Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 käy kolmella!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HassuSetä
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 11

    316 käy kolmella!

    Haulla ei löytynyt vastaavaa ongelmaa ja pääni puhki miettineenä alkaa mennä sormi suuhun.

    Eli ongelmana on että 316 E30 1.8 vm.87 bemu käy kolmella, 1 pytty saa kipinää mutta ei käy eikä vikaa tahdo löytyä millään.

    Ilmoja ei pitäisi vetää välistä koska vaihdoin juuri imusarjan tiivisteen ja kumin joka tulee imusarjan ja kaasarin väliin (vika siis oli olemassa ennen tiivisteiden vaihtoa).

    Tulpat on ja tulpanjohdot on vaihdettu, keinuvivut olivat ehjät.

    Mitähän tuohon vielkä osaisi tehdä:S?
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Ootkos puristuksia mittaillu? Venttiilivika?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • HassuSetä
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 11

      #3
      Puristukset oli kuulemma ihan normaalit kun huoltoasemalla mittasivat.

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5521
        • Vaasa

        #4
        Äh eihän siinä ollut ruiskua. sori.
        sigpic

        Comment

        • TomiK
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 125

          #5
          Virranjakajan kansi/ pyörijä kulunut?

          Comment

          • kehveli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 276
            • Lappeenranta

            #6
            Juu kyllä vika taitaa olla sytty puolella, Elikkä jos vielä se on vaam ainoastaan siinä samassa pytyssä se kipinän puute, niin veikkaan että olisi virranjakaja viallinen.

            Voi olla myös tulpan johto, puola, ohjausyksikkö

            Jos tuossa autossa on TCI sytytys eli kärjellinen niin voi olla jossain siellä virranjakan sisällä se ongelma

            Puola on aika helppo mitata, enisö käämi pitäisi olla 0.82 ohmia ja toisio käämi 8250 ohmia
            Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
            Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Originally posted by kehveli View Post

              Jos tuossa autossa on TCI sytytys eli kärjellinen niin voi olla jossain siellä virranjakan sisällä se ongelma
              TCI on kärjetön
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • HassuSetä
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 11

                #8
                Originally posted by kehveli View Post
                Juu kyllä vika taitaa olla sytty puolella, Elikkä jos vielä se on vaam ainoastaan siinä samassa pytyssä se kipinän puute, niin veikkaan että olisi virranjakaja viallinen.

                Voi olla myös tulpan johto, puola, ohjausyksikkö

                Jos tuossa autossa on TCI sytytys eli kärjellinen niin voi olla jossain siellä virranjakan sisällä se ongelma

                Puola on aika helppo mitata, enisö käämi pitäisi olla 0.82 ohmia ja toisio käämi 8250 ohmia
                En oikeen jaksa uskoa että olisi sytytyspuolella tuo vika.
                1 pytty siis saa kipinää mutta ei käy.
                1pytylle laitoin uuden tulpanjohdon

                Tuossa on kärjetön sytytys. Tyhjäkäynti on hukassa ja imu päällä yrittää käydä vähän paremmin mutta ei jaksa käydä 4:llä

                Alipaineletkutkin näyttäisi olevan ehjänä.

                Comment

                • Jylppy--
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 476
                  • MME/JKL

                  #9
                  mites koneen puristukset?? onko mitattu?? mahdollisesti mäntä palanut rengas jumissa..... tai pako venttiili porrastaa niin pahasti että paineet häviää suoraan sarjaan
                  e30 318iS"UFE"
                  e30 327 TIC "AVO"
                  e30 325i "AVO"

                  -MME connection-
                  -Btcf absolutistit team-

                  Comment

                  • HassuSetä
                    Newbiemmer
                    • Aug 2007
                    • 11

                    #10
                    Lueppa muutama viesti taaksepäin

                    Originally posted by HassuSetä View Post
                    Puristukset oli kuulemma ihan normaalit kun huoltoasemalla mittasivat.

                    Comment

                    • kehveli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 276
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by machine_head View Post
                      TCI on kärjetön
                      Hups, niin onkin
                      Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                      Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                      Comment

                      • TomiK
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 125

                        #12
                        Originally posted by HassuSetä View Post
                        Tyhjäkäynti on hukassa ja imu päällä yrittää käydä vähän paremmin mutta ei jaksa käydä 4:llä
                        Onko sulla pierupurkki vai weber?

                        Comment

                        • HassuSetä
                          Newbiemmer
                          • Aug 2007
                          • 11

                          #13
                          Pierpurkkihan siellä on:|

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            #14
                            Veikkaisin surulliseen kuuluisaa pierupurkkia, itellä oli aikoinaan samanlaisia ongelmia ja vaihdoin suosiolla Weberiin.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • TomiK
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 125

                              #15
                              Originally posted by HassuSetä View Post
                              Pierpurkkihan siellä on:|
                              No kun minullakin oli joskus sellaista ongelmaa että kone ei halunnut käydä tyhjäkäyntiä, alakierroksilla tukehtui ja savuutti kivasti kun sille antoi paikallaanollessa kaasua. Sytkäpuoli oli kunnossa. Uusi bensasuodatinkin jne... Yläkierroksilla muistaakseni toimi tasaisessa ajossa suht ok. Epäilin että on mennyt kansipahvi tai männänrengas, mutta vika oli kaasarissa. Siinä oli se kiihdytyspumpun virkaa hoitava ihme rikastus/ ryypyläppä koko ajan melkein kiinni, ts ryyppy rankasti päällä.

                              Weberillä on pelannut hyvin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎