinen ja huono (lisäksi laiton) kaikissa olosuhteissa. Ainoat paikat missä se toimii jotenkin on suoraan kiihdytys, jokkisauto soralla tai kuminpoltto. Kadulla rikot vetonivelet alta aikayksikön ja ajokäytös on vaarallisen ennalta-arvaamatonta kaikissa olosuhteissa ja nopeuksissa.
                      jaa no omasta mielestä ainut miinus hitsi lukolle on toi parkkiksella kääntely tosin pikkasen reilummalla kaasulla sekin haitta häviää. enemmän arvaamatonta on avoimen perän käytös kun ei tiedä kumpi puoli haluaa vetää. normi 1.6 koneiset jne.. asia erikseen. paras tietenkin lukko joka edes jossakin vaiheessa antas pikkasen periksi. harvemmin se auto kuskin yllättää jos kuski ei tee jotain erikoista
                      E39 530d -99

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        #12
                        Originally posted by m-n View Post
                        jaa no omasta mielestä ainut miinus hitsi lukolle on toi parkkiksella kääntely tosin pikkasen reilummalla kaasulla sekin haitta häviää. enemmän arvaamatonta on avoimen perän käytös kun ei tiedä kumpi puoli haluaa vetää. normi 1.6 koneiset jne.. asia erikseen. paras tietenkin lukko joka edes jossakin vaiheessa antas pikkasen periksi. harvemmin se auto kuskin yllättää jos kuski ei tee jotain erikoista
                        Mä kyl itse epäilen että kyl ne olis autotehtaassa keksineet laittaa jonkun "manuaalisen lukon" jos se olis parempi ajaa kuin avoin perä talvella ja muutenkin
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • smpovers
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2372
                          • Tammela

                          #13
                          Ny semmonen kysymys. Mulla on pihassa 316i bemari josta on öljypohja rikki eli konetta ei voi käyttää. Suuri epäilys että siinä olis lukkoperä(autossa muutamia varusteita muutenkin). Hinkkasin sitä perässä olevaa peltiläpyskää ja sieltä ruosteen seasta saattais löytyä S-kirjain. Miten pysyn varmistaan ilman peräin irroitusta onko lukko?
                          Jos säätää vaikka käsijarrun vaikuttaan vain toiseen pyörään niin sit kun autoa hinaa vähän kovempaa niin eikö sen toisenkin pitäisi ruveta jarruttaan?
                          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                          BMW 330d touring e46 -05
                          Ford Cortina Mk2 1600 -70
                          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Tunkkaa perä ilmaan ja pyöritä jompaa kumpaa rengasta. Jos lukkoperä, niin toinenkin rengas pyörii samaan suuntaan.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              #15
                              Toimiiko muka tuo sillon kun on kitkalukko?:think
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎