Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 vm-88 ja weber dmtl32/34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miesmaan
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 8
    • Keikyä

    316 vm-88 ja weber dmtl32/34

    Uusi foorumilainen ilmottautuu Tuli hommattua ensimmäisks bmw:ks tommonen komia 1.8 litranen. Kuviakin paan kunhan saan sen fiksailtua nätiks...
    Ja sitten ongelmien pariin...
    Eli tuolta katoin jo vinkkejä:
    http://www.btcf.fi/forum/archive/index.php/t-9122.html mut mitäs pannaan toisiokurkulla olevaan alipaineliitäntään? Vai kuuluuko juur sen lähtee jakajalle? Josko joku ystävällismielinen henkilö vois kertoo et miten omassa ja toimivassa letkut menee?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16413
    • Asikkala

    #2
    Onko sulla jakajassa 2 alipaineliitäntää, mulla oli e21:ssä sama weberi niin 1(ensiö)kurkulta letku jakajaan niin että se lisää alipaine-ennakkoa ja 2 kurkulta siihen toiseen (oli mulla tukittu) Yksi letku vielä ryypyn keventäjässä?

    Comment

    • miesmaan
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 8
      • Keikyä

      #3
      veeperi...

      ei oo jakajalla kun yks paikka.. Pitäskö letku panna sinne tulipellissä olevaan metallimöttiin mihin pierburginkin letku meni? Ja ottaa se yks tulppa pois nin sais molempien kurkkujen letkut "haarotettua" yhdeks?

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        kaasarin kyljestä letku virran jakajalle ja se imusarjan päädyn letku paikka on tukittu . kokeilin kerran että mitä eroa on jos laittaa jakajalle alipainetta suoraan imusarjasta tai kaasarista: ei mitään eroa.

        kannen puoleinen imusarjasta lähtevä letku menee siihen huohotin letkuun niinkuin ennenkin.

        imusarjassa ykköspytyn kohdalle menevän isomman letkun reijän voi tukkia ja sen ihime mötikän siitä letkun päästä nakata hevon vit......

        ja sen rintapellissä olevan palikan saa kans nakata sinne samaan paikkaan, siis se joka on siinä letkun välissä

        edittiä... paitsi että joo... mulla ei ole käytössä ollenkaan sitä pakosarjan päältä lämpimää ilmaa ottavaa juttua joten se toinen imusarjan alipaine letku laitetaan sit mahdollisesti siihen ilmanputsari kotelon alla olevaan hässäkkään...
        Last edited by GOOFY; 21-08-2007, 22:43.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • miesmaan
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 8
          • Keikyä

          #5
          veee.... vee...

          "ja se imusarjan päädyn letku paikka on tukittu" tarkotako tolla siis sitä "kakkoskurkun" alipainelähtöö? Tarvii taas huomena töitten jälkeen mennä räpeltään... Onkos pyöränkulmien säätö millai toteutettavissa tosa? Puoltaa kovasti oikeelle...

          Comment

          • miesmaan
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 8
            • Keikyä

            #6
            no eipä toimi vieläkään

            Panin letkut ny näin:
            ykköskurkulta jakajalle
            kakkosen lähtö tukkoon
            imusarjasta kannen puolelta huohottmelle (haara)
            vastakkaiselta puolelta ilmanputsarin kotelon pohjaan (muoviseen ja metallinen tukkoon)
            ykkös sylinteriltä tuleva paksu letku tukkoon

            seuraus: tulvii nin pirusti

            Kaasarin avasin eikä näkyny mitn vikoja siä ja suuttimetkin on ok.
            Mikähän tosa weberisä vois mättää? vai kuuluuko letkut jotenkin eritavalla? Pensapumpulta ei ole paluuletkua tankille ja jakajassa 1kpl alipaineliitäntöjä
            Pierburgilla toimi kone muuten ok, mutta kakkoskurkku ei auennu...

            Comment

            • miesmaan
              Newbiemmer
              • Aug 2007
              • 8
              • Keikyä

              #7
              eikö kellään oo

              neuvoja?

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                Originally posted by miesmaan View Post
                Panin letkut ny näin:
                ykköskurkulta jakajalle
                kakkosen lähtö tukkoon
                imusarjasta kannen puolelta huohottmelle (haara)
                vastakkaiselta puolelta ilmanputsarin kotelon pohjaan (muoviseen ja metallinen tukkoon)
                ykkös sylinteriltä tuleva paksu letku tukkoon

                seuraus: tulvii nin pirusti

                Kaasarin avasin eikä näkyny mitn vikoja siä ja suuttimetkin on ok.
                Mikähän tosa weberisä vois mättää? vai kuuluuko letkut jotenkin eritavalla? Pensapumpulta ei ole paluuletkua tankille ja jakajassa 1kpl alipaineliitäntöjä
                Pierburgilla toimi kone muuten ok, mutta kakkoskurkku ei auennu...



                käytä jossain säädössä se kun saat ne piuhat oikein sinne.

                ja ei noiden alipaine letkujen takia kyllä pitäisi alkaa tulvimaan. purappa se kaasari atomeiksi ja tarkasta että neula venttiili ei vuoda, silloin kyllä tulvii jos se on sökö. mikä pääsuutin siellä on? 200:lla ei pelaa oikein hyvin 175 riittää. onhan sulla ne muutkin suuttimet oikein päin, isompi tulee tuulilasin puolelle...

                ja kokeile niitä letkuja vielä näin:
                vänkärin puolelta imusarjan letku huohotin letkuun.
                kuskin puolelta kaasarin kyljestä letku jakajalle
                vänkärin puolelta kaasarista letku siihen ryypyn kelloon
                KAIKKI MUUT TUKKOON
                Last edited by GOOFY; 23-08-2007, 00:01.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • miesmaan
                  Newbiemmer
                  • Aug 2007
                  • 8
                  • Keikyä

                  #9
                  eipä tuo...

                  tunnu toimivan.. 175 on pääsuutin ja oikeesa järjestyksesä ovat. Otin sen ny pois ja availen ja putsaan sen kunnolla kunhan kerkiän. Pierupurkki on ny kii ja toimii muuten paitti että kakkoskurkku ei aukee...

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    #10
                    Originally posted by miesmaan View Post
                    tunnu toimivan.. 175 on pääsuutin ja oikeesa järjestyksesä ovat. Otin sen ny pois ja availen ja putsaan sen kunnolla kunhan kerkiän. Pierupurkki on ny kii ja toimii muuten paitti että kakkoskurkku ei aukee...
                    pierupurkin kakkoskurkkuhan toimii alipaineella. se iso mötikkä jossa on jokin kalvo tsydeemi homma. se paskana...

                    kyllä se weberi kannattaa virittää kuntoon, ei siinä ole niin montaa liikkuvaa osaa...
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎